Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > Dobitnici Tonya 2008.

Dobitnici Tonya 2008.

Ovogodišnje pouke s Broadwaya su: radite na originalnim dobitničkim govorima; skupe predstave su in, kao i neprofitni producenti i debitanti, a ako nisu vintage, zvijezde su - out. Televizija je - najvažnija.
Share on facebook
Share on twitter

Kad se sve zbroji i oduzme, osim govora dobitnika i činjenice da je Laurencea Fishburnea i Patricka Stewarta pretekao Mark Rylance, iznenađenja je na ovogodišnjim Tonyima bilo - malo. U sezoni koja je bila turbo-eklektična očekivalo se da će nagrade jednako dopasti vetarne i novake, ali i da će glasačko tijelo voditi računa o činjenici da je za predstavu na Broadwayu danas potrebno nekoliko milijuna dolara... Svemu tome uprkos, samo par sati nakon TV prijenosa dodjele nagrada za najbolje na Broadwayu, vodeći su se svjetski mediji 'ubili' od analiza 'Tonyevog poučka', pa evo kako isti ukratko glasi...

Očekivano, u drami je slavila obiteljska crno-humorna epopeja 'August: Osage County', već ovjenačana Pulitzerom, dok je u kategoriji najboljeg novog mjuzikla između nekolicine 'dark-horses' izabran onaj najnevjerojatniji - 'In The Heights' čiji je autor Lin-Manuel Miranda ujedno i apsolutni debitant u kazališnoj struci bio nominiran i u kategoriji najboljeg glumca u mjuziklu. Najviše nagrada, opet očekivano, pobrao je revival South Pacifica, no ono što ga izdvaja od ostalih jest činjenica da je riječ o produkciji Lincoln centra, neprofitne organizacije koja je u predstavu s ansamblom od 40 članova 'utukla' više od 5 milijuna dolara , da bi nakon objave nomancija uprihodila čak 16 milijuna dolara u unaprijed prodanim ulaznicama. Da stvar bude bolja, 'South Pacific' je ove godine potukao i rekord u broju nagrada za neki revival mjuzikla, nakon što je lani njegova produkcija Stoppardove 'The Coast of Utopia' srušila rekod s brojem nagrada u drami. No, ni to vam sigurno nije čudno ako istu niste čitali. A kad vam kažemo da se radi o višesatnoj filozofskoj lamentaciji koja je na Broadwayu potukla brojne pitkije komade, priznajte - dođe vam da se zamislite.

Bilo kako bilo, direkcija Lincoln Centra može biti i više nego sretna svojim riskantnim repertoarnim odlukama, o kojima danas bruje svi američki mediji nagalašavajući potrebu da se subvencionirani sektor žešće upusti u eksperimentiranje. Zvuči li vam to poznato?

Kad smo već kod mjuzikla recimo i to da su gospodin Gulaš iliti Stew i njegov Passing Strange također nagrađeni, ali 'tek' za najbolji libreto.

Za zabavu tijekom ostatka večeri nad čijom su gledanošću svi strepili (a koja je eto bila ista kao i lani, što baš nije sjajno), pobrinuli su se dobitnici među kojima je najlakše izabrati onog najooriginalnijeg. Kazališnog veterana, Britanca Marka Rylancea idućih će dana spominjati svi važniji svjetski mediji,a govor mu se na svim major TV postajama vrti 24/7 i to ne samo zato jer je u kategoriji najboljeg glumca u drami potukao hollywoodske zvijezde, već i zato jer je umjeto uobičajenih zahvala tati, mami, frizeru i tko zna još kome, odlučio izgovoriti pjesmu u prozi malo poznatog autora iz Minessote po imenu Lewis Jenkins, a koja u izvorniku glasi ovako:

When you are in town, wearing some kind of uniform is helpful, policeman, priest, etc.. Driving a tank is very impressive, or a car with official lettering on the side. If that isn't to your taste you could join the revolution, wear an armband, carry a homemade flag tied to a broom handle, or a placard bearing an incendiary slogan. At the very least you should wear a suit and carry a briefcase and a cell phone, or wear a team jacket and a baseball cap and carry a cell phone. If you go into the woods, the back country, someplace past all human habitation, it is a good idea to wear orange and carry a gun, or, depending on the season, carry a fishing pole, or a camera with a big lens. Otherwise it might appear that you have no idea what you are doing, that you are merely wandering the earth, no particular reason for being here, no particular place to go.

Pa vi sad vidite.

Poeziju prozi nezahvalno je prevoditi, no bolje nije ni s igrama riječiam koje su ostali dobitnici koristili, pa ćemo nastaviti u ovom dvojezičnom revijalnom tonu.

Drugo mjesto na tablici najoriginalnijih dobitničkih govora svakako odnosi legendarna Pati LuPone koja je slavila za naslovnu ulogu u mjuziklu Gypsey, i koja je - svima svojim dosad nominiranim glumicama uvijek donijela nagradu. Višestruka dobitnica Tonya, najnoviji je ukras za svoj kamin primila riječima:

It’s such a wonderful gift to be an actor making her living working on the Broadway stage and then every 30 years or so pick up one of these.

Posve očekivani dobitnik nagrade za najbolji novi dramski tekst, bivši glumac g. Letts, na svojoj se nagradi zahvalio ovako:

Writing is better than acting. You get to use your words, you don’t have to be there eight times a week and I can guarantee you that this moment beats the hell out of auditioning for ‘JAG.’

No, svakako najemocionalniji trenutak večeri bio je onaj u kojem je veteranka regionalnog kazališta (dakle onog u u provinciji koje u pravilu nikad ne ugleda svjetlo Broadwaya i ne doživi kritiku u NY Timesu), Deanna Dunagan, svoju nagradu primila riječima:

After 34 years in regional theater I never even thought about it. I watched it on TV like everyone else.

I to je otprilike to. Osim napomene da uz iznimku nekoć neslavno propalog Boeing- Boeinga, niti jedan od nagradama ovjenačanih naslova, zbog potpune uronjenosti u američku kulturu, nema nikakvog smisla postavljati u Hrvata. A sad evo i dobitnika...

Najbolji novi dramski tekst:
August: Osage County
Rock 'n' Roll
The Seafarer
The 39 Steps

Najbolji mjuzikl:
Cry-Baby
In the Heights
Passing Strange
Xanadu

Najbolji libreto mjuzikla
Cry-Baby, Mark O'Donnell & Thomas Meehan
In the Heights, Quiara Alegria Hudes
Passing Strange, Stew
Xanadu, Douglas Carter Beane

Najbolja originalna glazba
Cry-Baby, glazba & stihovi: David Javerbaum & Adam Schlesinger
In The Heights, glazba & stihovi: Lin-Manuel Miranda
The Little Mermaid, glazba: Alan Menken i stihovi: Howard Ashman and Glenn Slater
Passing Strange, glazba: Stew & Heidi Rodewald stihovi: Stew

Najbolji revival drame
Boeing-Boeing
The Homecoming
Les Liaisons Dangereueses
Macbeth

Najbolji revival mjuzikla
Grease
Gypsy
Rodgers and Hammerstein's South Pacific
Sunday in the Park With George

Najbolja glavna muška uloga u drami
Ben Daniels, Les Liaisons Dangereuses
Laurence Fishburne, Thurgood
Mark Rylance, Boeing-Boeing
Rufus Sewell, Rock 'n' Roll
Patrick Stewart, Macbeth

Najbolja glavna ženska uloga u drami
Eve Best, The Homecoming
Deanna Dunagan, August: Osage County
Kate Fleetwood, Macbeth
S. Epatha Merkerson, Come Back, Little Sheba
Amy Morton, August: Osage County

Najbolja glavna muška uloga u mjuziklu
Daniel Evans, Sunday in the Park With George
Lin-Manuel Miranda, In the Heights
Stew, Passing Strange
Paulo Szot, Rodgers and Hammerstein's South Pacific
Tom Wopat, A Catered Affair

Najbolja glavna ženska uloga u mjuziklu
Kerry Butler, Xanadu
Patti LuPone, Gypsy
Kelli O'Hara, Rodgers and Hammerstein's South Pacific
Faith Prince, A Catered Affair
Jenna Russell, Sunday in the Park With George

Najbolja sporedna muška uloga u drami
Bobby Cannavale, Mauritius
Raúl Esparza, The Homecoming
Conleth Hill, The Seafarer
Jim Norton, The Seafarer
David Pittu, Is He Dead?

Najbolja sporedna ženska uloga u drami
Sinead Cusack, Rock 'n' Roll
Mary McCormack, Boeing-Boeing
Laurie Metcalf, November
Martha Plimpton, Top Girls
Rondi Reed, August: Osage County

Najbolja sporedna muška uloga u mjuziklu
Daniel Breaker, Passing Strange
Danny Burstein, Rodgers & Hammerstein's South Pacific
Robin De Jesús, In The Heights
Christopher Fitzgerald, The New Mel Brooks Musical Young Frankenstein
Boyd Gaines, Gypsy

Najbolja sporedna ženska uloga u mjuziklu
de'Adre Aziza, Passing Strange
Laura Benanti, Gypsy
Andrea Martin, The New Mel Brooks Musical Young Frankenstein
Olga Merediz, In The Heights
Loretta Ables Sayre, Rodgers & Hammerstein's South Pacific

Najbpolja režija drame
Maria Aitken, The 39 Steps
Conor McPherson, The Seafarer
Anna D. Shapiro, August: Osage County
Matthew Warchus, Boeing-Boeing

Najbolja režija mjuzikla
Sam Buntrock, Sunday in the Park with George
Thomas Kail, In The Heights
Arthur Laurents, Gypsy
Bartlett Sher, Rodgers & Hammerstein's South Pacific

Najbolja koreografija
Rob Ashford, Cry-Baby
Andy Blankenbuehler, In The Heights
Christopher Gattelli, Rodgers & Hammerstein's South Pacific
Dan Knechtges, Xanadu

Najbolje orkestracije
Jason Carr, Sunday in the Park with George
Alex Lacamoire & Bill Sherman, In the Heights
Stew & Heidi Rodewald, Passing Strange
Jonathan Tunick, A Catered Affair

Najbolja scenografija u drami
Peter McKintosh, The 39 Steps
Scott Pask, Les Liaisons Dangereuses
Todd Rosenthal, August: Osage County
Anthony Ward, Macbeth

Najbolja scenografija u mjuziklu
David Farley and Timothy Bird & The Knifedge Creative Network, Sunday in the Park with George
Anna Louizos, In the Heights
Robin Wagner, The New Mel Brooks Musical Young Frankenstein
Michael Yeargan, Rodgers & Hammerstein's South Pacific

Najbolja kostimografija u drami
Gregory Gale, Cyrano de Bergerac
Rob Howell, Boeing-Boeing
Katrina Lindsay, Les Liaisons Dangereuses
Peter McKintosh, The 39 Steps

Najbolja kostimografija u mjuziklu
David Farley, Sunday in the Park with George
Martin Pakledinaz, Gypsy
Paul Tazewell, In the Heights
Catherine Zuber, Rodgers & Hammerstein's South Pacific

Najbolje oblikovanje svjetla u drami
Kevin Adams, The 39 Steps
Howard Harrison, Macbeth
Donald Holder, Les Liaisons Dangereuses
Ann G. Wrightson, August: Osage County

Najbolje oblikovanje svjetla u mjuziklu
Ken Billington, Sunday in the Park with George
Howell Binkley, In the Heights
Donald Holder, Rodgers & Hammerstein's South Pacific
Natasha Katz, The Little Mermaid

Najbolje oblikovanje zvuka u drami
Simon Baker, Boeing-Boeing
Adam Cork, Macbeth
Ian Dickson, Rock 'n' Roll
Mic Pool, The 39 Steps

Najbolje oblikovanje zvuka u mjuziklu
Acme Sound Partners, In the Heights
Sebastian Frost, Sunday in the Park with George
Scott Lehrer, Rodgers & Hammerstein's South Pacific
Dan Moses Schreier, Gypsy

Nagrada Tony za životno djelo
Stephen Sondheim

Regionalna Tony nagrada
Chicago Shakespeare Theater

Posebna Tony nagrada
Robert Russell Bennett (1894-1981), kao znak priznanja njegovom povijesnom doprinosu američkom glazbenom kazalištu na polju orkestracija, što ih ove sezone na Broadwayu najbolje ilustrira Rodgers & Hammerstein's South Pacific.

broj nagrada po predstavama :
South Pacific: 7
August: Osage County: 5
In the Heights: 4
Gypsy: 3
Boeing-Boeing: 2
The 39 Steps: 2
Les Liaisons Dangereuses: 1
Passing Strange: 1
The Seafarer: 1

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE