Prova d'orchestra ili Proba orkestra film je Federica Fellinija koji je premijerno prikazan na festivalu u Cannesu 1979. godine, ali izvan konkurencije.
Koristeći simfonijski orkestar kao metaforu za čovječanstvo, Fellini istražuje različite radosti, tuge, frustracije i pobjede glazbenika. U srednjovjekovnoj rimskoj kapelici, koja bi uskoro trebala biti srušena, stariji radnik postavlja sve za pokus. Glazbenici stižu, šale se i zadirkuju. Sindikalni predstavnik objašnjava kako je stigla i TV ekipa koja snima dokumentarac, ali i kako glazbenici za sudjelovanje u njemu neće biti posebno plaćeni. Stiže njemački dirigent i započinje probu. Viče i vrijeđa. Sindikalni predstavnik traži pauzu od 20 minuta. Dirigent se povlači u garderobui govori o tome kako se svijet glazbe promijenio i kako nitko više ne poštuje dirigenta. Kad se vrati na probu, zatekne orkestar u potpunoj pobuni...
Kultni Fellinijev filmski naslov u sezoni 2018/2019 postaje kazališna predstava na repertoaru Zagrebačkog kazališta mladih. Scenarij tandema Federico Fellini & Brunello Rondi za kazalište je adaptirala Nina Mitrović, a režira Edvin Liverić koji o projektu kaže:
Taj je orkestar simbol našeg društva i našeg vremena. Fellini nam kroz ironiju lagano otvara pogled u mogućnost tragedije. On oslikava kaos kojeg živimo i agoniju nemogućnosti povratka harmoniji. Ali jednako tako on upire prstom u sve nas i sve nas okrivljuje za suučesništvo u stvaranju tog kaosa i agonije.
Svi smo mi uključeni u tu krizu i svi smo za nju odgovorni...
...Kao strastveni filmaš, ali isto tako umjetnik koji u svojim filmovima koristi brojne kazališne elemente, Fellini je apsolutno znao tako majstorski isčitati i prikazati brojne probleme svoga vremena. Obzirom da se suvremeno kazalište često nadahnjuje svevremenskim klasicima, pri čemu se služi postupkom tekstualne nadogradnje tekstualne osnove na kojoj nastaje, odlučio sam u segmentu autorskog pisma angažirati ponajbolju dramatičarku u Hrvatskoj, Ninu Mitrović, čije dramsko pismo upravo podržava i snažno prožima Fellinijevski senzibilitet. U suradnji s Ninom Mitrović želim osuvremeniti Fellinijevu “Probu orkestra” i približiti je današnjem gledatelju, progovarajući o njemu bliskim problemima današnjice, obračajući mu se jednako snažno, kao što se Fellini obraćao gledateljima i publici svoga vremena.
I kao što kaže jedan od likova u filmu: “Tu smo da bismo zaljuljali pauka koji visi sa stropa ove dvorane.”