Eugene O'Neill američki je dramatičar i pjesnik, koji je u američku dramu uveo realizam sličan Čehovljevom, Ibsenovom i Strindbergovom. 1936. dobio je Nobelovu nagradu za književnost.
Njegove drame sadrže tragične elemente, kojima se O'Neill poziva kako na grčku tragediju, tako i na Nietzschea, ali odražavaju i autorovo osobno pesimističko viđenje svijeta. Napisao je samo jednu komediju, 'Ah, Wilderness!'. Očit je i utjecaj istraživanja u psihologiji, odnosno psihoanalitičkih teorija.
Elektri pristaje crnina, kako je iz naslova vidiljivo, parafraza je Eshilove trilogije Orestije. Obiteljsku dramu O'Neill je smjestio u Novu Englesku za vrijeme američkog građanskog rata, a glavni likovi pripadaju obitelji Ezre Mannona, sjevernjačkog generala koji se vraća kući s bojišta. Njegova supruga Christina upravo se vratila s putovanja s ljubavnikom kapetanom Brantom, za kojeg će se kasnije ispostaviti da je nezakonito dijete brata Ezrinog oca. Oni planiraju ubiti Ezru Mannona, no Christinina i Ezrina kći Lavinia, koja je i sama bacila oko na kapetana Branta, a s majkom je u lošim odnosima, odlučuje joj poremetiti planove. Kako je saznala za majčinu aferu, ucjenuje je time da neće ništa reći ocu ako ostavi Branta.
Christina pristaje, no samo naizgled – prvo pokušava uvjeriti Ezru u svoju ljubav, ali ga zatim izaziva svojom aferom s Brantom, nakon čega Ezra dobiva srčani napadaj, a Christina mu umjesto njegovog lijeka daje otrov. Ezra umire pred Lavinijom optuživši Christinu za svoju smrt. Time završava prvi dio trilogije, 'Povratak'.
U drugom dijelu, 'Progonjenima', radnja se vrti oko Orina, Lavinijinog brata, koji je u gotovo incestuoznoj vezi s majkom, tako da ga je Christina uspjela uvjeriti da je Lavinia luda. Međutim, Lavinija ipak uspije nagovoriti Orina da prate Christina kad se ona odlazi naći s Brantom. Orin u bijesu ubija Branta nakon što je Christina otišla, a dan kasnije, kad Lavinia i Orin priznaju majci što su učinili, Christina sama sebi oduzima život u Ezrinoj radnoj sobi.
Treći dio, 'Opsjednuti', kako im naslov kaže, sadrži borbu s duhovima obiteljske prošlosti. Orin se pretvorio u oca, a Christina u majku, pa se tako gotovo međusobno poubijaju. Orin napiše pismo koje odbija pokazati Laviniji, i koje predaje na čuvanje Hazel Niles, sestri Lavinijinog zaručnika Petera, kojim odaje obiteljske tajne zbog kojih se Lavinija ne bi smjela udati za Petera.
Njegova posljednja želja, jer nakon toga se Orin ubija, također u očevoj radnoj sobi, je uslišena – Lavinija, otjeravši Petera tako što je u trenutku strasti zazvala Brantovo ime ostaje zauvijek vezana za kuću Mannonovih.
Trilogija se uvijek izvodi u cijelosti, no iako svaki od dijelova sadrži četiri ili pet činova, i iznimo je obimnog trajanja, redateljica Mateja Koležnik i dramaturginja Lada Kaštelan, skratile su je na trajanje kreće od dva sata, i mali broj likova, a 'Elektra' se na pozornicu HNK vraća prvi put nakon nekoliko desetljeća.