Umjesto Kazališnog kampa u Pazinu – Kvarat kampa u Zagrebu

Teatar Tirena i ove godine organizira niz radionica za učenike, studente, pedagoge ali i profesionalne kazališne djelatnike.

  

Iako devet godina održavanja Kazališnog kampa u Pazinu nije bilo dovoljno da se ovaj jedinstveni kulturni projekt adekvatno financijski podrži, Teatar Tirena nije htio prekinuti kontinuitet pa u Zagrebu organizira 'Kvarat kampa'.

Od 19. lipnja do 6. srpnja održat će se niz radionica:

- Stage combat (Marcus Fernando)

- Lik, tekst i tijelo (Tina Hofman)

- Rad na monologu (Marina Petković Liker)

- Psihodrama (Damir Miholić)

- Govorenje poezije (Marina Petković Liker)

- Prisvajanje monologa (Petra Težak)

- Lik, priča, novine (Iva Milley)

- Procesna drama (Ines Škuflić Horvat)

- 10 x 10 (Kristina Jakšić Balaž)

 

Na 9 dosadašnjih Kazališnih kampova održano je 126 radionica na kojima je bilo 706 polaznika i 42 gosta i odigrane su 23 predstave. Kazališni kamp je 2009. postao dio kulturne strategije Istarske županije, 2010. Agencija za odgoj i obrazovanje priznaje ga kao stručno usavršavanje nastavnika a 2011. dobiva godišnju nagradu Hrvatskog centra za dramski odgoj za posebni doprinos dramskom odgoju te sustavnu višegodišnju edukaciju mladeži i dramskih pedagoga.

Radionice će se ove godine održavati u prostoru Teatra Tirena u Kačićevoj 6a te u Centru mladih Ribnjak.

Prijave traju do popunjenja radionica na e-mail adresu: teatartirena@gmail.com

 

OPIS RADIONICA: 

1. STAGE COMBAT – SCENSKA BORBA

Polaznici će na radionici naučiti osnove tehnike mačevanja i scenske borbe bez oružja te kako ih upotrijebiti u dramskim situacijama. Naglasak će biti na tome kako da scene izgledaju što opasnije a da pri tom izvođači budu potpuno sigurni. U radionici mogu sudjelovati i potpuni početnici i oni koji imaju prethodno iskustvo.

Polaznici: srednjoškolci, studenti, voditelji dramskih grupa, glumci (mlađi na upit)

Radionica je na engleskom jeziku.

Voditelj:  Marcus Fernando, akademski glumac, instruktor scenskih borbi, Velika Britanija

 

2. LIK, TEKST I TIJELO: RAZLIČITE ISTINE

Radionica će istraživati različite pristupe stvaranja lika i rada na liku, a pozornost će biti posvećena tehnikama fizičke karakterizacije inspirirane metodama Jacquesa Lecoqa. Kako upotrijebiti tijelo da oživimo lik van samog teksta? Kako proizvesti dramski konflikt u samome liku: kada tekstom želimo reći jedno, a tijelom drugo. Iste tehnike primijenit će se kroz rad na kratkim tekstualnim isječcima iz klasične literature, te će se tražiti spojnice između zadanog teksta i materijala za rad, s naglaskom na traženju istine u liku.

Polaznici: srednjoškolci, studenti, voditelji dramskih grupa, glumci

Voditeljica: Tina Hofman, glumica i dipl.redateljica 

 

3./10. KAKO PRISTUPITI RADU NA MONOLOGU

Kroz praktični rad na radionici, polaznici će dobiti uvid u složenost pristupa radu na monologu, kako napraviti adekvatan odabir teksta, kako tekst pripremiti za početak rada, kako raditi na razumijevanju sadržaja, kontekstu unutar kojeg se lik nalazi, uvjerljivosti i prirodnosti u izvedbenom izričaju, sugovorniku, govornoj otvorenosti i usmjerenosti. Na radionicu je potrebno donijeti tri teksta na kojima planiraju raditi ili su već radili.

Polaznici: nastavnici, voditelji dramsko recitatorskih skupina, stariji srednjoškoci, studenti

Voditeljica: Marina Petković Liker, akademska redateljica i prof.fonetike i komp.knj.

 

4. DRAMA/PSIHODRAMA I EKSTENZIJA OSOBNOG ISKUSTVA 

Istraživanje mogućnosti simboličkog izražavanja osobnog iskustva kroz dramu/psihodramu i kazalište. Biti će prikazani osnovni koncepti i tehnike psihodrame i dramske terapije, kao i upotreba drugih umjetničkih medija u ovom kontekstu (glazba, pokret/ples, crtež…).

Polaznici: voditelji aktivnosti za djecu, mlade i odrasle, rehabilitatori-defektolozi, učitelji, pedagozi

Voditelj: dr.sc. Damir Miholić, rehabilitator i psihodramski psihoterapeut

 

5. GOVORENJE POEZIJE 

Polaznici će se na radionici upoznati s pristupom radu na govorenju poezije, pripremiti glas i dikciju, osvijestiti govorne vrednote, otkriti govornu ekspresivnost kroz spajanje unutarnjeg i vanjskog prostora s osjećajem tijela vezanog uz riječi.

Za radionicu je potrebno pripremiti jednu lirsku pjesmu (znati je napamet).

Polaznici: srednjoškolci, studenti

Voditeljica: Marina Petković Liker, akademska redateljica i prof.fonetike i komp.knj.

 

6. PRISVAJANJE MONOLOGA 

Radionica je uvod u rad na monologu, daje primjer polaznicima kako nastaviti individualan rad samostalno ili s mentorom.

izbor i/ili prijedlog monologa

izrada redateljsko-dramaturškog plana

posvajanje monologa; traženje lika u sebi i sebe u liku prema psihofizičkim sposobnostima polaznika

određivanje namjera u monologu

traženje fizičkih radnji

prijedlog kostima i rekvizita

izvedba monologa pred ostalim polaznicima (po želji)

Polaznici: srednjoškolci i studenti

Voditeljica: Petra Težak, akademska glumica

 

7. LIK, PRIČA, NOVINE

Radionica se bazira na ljudskom tijelu i novinskom papiru. Ljudsko tijelo polazna je točka za stvaranje lika koji potom traži svoje mjesto u priči. Novine će se koristiti za pronalaženje teme koja zanima polaznike, ali i za fizičku nadogradnju glumčevog tijela. U radu ćemo koristiti metode: izolacija tijela, mišićne tenzije, maska lica i tijela, a naglasak će biti na buffonima za koje Jacques Lecoq kaže: „Buffoni su  ljudi koji ne vjeruju u išta i rugaju se svemu“. Nas u radionici zanima buffon i njegovo izobličeno tijelo te ističe li se on u današnjem društvu i svakodnevnom životu.

Polaznici: stariji osnovnoškolci i srednjoškolci

Voditeljica: Iva Milley, dramska pedagoginja

 

8. PROCESNA DRAMA (proces kreacije- igra bez publike)

Radionica potire granicu između izvođača i gledatelja, dajući sudionicima mogućnost da kreiraju, progovore o problemima i transformiraju ih u kazališni čin u kojem i sami aktivno sudjeluju. Pojam, funkcioniranje, uobličavanje kraće procesne drame. Dramaturgija procesne drame. Uloga voditelja i publike. Rad na segmentima (predlošci, osmišljavanje likova za voditeljske uloge, uloge publike...) Osnovni elementi planiranja: tema, mjesto i vrijeme radnje, uloga za voditelja, motiv/događaj koji pokreće radnju, odgojni cilj.

Polaznici: srednjoškolci, studenti, osobe koje vode aktivnosti za djecu i mlade

Voditeljica: mr.sc Ines Škuflić Horvat, dramska pedagoginja

 

9. 10x10 (kako napraviti predstavu u trajanju 10 minuta sa 10-ero djece)

Na radionici ćemo se baviti procesom nastajanja predstave, tekstualnim predloškom i prilagodbom istog, scenskim rješenjima, kostimografijom i scenografijom za takvu vrst izvedbe, glumačkim vježbama i osnovama režije, glazbom i svime što je potrebno da bi nastala predstava. Radionica je namijenjena svima koje je dopao zadatak napraviti predstavu po mjeri (za Lidrano, školsku priredbu i sl.) ili učenicima koji se žele okušati u tom zadatku.

Polaznici: učitelji, voditelji dramskih grupa, učenici viših razreda osnovne škole, srednjoškolci

Voditeljica: Kristina Jakšić Balaž, dramska pedagoginja

 

RASPORED RADIONICA: 

Sviđa vam se ovaj tekst?
Pomognite nam da ih objavimo još i ostanemo neovisni o oglašivačima i politici:
pretplatite se na Teatar.hr ili platite članak SMS porukom.