Predstava Vječni malograđanin nastala je u okviru dvogodišnjeg projekta Europski ansambl koji je iniciralo Državno kazalište Stuttgart, a financirala Njemačka kulturna zaklada. U projekt je uključen i renomirani poljski Nowy Teatr iz Varšave, čiji je osnivač i umjetnički ravnatelj jedan od najvažnijih europskih redatelja Krzysztof Warlikowski, te Zagrebačko kazalište mladih. Europski ansambl zamišljen je kao platforma za propitivanje europskog identiteta u trenutku kad se društvena klima rapidno mijenja. Formiraju ga glumci triju navedenih ansambala.
Umjetnički je voditelj projekta Oliver Frljić.
Vječni malograđanin u režiji Anestisa Azasa donosi priču o mladom muškarcu koji putuje Europom s ciljem da pronađe damu pokroviteljicu. No to je samo okvir priče koja u svom središtu zapravo rastvara današnju Europu na rubu ralja fašizma, čija ju malograđanština gura preko granice
Kako kaže službena najava: 'Za pretpostaviti je kako se iznova probuđen interes za ovog austrijskog pisca iz prve polovice 20. stoljeća krije u činjenici da je riječ o autoru čija je snažna društveno kritička svijest u svim njegovim djelima zapravo predstavljala svojevrsno autorsko poslanje, koje je u vremenu u kojem danas živimo iznova postalo nevjerojatno aktualnim sredstvom za detektiranje svih naših društvenih devijacija i neuroza. Nije čudno da je grčki redatelj Anestis Azas, iza kojega je niz dokumentarnih kazališnih projekata, posegnuo za Horváthovim materijalom, malo poznatim romanom Vječni malograđanin (1930), koji će u njegovu autorskom čitanju zasigurno postati i snažnim političkim znakom. Horváth je roman organizirao kao podjednako brutalan i satiričan prikaz postupna ali neumitna pada Europe u ralje fašizma, s jasnim naznakama koje bi i današnjim društvima Europe morale poslužiti kao nedvojbena poruka upozorenja.'