Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > 18. Marulićeve nagrade

18. Marulićeve nagrade

Festival hrvatske drame i autorskog kazališta 18. Marulićevi dani završio je u Splitu kasno navečer u ponedjeljak 28. travnja. A nagrade su dobili...
Share on facebook
Share on twitter

...zapravo pretežno Kerempuhove 'Metastaze' i Zekaemove 'Krijesnice', iako se za poneku nagradu ogrebla i splitska domaća 'Libar o' libra Marka Uvodića Splićanina'...

Po već ustaljenom obrascu 'Krijesnice' su najbolji tekst i najbolje su režirane, ali... Uz kuloarski dodatak da žiri u svojim odlukama nije bio jednoglasan - pametnome od komentara - dosta...

U ostatku teksta, tek citat službenog festivalskog priopćenja...

***

Festivalske nagrade

Ocjenjivački sud 18. Marulićevih dana u sastavu:
Magdalena Lupi, dramaturginja, Dr. sc. Slobodan Prosperov Novak, teatrolog i povjesničar književnosti, Tomislav Radić, redatelj, Maja Gregl, dramaturginja i Elvis Bošnjak, glumac i dramski pisac, dodijelio je slijedeće nagrade:

1. NAGRADA ZA PREDSTAVU U CJELINI dodijeljena je predstavi „METASTAZE“ Ive Balenovića i Borisa Svrtana u izvedbi Satiričkog kazališta „Kerempuh“ iz Zagreba.
Dobrim humorom, beskompromisnošću, suosjećanjem i razmišljanjem o rendgenskoj slici društvenog stanja vidljivoj na sceni, postignuta je dijagnoza hrvatskog društva i njezina metafora. Snažnim udarcima „Metastaze“ nemilosrdno pogađaju u najtruliji segment hrvatske zbilje, rastvarajući je istodobno i duhovito i brutalno. „Metastaze“ nas katarzično osvješćuju i nude kazalište koje nas se tiče i prema kojemu nitko ne može ostati ravnodušan.

2. NAGRADA ZA IZVEDENI DRAMSKI TEKST dodijeljena je TENI ŠTIVIČIĆ za tekst „Krijesnice“ u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba.

Precizne dramaturgije i vrlo kultiviranog scenskog govora koji je organiziran oko prirodno fragmentiranih dramskih epizoda, Tena Štivičić nametnula se kao spisateljica najzanimljivijeg dramskog pisma, u kojem ključna dramska stanja tranzicijskog društva tematizira na način koji može biti prihvaćen u gotovo svim svjetskim kazališnim sredinama. Osim toga, tekst odlikuje suptilan humor koji ocrtava sjetu našeg klaustrofobičnog i moralno upitnog svijeta.

3. NAGRADA ZA DRAMATURŠKU OBRADU ILI PRILAGODBU TEKSTA dodijeljena je BORISU SVRTANU za dramatizaciju romana „Metastaze“ Ive Balenovića u izvedbi Satiričkog kazališta Kerempuh iz Zagreba.

Samo naizgled lokalna kvartovska priča o sudbinama likova dijagnosticirana kao metastaza u društvenom tkivu, na vrlo uvjerljiv način sa svojim apsurdnnim i bolnim obratima postaje univerzalna i prepoznatljiva. Boris Svrtan istakao je iz romana prvijenca Ive Balenovića promjene u društvu uzrokovane ratom i korupcijom. Pretežno monološku strukturu, Svrtan je uspješno transformirao u živ kazališni dijalog.

4. NAGRADA ZA REŽIJU dodijeljena je JANUSZU KICI za predstavu „Krijesnice“ u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba.

Janusz Kica složio je sve elemente predstave „Krijesnice“ u skladnu i kazališno relevantnu cjelinu jasne estetike i visokih umjetničkih dometa te se još jednom potvrdio kao redatelj koji kazalište promišlja iz svog vremena.

Slučajne prolaznike zatečene između dva leta u zračnoj luci povezuje precizno izvezenim glumačkim ostvarenjima, redateljski razgrađujući njihov unutarnji prostor kao i prostor u kojemu se oni i gube i nalaze, dajući im dušu i uvjerljiv život na sceni.

5. NAGRADE ZA GLUMAČKA OSTVARENJA

- VILIMU MATULI za ulogu Krpe u predstavi „Metastaze“ Ive Balenovića i Borisa Svrtana u izvedbi Satiričkog kazališta Kerempuh iz Zagreba.

Agresivnog i potpuno socijalno neosviještenog Krpu, Vilim Matula donosi sa zavidnom glumačkom suptilnošću i sviješću. Vilim Matula uspješno balansira između zbiljski nepodnošljivog i scenski prihvatljivog. On gospodari svojim izrazom, scenom i publikom.

- KSENIJI MARINKOVIĆ za uloge Žane u predstavi „Krijesnice“ Tene Štivičić i Europe u predstavi „Arhetip: Medeja/Žena bomba/Europa“ Ivane Sajko, u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba.

Ksenija Marinković svojom lucidnošću i scenskom drskošću u dvjema potpuno oprečnim kazališnim estetikama ostvaruje dva provokativna autoironična pogleda, na intimnom planu kroz lik neurotične apstinentice Žane, a na globalnom kroz lik vehementnog spomenika, mitske Europe.

- NIVES IVANKOVIĆ za ulogu Mare u predstavi „Libar o' libra Marka Uvodića Splićanina“ Olje Lozice, prema motivima priča Marka Uvodića, u izvođenju Drame HNK Split.

Suptilnost i tugu najstarije kćeri koja ne govori s ocem, Nives Ivanković donosi u nekoliko upečatljivih poteza, tvoreći snažnu epizodu i emotivno vežući gledatelja za suze i smijeh nekog, u vremenu, izgubljenog Splita.

- METI JOVANOVSKOM za ulogu Mome u predstavi „Komšiluk naglavačke“ Nine Mitrović u izvedbi Dramskog teatra Skopje.

Superiorno prezentirajući jednu glumačku školu, Meto Jovanovski dokazuje da veliki glumac ostaje svjež unatoč svim glumačkim trendovima. Suvremenim glumačkim sredstvima, on na sceni nosi postojanu kvalitetu u osjećaju i iskustvu svoga vremena.

6. NAGRADA ZA SCENOGRAFIJU dodijeljena je SLAVICI RADOVIĆ za predstavu „Krijesnice“ Tene Štivičić u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba.

Funkcionalnom upotrebom materijala koji spadaju u svijet suvremene tehnologije, Slavica Radović je kreirala impresivne, a istodobno aseptički impersonalne prostore u kojima se kreću osobe iz svijeta Tene Štivičić.

7. NAGRADA ZA KOSTIMOGRAFIJUdodijeljena je DIANI KOSEC BOUREK I IKI ŠKOMRLJ za predstavu „Suton“ Ive Vojnovića u izvedbi Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika.

Ove dvije umjetnice su još jedanput pokazale i dokazale da je moguće poštovati a istodobno ne biti rob onoga što zovemo historijski kostim. Njihove kreacije ne falsificiraju povijesne podatke a istovremeno precizno vizualiziraju sumorno nestajanje jednoga svijeta dočaranog u Vojnovićevu „Sutonu“.

8. NAGRADA ZA OBLIKOVANJE SVJETLA dodijeljena je ALEKSANDRU ČAVLEKU za predstavu „Krijesnice“ Tene Štivičić u izvedbi Zekaem-a iz Zagreba.

Hladna neonska rasvjeta, sjajno usklađena s fragmentima statičnih i pokretnih video projekcija, ravnopravan je dio onoga što čini vizualni okvir predstave „Krijesnice“.

9. NAGRADA ZA SKLADANU SCENSKU GLAZBU – AUTORSKI RAD dodjeljuje se STANKU JUZBAŠIĆU za predstavu „Krijesnice“ Tene Štivičić u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih iz Zagreba.

Stanko Juzbašić još jednom ispisuje note neraskidivo vezane uz tkivo predstave koje savršeno funkcioniraju i s ostalim glazbenim materijalom tvore promišljenu dramaturgiju zvuka .

Po ocjeni publike najbolja predstava 18. Marulićevih dana je Libar o'libra Marka Uvodića Splićanina Olje Lozice (prema motivima proze Marka Uvodića u izvedbi HNK Split i režiji Gorana Golovka. Izjašnjavanjem na poleđini ulaznica publika je toj predstavi dala prosječnu ocjenu 4,80. Drugoplasirana je predstava Komšiluk naglavačke u izvedbi Dramskog teatra Skopje s prosječnom ocjenom 4,68, a treće su Metastaze Satiričkog kazališta Kerempuh s prosječnom ocjenom 4,52.

Žiri čitatelja glavnog medijskog pokrovitelja Slobodne Dalmacije nagradu za najbolje glumačko ostvarenje dodijelio je Vilimu Matuli za ulogu Krpe u predstavi Metastaze Ive Balenovića i Borisa Svrtana, u izvedbi Satiričkog kazališta Kerempuh. Žiri koji je ove godine djelovao u sastavu Željka Zorica, Slaven Kušljić, Maja Proso, Neven Duvnjak i Najda Nižetić,tako nagradu je obrazložio ovako: Ključan razlog za ovaj izbor, između više vrijednih glumačkih ostavrenja, bio je u njegovoj impresivnoj energiji, snažnoj ekspresiji, uživljenosti u lik, te fascinantnoj fizičkoj spremnosti. Vilim Matula zavladao je scenom i publikom, mi smo to prepoznali i uvažili!

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI