Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > Sezona 2009/10: Kazalište Virovitica

Sezona 2009/10: Kazalište Virovitica

Virovitičko je kazalište vjerojatno prvo objavilo pregled premijernih naslova nove sezone, pa ćemo s njima i mi započeti naš pregled. Premijera je 5, a iste će, kaže najava, 'možda uspjeti postaviti neko novo pitanje o tomu tko smo i gdje idemo'.
Share on facebook
Share on twitter

Prenosimo vam najave premijernih naslova u sezoni 2009/2010. onako kako ih je oglasilo Kazalište Virovitica. Za početak uvodna riječ kućnog dramaturga:

Sasvim moguće da je u početku bila riječ, kako tvrdi temeljna knjiga zapadne civilizacije, ali nekako sam skeptičan oko mogućnosti riječi. Najvažniju stvar u životu moguće je doživjeti i bez njih. A ta je stvar, i tome će biti posvećena glavnina ove virovitičke sezone - ljubav.

Živimo u opterećenom svijetu koji nas najčešće pritiska i muči, svijetu u kojem se sve više govori o novcu, politici, novom svjetskom poretku, a sve se manje jedini život kojeg imamo zaista živi. Kazalište Virovitica igrat će se ove sezone različitim aspektima najbitnije i nimalo sporedne stvari na svijetu, ljubavi. Ali, nećemo u romantici pretjerati i tvrditi da je ljubav idealna i da je jedino rješenje za sve brige ovoga svijeta.

Dobro znamo da i ljubav može biti patnja, ali nećemo o tome, bit ćemo pomalo ironični i zaigrati se zabavnim, komičnim aspektom muško-ženskih odnosa kako ih vide Kishon i Quilter, ali i ljubavlju koja se ne manifestira kao muško-ženski duel nego je u temelju svijeta, ljubavi prema iskrenosti i životu o kojoj govori Mali princ. Emocije, provučene kroz različite scenske modalitete bit će ove sezone naša nit vodilja, ali nećemo se, ponavljam, zavaravati da je sve idealno.

A kakvo vrijeme živimo pokazat će Krležina Golgota, pročitana iz perspektive početka milenija i krize koja potresa svijet. Drama koja stoji u temelju razmišljanja o suvremenom svijetu bavi se propitivanjem korijena današnje situacije, počecima radničkog pokreta i otpor je koncepciji suvremenog društva kojem je profit, a ne čovjek na prvom mjestu. U vremenima podivljalog kapitalizma dobro je prisjetiti se Krležinog simbolističkog spajanja novozavjetnih motiva i radničkog pokreta.

Ove ćemo sezone, dakle, pokušati propitati svijet koji živimo, od mikrokozmosa intimnog, ljubavnog odnosa do makrokozmosa suvremenog kapitalizma koji prijeti potpunim uništenjem ljudskosti. Nećemo se zanositi idejom da ćemo svijet mijenjati, niti imamo namjeru iz sezone izaći s bitnim odgovorima o čovjeku i svijetu, ali ćemo možda uspjeti postaviti neko novo pitanje o tomu tko smo i gdje idemo.

Jasen Boko

***

Peter Quilter: DUETI
režija: Draško Zidar
premijera: 12.09.2009.

edan od najigranijih suvremenih autora Peter Quilter svojim je Duetima, slično kao i s prethodnim svojim dramama, postigao značajan uspjeh na svjetskim pozornicama i to onim, iz perspektive publike, najzahtjevnijima, okrenutima komercijalnom kazalištu.

Tri varijante muško-ženske ljubavi kroz tri priče Quilter obrađuje duhovito i s puno dara za analizu životnih situacija, a njegov je dijalog školski primjer dramaturške ingenioznosti.

Mikrosvijet ljudskih emocija i odnosa Quilteru je i ovdje poligon za poigravanje situacijama u kojima se nalazimo svakodnevno, no njegov dramski dar naizgled obične, konvencionalne situacije čini začudnim dramskim štivom uz koje nismo sigurni bismo li se smijali, ili su one ipak povod za ozbiljno razmišljanje, pa i plač.

Ovim komadom Kazalište Virovitica nastavlja propitivanje muško-ženskih odnosa u svim njihovim aspektima i manifestacijama, od onih koji rezultiraju tragedijom pa do ovakvih, koji su, premda nimalo bezazleni, zapravo komični. Čak i kad nam se nad njima -plače!

Antoine de Saint-Exupéry: MALI PRINC
adaptacija i režija: Dražen Ferenčina
premijera 10.10
.2009.

Mali princ jedna je od najomiljenijih knjiga djece i odraslih, klasik koji će živjeti vječno i koji se rado postavlja na scenu. Možda najcitiranija knjiga dvadesetoga stoljeća mnogima je sveto pismo u prevladavanju problema suvremenoga života koji se danas, umjesto na emociji i jednostavnosti, nažalost temelji na površnosti, nametnutim lažnim idealima potrošačkog društva i jurnjavi za materijalnim preživljavanjem.

Klasična priča svjetske književnosti - koja je u tzv. New Age literaturi stekla mjesto rodonačelnika - u virovitičkoj izvedbi i novim društvenim okolnostima u kojima se sve polaže na vanjski izgled donosi i novi pogled na životne vrijednosti koje su, kako nas uči ovaj mali junak velikog srca, očima nevidljive. Predstava koju će voljeti i djeca i njihovi roditelji, ali, još značajnije, koja će potaknuti na razgovor i razmišljanje o temeljnim vrijednostima i smislu života.

Miroslav Krleža: GOLGOTA
režija: Rene Maurin
premijera: 5.2.2010

Jedna od najzanimljivijih drama najvećeg klasika hrvatske književnosti u okolnostima Novog svjetskog poretka, a u režiji gosta iz Slovenije Renea Maurina, dobiva snažni pečat suvremenosti. Zašto Krleža s godinama koje prolaze od njegove smrti ne gubi na aktualnosti najbolje dokazuje njegova i danas bolna Golgota, drama koju zbog njezine dramaturške složenosti hrvatska kazališta rijetko imaju na repertoaru.

U ovoj se drami očituje Krležin intenzivan politički angažman iz burnih godina nakon I. svjetskog rata, a kako danas živimo posljedice tih vremena iznimno je zanimljivo pročitati je ponovno, iz nove perspektive.

Struktura Golgote zasnovana je na visokom udjelu mitsko-religijske simbolike, ali se drama zapravo bavi suprotnostima koje muče radnički pokret nakon pobjede Oktobarske revolucije, propitivanje je korijena današnje situacije i otpor koncepciji suvremenog društva kojem je profit, a ne čovjek na prvom mjestu.

U novim okolnostima Europe potresene financijskom krizom i dominacijom neoliberalizma koji razmišlja isključivo o kapitalu, ne i onima koji ga proizvode drama govori o nama danas.

Dunja Adam: PIPOVE DOGODOVŠTINE
režija: Lidija Helajz
premijera: ožujak 2010

Djeca u svojim formativnim godinama, kroz odrastanje imaju zaista originalan pogled na svijet i neiscrpnu količinu pitanja o onom što ih okružuje. Mali Pipo, osim što je originalan, beskrajno radoznao, dinamičan, živ, nestašan i nezaustavljiv, želi odgovor na baš svaki pitanje i pršti od spremnosti na otkrivanje svijeta u kojem odrasta.

Ako kroz pitanja i odgovore koje na njih očekuje dijete otkriva svijet Pipo je pravi dječji Kolumbo, istraživač nepoznatog kojem ništa nije nezanimljivo, nedohvatno i nemoguće. U ovoj lutkarskoj igri Pipo na duhovit način pita, traži, gleda i istražuje, a njegova ga beskrajno radoznala priroda uvodi u neobične i često dramatične situacije.

Edukativno-zabavni komad za najmlađe pogled je na svijet iz dječje perspektive, a takav svijet, morat ćete nakon ove predstave priznati i sami, izgleda bitno drugačije od ovoga kojeg, mi odrasli,  živimo.

Ephraim Kishon: BILA JE TO ŠEVA
režija: Nikola Zavišić
premijera: travanj 2010

Ephraim Kishon ispisao je antologijske stranice humora dvadesetoga stoljeća, a njegova drama Bila je to ševa igra se općim mjestima svjetske književnosti, ispisujući nastavak najromantičnije priče svih vremena, one o veronskim ljubavnicima. Što bi se s Romeom i Julijom dogodilo da je njihova ljubav imala sretan kraj i da su, kako kaže svaka bajka, živjeli dugo i sretno?

Na to pitanje odgovara ova urnebesna komedija koja nam otkriva veronske ljubavnike nakon tridesetak godina bračnog staža, nakon što dakle umre romantika, a ljubav nekako posustane. Inteligentna, ironična i iznimno duhovita Kishonova je drama pravi komediografski biser koji baca neobično svjetlo na ideju ljubavi kakvu je opjevao Shakespeare i koju smo navikli gledati kao idealnu i uzvišenu. U ovoj se komediji, međutim, ljubav pojavljuje u malo drugačijem izdanju.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI