Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja (Kerempuh 1994)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Triba, drugovi, žaliti šta su kultura i prosvita tute kod nas u zadnje vrime, stavimo kazti, pale dolika. Ja se pitam, drugovi, kako ćemo mi unapređivati našu socijalističku poljoprivredu, ako u namika ne bude prosvićenosti…!

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Ivan Ivančankoreograf
Ivo Brešanautor teksta
Slavica Radović Nadarevićscenograf
Slavica Radović Nadarevićkostimograf
Elvira Ulipasistent kostimografa
Mustafa Nadarevićredatelj

Samo par mjeseci nakon što je na Dubrovačkim ljetnim igrama debitirao kao najmlađi ikad Hamlet na Lovrijencu, Goran Višnjić u Kerempuhu igra prafrazu iste uloge, Jocu Škokića,  u čuvenoj Brešanovoj drami Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja.

Napisana 1965. godine, tiskana u Kolu 1971. i iste godine praizvedena na sceni Teatra &TD u režiji Božidara Violića, rečena je drama izazvala burne reakcije, "u rasponu od brutalne političke cenzure do književno kritičkih atributa prijelomne drame u povijesti novijeg hrvatskog dramskog teatra".

Već 1973.  je i  ekranizirana, a taj film u režiji Krste Papića pogledati možete ovdje.

Radnja je drame pak slijedeća:
Na sastanku Narodnog fronta u selu Mrduša Donja, na kome se raspravlja o oživljavanju kulturne djelatnosti, seljak Šimurina priča kako je u Zagrebu gledao “Hamleta”.

"Najprije je bija jedan kralj. Dobar kralj, napredan, socijalistički orijentiran. Dušu bi da za radni narod i sirotinju. I taj je kralj, drugovi, ima brata koji je bija niko i ništa, neprijatelj naroda, ljuta reakcija. Pa kad je un jedanput spava u polju, dođe ovi njegov brat i ne budi lin, ulije mu ništo u uvo, razridi mu moždane i na mistu ga usmrti. I unda, kad je to napravija, počeja se meračiti na njegovu ženu udovicu. A una, vraga izila, u prvo se vrime nikako šticavala i pravila se ki da joj se ne rači. Pa sve tako, oću li, neću li, drž’ ovamo, drž’ onamo, un ti nju priokrene, š njome u postelju, i sutradan ti se una lipo š njime vinča."
Mjesni moćnik Bukara, partijski sekretar i direktor zadruge, naređuje učitelju da baš “Hamleta” uvježba sa seljacima koje će angažirati kao glumce-amatere. Učitelj se u početku opire, ali biva politički ucijenjen, te počinje s probama. Međutim, umjesto Shakespeareovih stihova (koji su seljacima komplicirani), scenom se ori deseterac, ojkanje i politička frazeologija trenutka.
Scene iz pokusa korespondiraju s događajima i odnosima među licima iz stvarnog života. Bukara, koji igra Klaudija, i u stvarnosti je krivo optužio i poslao u zatvor oca mladog Škoke (u ulozi Hamleta).

Dva Hamleta, danski i mrduški, isprepliću se do te mjere da siže prvog skoro prerasta u realnost drugog. Jedina je razlika što u Mrduši nema Hamletove osvete, nema kažnjenih krivaca i nema Fortinbrasa, nego se sve završava potpunim mrakom iz koga se čuje samo učiteljev vapaj: “Upalite svjetlo!

Predstavu režira Mustafa Nadarević, a koji je - zanimljivo - u somenutom dubrovačkom Hamletu igrao - Klaudija.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE