Naslovnica > GLAVNE VIJESTI > Tony 2019: Žene, politika i James Corden

Tony 2019: Žene, politika i James Corden

Antoinette Perry ili popularno Tony, nagrade za najbolja postignuća na Broadwayu dodjeljene su sinoć u New Yorku po 73. put. [FOTO+VIDEO]
Share on facebook
Share on twitter

Da će večer biti politična bilo je jasno i prije početka same ceremonije, jer je red carpet bio ukrašen ružinom ogradom duginih boja (naslovna fotografija), a u čast Mjesecu ponosa.

I ostatak brodwayske izvedbe politike bio je jednako 'mekan', pa su tako primjerice glasači nagradili natprosječan broj žena, ne-korporativne i eksperimentalne produkcije, ali i po prvi put jednu izvođačicu u kolicima! Dobitnici su u govorima zahvale slali suptilne poruke Trumpu, dok se pak voditelj ceremonije odlučio pozabaviti politikom showbusinessa.

James Corden je, naime, najširoj publici poznat tek kao voditelj late night talk showa, premda je i sam dobitnik nagrade Tony i to ne tako davno - 2012. za ulogu u One man, two guvernors (a čije čak dvije inačice možete pogledati na domaćim pozornicama). Posao voditelja ceremenonije dobio je ove godine po drugi put, a svoj je cold open pretvorio u tipični mjuzikl broj na temu odnosa televizije i kazališta.

U pauzama tv-prijenosa, Corden je pak uzvanike u dvorani vabio da pjevaju karaoke, pokušavao natjerati glumce da se svađaju poput pop zvijezda jer - 'nema loše reklame'... i sve u svemu pokazao se kao prilično puzdan i - pitom.

U pomoć mu je odmah na početku večeri (vidi gornji video) priskočio jedan od očekivanih slavljenika večeri, i ponosni vlasnik već jednog Tonya- Bryan Cranston. Zvijezda tv-serijala Breaking Bad već dulje žari i pali Broadwayem kao Howard “mad as hell” Beale, u scenskoj adaptaciji kultnog filma Network, a koju potpisuje Ivo van Hove.

Crastonova prva reakcija na nagradu bila je: “Finally a straight old white man gets a break!”, a u govoru je posebno zahvalio novinarima diljem svijeta ustvrdivši kako je demagogija, a ne novinarstvo - neprijatelj naroda.

Ipak, najviše razloga za slavlje imao je autorsko-produkcijski tim mjuzikla Hadestown, poetične varijacije na priču o Orfeju i Euridici, a koja je smještena blues / jazz registar i koja je na Broadway dospjela bez pomoći korporativnih i drugih velikih investitora. Predstava čija je sinoć nagrađena autorica Anaïs Mitchell donedavna bila potpuna autsajderica na Broadwayu, osvojila je ukupno sedam nagrada uključujući i onu za najbolji novi mjuzikl, i to u konkurenciji s filmskim adaptacijama i Temptations jukebox showom.

Redateljica Hadestowna, Rachel Chavkin (Natasha, Pierre & the Great Comet of 1812), slavila je kao jedina nominirana žena u svojoj kategoriji, te tako postala tek četvrta dobitnica u povijesti iste. I samu predstavu, kao i nagrađeni revival Oklahoma!, producirale su isključivo žene, a posebno je zanimljivo kako je članica oba produkcijska tima bila Randi Zuckerberg, sestra i dugogodišnja desna ruka osnivača Facebooka - Marka Zuckeberga.

Posebno zanimljiva bila je ovogodišnja kategorija drame, u kojoj se nakon spora s nasljednicima autorskih prava nije natjecala Ubiti pticu rugalicu  Aarona Sorkina, ali jesu What the Constitution Means to Me, Choir Boy, Gary: A Sequel to Titus Andronicus
Ink
i The Ferryman. Slavio je potonji, novi tekst engleske dramske zvijezde Jeza Butterwortha, o etno-nacionalističkim sukbima u Irskoj u drugoj polovici prošlog stoljeća, a nagrađen je i redatelj predstave, Sam Mendes.

No, svakako najemotivniji trenutak večeri bila je dodjela nagrade Ali Stroker za najbolju sporednu žensku ulogu u (za američke prilike) radikalnoj reinterpretaciji mjuzikla Oklahoma!. Stoker je, naime, prva glumica u kolicima koja je ikad osvojila nagradu Tony:

https://www.youtube.com/watch?v=M_-zvnurL3M

Najbolji mjuzikl: “Hadestown”

Najbolja drama: “The Ferryman”

Najbolji revival mjuzikla: “Oklahoma!”

Best revival u drami: “The Boys in the Band”

Najbolji libreto mjuzikla: “Tootsie,” Robert Horn

Najbolja originalna glazba: “Hadestown,” glazba i stihovi: Anaïs Mitchell

Najbolja režija drame: Sam Mendes, “The Ferryman”

Najbolja režija mjuzikla: Rachel Chavkin, “Hadestown”

Najbolja muška glavna uloga u drami: Bryan Cranston, “Network”

Najbolja glavna ženska uloga u drami: Elaine May, “The Waverly Gallery”

Najbolja glavna muška uloga u mjuziklu: Santino Fontana, “Tootsie”

Najbolja glavna ženska uloga u mjuziklu: Stephanie J. Block, “The Cher Show”

Najbolja sporedna muška uloga u drami: Bertie Carvel, “Ink”

Najbolja sporedna ženska uloga u drami: Celia Keenan-Bolger, “To Kill a Mockingbird”

Najbolja sporedna muška uloga u mjuziklu: André De Shields, “Hadestown”

Najbolja sporedna ženska uloga u mjuziklu: Ali Stroker, “Oklahoma!

Najbolja scenografija u drami: Rob Howell, “The Ferryman”

Najbolja scenografija u mjuziku: Rachel Hauck, “Hadestown”

Najbolja kostimografija u drami: Rob Howell, “The Ferryman”

Najbolja kostimografija u mjuziklu: Bob Mackie, “The Cher Show”

Najbolje oblikovanje svjetla u drami: Neil Austin, “Ink”

Najbolje oblikovanje svjetla u mjuziklu: Bradley King, “Hadestown”

Najbolje oblikovanje zvuka u drami: Fitz Patton, “Choir Boy”

Najbolje oblikovanje zvuka u drami: Nevin Steinberg and Jessica Paz, “Hadestown”

Najbolja koreografija: Sergio Trujillo, “Ain’t Too Proud: The Life and Times of the Temptations”

Najbolje orkestracije: Michael Chorney and Todd Sickafoose, “Hadestown”

Posbna nagrada za životno postignuće: Rosemary Harris, Terrence McNally, Harold Wheeler

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI