Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > Nagrade Splitskog ljeta

Nagrade Splitskog ljeta

Kazališni festival 55. Splitsko ljeto svečano je zatvoren u petak, 14. kolovoza 2009. dodjelom festivalskih nagrada, a iako premijera nikad nije bilo manje, nagrada nikad nije bilo - više. Uz najavu da bi iste, mogle postati, naravno, tradicionalne.
Share on facebook
Share on twitter

Naime, pored tradicionalnih nagrdada Judita za najbolja umjetnička ostvarenja u glazbenom i dramskom programu dodijeljene su još dvije nagrade...  Da ne duljimo - evo službenog priopćenja:

"Nagradom Umjetnik naroda moga koja se dodjeljuje po prvi put nagrađena je Katarina Livljanić, ugledna muzikologinja i profesorica srednjovjekovne glazbe i pjevanja na pariškome Sveučilištu Sorbonna i to za osobiti doprinos očuvanju i obradi hrvatske srednjovjekovne crkvene i glagoljaške glazbene baštine te njeno suvremeno izvođenje i promociju diljem svijeta.

Ovu novoustanovljenu nagrada, nazvana imenom jednog od najznačajnijih ranih radova Ivana Meštrovića, dodjeljuju Muzeji Ivana Meštrovića. Nagrada će se od ove godine dodjeljivati u povodu rođendana našeg velikog kipara (15. kolovoza) istaknutom stvaratelju koji svojim djelovanjem doprinosi očuvanju i promicanju hrvatske kulturne i povijesne baštine, osobito one nematerijalne. Oblik nagrade je Kamena knjiga s glagoljskim natpisom, s Meštrovićeve Povijesti Hrvata. O ovogodišnjem dobitniku odlučilo je Povjerenstvo u sastavu Joško Belamarić, povjesničar umjetnosti, pročelnik Konzervatorskog odjela u Splitu; Andro Krstulović Opara, povjesničar umjetnosti, ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića, predsjednik Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske – Split (ujedno i predsjednik Povjerenstva); Branimir Pofuk, glazbeni publicist; Dalibor Stošić, akad kipar., izv. profesor, Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, te Hrvoje Vojković, predsjednik Uprave Croatia osiguranje d.d.

Povjerenstvo dramske nagrade Judita za dramski program dodijelit će posebnu plaketu Marku Petriću, studentu glume na Umjetničkoj akademiji u Splitu za njegov značajan glumački doseg u ulozi Djeteta u predstavi Mikea Bartletta Moje dijete, izvedenoj u režiji Nenni Delmestre.

Ocjenjivački sud  dodjelom takvog priznanja, kaže se, " želio je potaknuti daljnji glumački napredak studenta glume Marka Petrića i u isto vrijeme otvoriti prostor za ustanovljenje Nagrade Mala Judita na koju bi u budućnosti mogli računati izrazita umjetnička postignuća glumaca - početnika."

Tradicionalnu nagradu Judita za značajno umjetničko ostvarenja u dramskom programu ovogodišnjeg Splitskog ljeta dobio je  glumac HNK u Splitu Nenad Srdelić zaulogu Paron Furte u Ribarskim svađama Carla Goldnija u režiji. U obrazloženju Ocjenjivačkog suda piše: „Nenad Srdelić odigrao je ulogu Paron Furte s osebujnim glumačkim artizmom. Pritom se nije povodio za značajnim rješenjima svojih prethodnika u toj ulozi, nego je uznastojao, i u tome posve uspio, iznaći i izraziti vlastito viđenje psihičkih i fizičkih osobina ove zanimljive komedijske osobe koja je bitno pridonijela općem uspješnom dojmu predstave.

Ocjenjivački sud Judite za dramski program radio je u sastavu sastavu Jasna Malec Utrobičić, glumica, Kruno Kljaković, novinar i dr. sc. Vlatko Perković, teatrolog i književnik

Nagradom Judita za najbolje umjetničko ostvarenje u glazbenom programu 55. Splitskog ljeta nagrađena je ovoljetna izvedba Verdijeve opere Don Carlos na Peristilu. Stručno ocjenjivačko povjerenstvo koje je radilo u sastavu Joško Čelan, Nila Kuzmanić Svete i Joško Prijić svoju je odluku obrazložilo slijedećim riječima:

Prošloljetnu je premijernu izvedbu najdulje i jedne od najzrelijih Verdijevih opera “Don Carlosa”, u kojoj je redatelj  Petar Selem s urednim rješenjima, uspio sačuvati sve njezine glavne karakteristike, pomela kiša. Tako se pravi naboj osjetio  zapravo ovoga Ljeta. Fasadna arhitektonska monumentalnost s helenističkim stupovima tvori nadasve akustičnu školjku u koju se savršeno uklapaju “Aida”, “Nabucco” i “Attila”. Pročelje i otvorena vrata kupolastoga Vestibula, pak, idealna su scena za  “Glas s neba” odnosno za odar s pokrovom Karla Petoga.

Izbor solista usklađen je s visokim artističkim i umjetničkim zahtjevima iz izvedbe u međusobnoj komplementarnosti. Cjelinu ostvarenja uspostavio je maestro Ivan Repušić, autentični tumač kompleksa predloška, savršenom sinkroniziranosti sva tri ansambla Opere. Moćni orkestar svo vrijeme s lakoćom prolazi guste orkestralne slojeve, ostvarujući visoku homogenost, suptilnost i reljefnost genijalne dramaturgije. Usklađenost resi dobar Zbor kao i izbor solista. Najpotresniju glazbu Verdi je namijenio Filipu Drugom, najkompleksnijoj ulozi svoga basovskog repertoara. Ivica Čikeš je u toj, do sada svojoj najboljoj ulozi, zrelošću vlastita umjetničkog nadahnuća, uronivši psihološki duboko u sve razine sukoba otac-sin, vrhunski iznio vokalne i glumačke vrijednosti predloška. Gabriela Georgieva kao Elizabeta plijenila je kristalno čistom plemenitosti fraze u svim segmentima. U dramske vrhunce spada i zadivljujuća maska Velikog inkvizitora u interpretaciji Bratislava Jakića.

Peristilska izvedba “Don Carlosa” svjedoči visoki standard glazbena dijela programa 55. Splitskog ljeta koji, obogaćen novim kreativnostima, promovira  Open Air kulturološki događaj na jedinstvenoj, najakustičnijoj kvintesenciji imperatorske palače.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI