Sezona 2015/2016: Kazalište Virovitica

Pod motom ‘manje je više’, virovitičko kazalište najavljuje 5 premijera.

  

Prenosimo najavu sezonu kako je istu oglasilo Kazalište Virovitica.

***

Manje je više

U novoj sezoni koja je pred nama, Kazalište Virovitica ponovno se suočava s izazovom : usprkos smanjenim financijskim sredstvima, repertoar donosi pet premijera kao i svake godine, održavajući pritom tradiciju u kojoj su podjednako zastupljene i mlađa i odrasla publika. Najmlađa će generacija tako i u nastupnoj sezoni 2015./16. uživati u predstavi koja uprizoruje tekst renomirane hrvatske spisateljice za djecu, Silvije Šesto, pod imenom Palac Sim Palac Tam. Djelo koje pak otvara temu jednako problematičnu i za školarce i za njihove roditelje drama je još jednog prokušanog autora i ljubimca virovitičkog kazališta, Nicka Wooda. Djevojka s knjigom kroz monološku formu donosi  stvarnu životnu priču Malale Yousafzai, najmlađe dobitnice Nobelove nagrade za mir. Odrasloj publici namijenjene su čak dvije komedije; prva, nastala prema dramskom tekstu Zoltana Egressyja Krumpir i blitva, a za potrebe inscenacije Kazališta Virovitica preimenovana u Nećeš razbojniče, zaokupljena je podjednako nogometom i ljubavnom tematikom. Klasicima se vraćamo premijerom Meštra Pathelina, remekdjela žanra farse čija je glavna tema, dakako, prevara naivnih, ali i onih uvjerenih u svoju nadmoć i lukavost. Vrhunac sezone, međutim, definitivno je Kralj Ubu Alfreda Jarryja. Kultno djelo avangarde okrutna je parodija šekspirijanske tragedije i ujedno kritika totalitarne vlasti i vlasti uopće. Podrugljiv, bezobrazan i subverzivan, Ubu će svoju virovitičku premijeru imati na Virovitičkim kazališnim susretima početkom veljače. Zaključak je da, unatoč oskudnosti sredstava, Kazalište Virovitica ni ove godine neće štedjeti na repertoaru, u skladu s poslovicom „manje je više“, nastojeći ovim skromnim pristupom izvući maksimum efekta. Riječ je o nimalo jednostavnom zadatku, no s tim teškoćama Kazalište se lakše nosi znajući kako na svojoj strani i dalje ima vjernu virovitičku publiku, koja iz sezone u sezonu potpomaže u očuvanju jednog od temeljaca kulturnog života grada.

PREMIJERE

Zoltan Egressy – NEĆEŠ, RAZBOJNIČE!

Krumpir i blitva dramski je tekst o tri nogometna suca čiji privatni odnosi utječu na sam čin suđenja uslijed utakmice, u inscenaciji Kazališta Virovitica preimenovan u Nećeš razbojniče. Dva luzera pokušat će uzurpirati planove svog uspješnijeg kolege, što iz zavisti, što zbog cilja preotimanja voljene žene. Tekst je pisan u komičkom tonu te sugerira predstavu kojoj će jedan od glavnih dometa biti upravo da svoje gledatelje urnebesno zabavi. Riječ je o „muškoj“ predstavi kakva će, u režiji Dražena Ferenčine, sigurno privući mnoge poklonike nogometa u gledalište Kazališta Virovitica. Kako je nogometna utakmica, bilo da joj prisustvujemo uživo kao gledatelji na tribinama, bilo u obliku televizijskog ili internetskog prijenosa, primjer suvremenog izvedbenog spektakla koji otvara prostor za raspravu o specifičnim kulturnim i političkim fenomenima i problemima, a uzevši u obzir i potencijal da se iz autorovih nespretnih likova stvori hornbyjevski, Trainspotting tip gubitništva, izvjesno je da možemo očekivati zanimljivu predstavu.

Redatelj Dražen Ferenčina

Igraju Vladimir Andrić, Goran Koši, Mladen Kovačić 

Alfred Jarry – KRALJ UBU

Kultna drama Alfreda Jarryja Kralj Ubu utjecala je na modernizam, dadaizam, teatar apsurda i nadrealizam, funkcionirajući povremeno i kao parodija Shakespearea i njegovih (krvavih) zapleta i raspleta. Groteskni, vulgarni, okrutni Ubu rabelaisovski je pohlepan na svom putu do moći; njegove rušilačke aktivnosti u svojoj su mnogoznačnosti bile inspirativne čitavom nizu umjetnika, te je došlo vrijeme da se i naše malo kazalište okuša u procesu inscenacije ove avangardne drame. Čini se gotovo izlišno napomenuti da je parodija teatralizacije vlasti kakvu potencijalno otvara Ubu umnogome aktualna upravo danas, u kulturi u kojoj su „žderanje i lokanje“ najviše vrijednosti, a zloupotreba pozicija moći gotovo imperativni zahtjev onima koji su, poput Ubua, nezasluženo i unatoč svojoj banalnosti i gluposti, zasjeli na tronove modernog društva. Stoga nema sumnje o tome da je Kazalište Virovitica i ove sezone odabralo temu koju će znati obraditi, dakako, prvenstveno zahvaljujući svojoj poslovičnoj umješnosti u oblasti komičnog žanra.

 

*** MEŠTAR  LAKET ILI ŠPELANCIJE FIŠKALA PETERA POKRILAKETA

Farsa o meštru Pathelinu, nastala 1461.-63., a prvi put tiskana 1485. u Lyonu, na hrvatskim je pozornicama prvi put zaigrala 1793. godine u palači Gozze pod naslovom Pokrinokrat. Riječ je o drami koja je u kanon svjetske dramske književnosti ušla kao remekdjelo žanra, te se smatra najuspjelijim takvim djelom nakon Moliereovih Scapinovih spletki. Nebrojeno je puta prevođena, imitirana, adaptirana i, dakako – izvođena, pa stoga ne čudi ambicija Kazališta Virovitica da je ove sezone (ponovno) postavi na repertoar. Glavna tema Pathelina prevara je koju provodi glavni lik, lukavi odvjetnik iz naslova, a jednostavnost zapleta obogaćena je mnogobrojnim igrama riječi i kalamburima. Kajkavsku verziju drame, nazvanu Meštar Laket ili Špelancije fiškala Petera Pokrilaketa, Kazalište Virovitica uprizoruje u koprodukciji s Kazalištem Oberon iz Koprivnice. Jezična raskoš, napeta radnja i obilje komičnih situacija, udruženi s glumačkom vještinom, nagovješćuju odličnu komediju već u sljedećoj sezoni na daskama vašeg kazališta.

 

Nick Wood – DJEVOJKA S KNJIGOM

Djevojka s knjigom Nicka Wooda pisana je u formi monodrame; sredovječni Pisac zaokupljen je naporima da napiše, između ostalog, upravo dramski tekst o četrnaestogodišnjoj pakistanskoj aktivistici Malali Yousafzai koja je stradala u pokušaju da se izbori za svoje pravo na školovanje. Esejističkom analizom vlastitih dvojbi i razmatranja o ženskim pravima, nasilju, ekstremizmu, ksenofobiji, predrasudama, Pisac Malalinu priču donosi kroz monološku formu koja odgovarajućim kazališnim promišljanjem može biti prelamana i dekonstruirana te ponuditi rješenje za susret s našom vlastitom svakodnevicom i problematičnim shvaćanjem društvene odgovornosti.

 

Silvija Šesto - PALAC SIM I PALAC TAM

Palac Sim i Palac Tam, kako samo ime ovog teksta za najmlađe nagoviješta, priča je o dva palca na rukama djevojčice Sonje. Oni su personifikacija njezinih unutarnjih sukoba, te je njihov neobičan „odnos“ ovdje doveden do apsurda i prati Sonjino odrastanje od osnovnoškolskih dana pa sve do udaje za čovjeka njezinog života. Radi se, dakako, o poučnoj i edukativnoj priči, koju je napisala jedna od najhvaljenijih hrvatskih spisateljica za djecu, Silvija Šesto, uvijek spremna da se uhvati ukoštac s važnim temama, što je svakako slučaj i s ovim tekstom. Nakon prošlogodišnje premijere Gospodina Mraka i tri bijela šeširića, Kazalište Virovitica i u sljedećoj sezoni nastavlja uspješnu i produktivnu suradnju s ovom autoricom; ostaje tek iščekivati da vidimo kojim će inovativnim scenskim rješenjima na kazališne daske biti prenesen dramski sukob između dva neobično hirovita palca.

Sviđa vam se ovaj tekst?
Pomognite nam da ih objavimo još i ostanemo neovisni o oglašivačima i politici:
pretplatite se na Teatar.hr ili platite članak SMS porukom.