Iva i Marija lezbijski su par koji iznajmljuje stan u oronuloj kući pored zagrebačkog Zapadnog kolodvora, želeći si osigurati mirni, ljubavni kutak. Njihova gazdarica, Olga isprva je i sama sretna zbog doseljenja noih stnarki, od kojih je Ivu ‘namijenila’ svom sinu, Danijelu.
No, iako djevojke pokušavaju sačuvati svoju i poštivati tuđu privatnost, uskoro otkrivaju da žive u ne baš običnoj zgradi. Jedan od susjeda u stanu čuva leš svoje supruge, kako bi nastavio primati njenu deviznu mirovinu. Drugi je sudionik Domovinskog rata koji pati od PTSP i zlostavlja svoju suprugu , koja pak tajno obavlja abortus u ilegalnoj ordinaciji još jednog susjeda, ginekologa Perića, kod kojeg na abortus dolaze i časne sestre.
Olga, špijunirajući ih, shvati da su Iva i Marija lezbijke, a potom njezin sin Dalibor koristi Marijino izbivanje i siluje Ivu. Marija saznavši za to započinje tuču sa Daliborom u kojoj ga slučajno ubije. Olga na noge diže ostatak zgrade, a u tako nastaloj atmosferi linča neko od stanara ubija Mariju.
Sve to saznajemo u retrospektivi, kroz Ivinu priču policijskom inspektoru. Naime, nakon Marijinog ubojstva, Iva se udala za muškarca i s njim dobila dijete, za koje pak Olga misli da je njezin unuk i – otima ga. Iva sve to krije od supruga, kao i cijelu svoju prošlost… Na koncu, Olgu ubija vlastiti suprug i dijete vraća Ivi…
Sadržaj je to scenarija što su ga potpisali Mate Matišić i Dalibor Matanić, a potonji i ekranizirao u film Fine mrtve djevojke koji od 2002. godine nosi etiketu 'prvog hrvatskog lezbijskog filma'. Nastao u atmosferi gotovo pa linča nakon prvog zagrebačkog Pridea, film je pred publiku u pulskoj Areni dovukao svu silu bizarnih i licemjernih likova tadašnje hrvatske stvarnosti i suočio je s valstitom licmjernošću. Kino-test nije prošao, ali je iz Arene izašao kao dobitnik 49. pulskog Grand Prixa, Matanić je dobio Zlatnu arenu za režiju, a Ivica Vidović i Olga Pakalović nagrađeni su za sporedne uloge.
Odluka uprave zagrebačke Gavelle da ga pretvori i u kazališnu predstavu, marketinški se sretno poklopila s recentnom hajkom na uvođenje zdravstvenog odgoja u škole, iako zapravo s njom nema nikakve veze, jer je predstava na repertopar stavljena prije više od godinu dana.
Za nadati se tek da će domaća javnost u kazališnom ogledalu zgrade pored zagrebačkog Zapadnog kolodvora kao problematične preoznati one koji to doista jesu, a ne zaljubljeni par kojeg igraju Nataša Janjić i Ivana Roščić. Dio odgovornosti za to snosi naravno i redatelj predstave, tko drugi do li - Dalibor Matanić