Uglješa Šajtinac (Zrenjanin, 1971.) jedan je od najznačajnijih suvremenih srpskih dramskih pisaca, dobitnik niza nagrada među kojima je Europska nagrada za književnost, kao i Sterijina nagrada za dramu Huddersfield 2005. godine. Spomenuta drama ujedno je bila predloškom predstave Jugoslavenskog dramskog pozorišta, koja je u svom desetogodišnjem izvođenju stekla kultni status, kao i istoimenog višestruko nagrađivanog filma.
Mračnom, potresnom i duhovitom pričom o generaciji tridesetogodišnjaka iza kojih su posljedice rata, a koji pred sobom ne vide baš nikakvu budućnost, Šajtinac vješto upravlja. Kao gost nedavno održane ZKM tribine “Čitanje kazališta”, Šajtinac je jednostavno sažeo radnju Huddersfielda: „Četiri muška lika iz istog razreda iste škole koji su se skupili u jednom stanu i eto, odvija se pred publikom muška drama s likovima koje nitko ne voli. Da Igor nakon deset godina nije došao iz Huddersfielda oni se ne bi sastali, a on je mamac da oni izgmižu iz svojih rupa i pokažu svoje pravo lice izgubljene generacije i lica muškaraca koji su inače patetičniji od žena…“.
Povratak jednog od Šajtinčevih likova u rodni grad iz Zapadnog Yorkshirea u Zrenjanin, u hrvatskoj adaptaciji u Karlovac, pokazuje da bi ova priča mogla biti smještena u bilo koji grad južnoeuropskih država u tranziciji koje su prelaskom u tzv. kapitalizam vjerovale da počinje raj na zemlji, a dočekale su ratove, tajkune, kriminal, nezaposlenost i grč u trbuhu. Iz takvih zemalja, Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i drugih, tisuće mladih danas svakodnevno odlaze neznano kamo, ne želeći se iza sebe ni osvrnuti, a oni koji ostaju žive život stalna razočaranja i nezadovoljstva.
Huddersfield donosi mračnu, duhovitu i vrlo potresnu priču o generaciji tridesetogodišnjaka, koji na prijelazu u novi milenij teško iza sebe ostavljaju posljedice rata, a pred sobom ne vide baš nikakvu naznaku bolje budućnosti. U takvim okolnostima i u vremenu potpune rasprodaje moralnih i materijalnih vrijednosti, čak se i kišovito jokširsko predgrađe čini obećanom zemljom. Upravo iz te zemlje vraća se jedan od junaka ove predstave, i svojim povratkom otvara nikad riješena pitanja i traume iz vremena za koje su svi mislili da je davno zaboravljeno.