Roman Alexandra Dumasa kao intimistička duo drama.

***

Tko je bila Marie Duplessis, kakva je zapravo bila, te kakav je odnos s njom imao Alexandre Dumas sin, teško je reći, s obzirom da nakon romana kao što su Dama s kamelijama, opere Traviata, te zatim cijele sile ostalih djela koje se zasnivaju na ličnosti ove francuske kurtizane, jedino što doista jest poznato jesu poprilično raskošne i romantizirane legende, koje mogu, ali i ne moraju imati mnogo veze s onim kakva je Duplessis zaista bila. Jer osim njenog ljubavnog odnosa s Dumasom između 1844. i 1845. godine, zatim one s skladateljem Franzom Lisztom i još nekolicinom istaknutih europskih ličnosti toga doba, te njene prerane smrti u 23 godini, uzrokovane tuberkulozom, teško da se može išta drugo s sigurnošću tvrditi.

Ipak, ona i dalje svojim likom inspirira kazališne umjetnike, pa je tako otkad se prvi put pojavila na kazališnim daskama pariškog Theatre de Vaudville, 2. veljače 1852. godine u adaptaciji Dumasovog romana, do danas bila temom desetak filmova i cijelog niza kazališnih inscenacija, a tumačile su je najveće glumačke zvijeze, od Lillian Gish, Eleonore Duse, Sarah Bernhardt, Isabelle Adjani, Grete Garbo, Isabelle Huppert itd.

Upravo njom, točnije Damom s kamelijama odlučili su se u sezoni 2014/2015 pozabaviti i u kazalištu Hotel Bulić.

Kako kažu:

"Roman Alexandra Dumasa adaptirali smo kao intimističku duo dramu. U našoj adaptaciji ovog teksta iz dramskog tkiva komada izdvojili smo likove i dijalog Armanda Duvala i Marguerite Gautier te ljubavnu dramu odricanja od voljene osobe pokazali u tom zgusnutom obliku. Strasti su u ovoj drami pokazane ogoljenijima. Budući da je priča više nego poznata, činilo nam se opravdanim pokazati je ne kao projekciju nego kao prisjećanje, iz unutarnjeg vremena protagonista, kao intimističku dramu

Mnogo dramaturških rješenja proizlazi iz osobnosti glumaca koji utjelovljuju te likove imajući u vidu njihov način glume, glas, pogled, kretnje... Također se u njoj odražava osobno i suvremeno poimanje ljubavi kroz ovaj njen bezvremenski izraz. Pripovijedanje je labavo, ritam opušten, s mnogo elipsi. Uključuje filmsko iskustvo vremena, opernu ekspresivnost i neposrednost performansa.

Pokušavamo izraziti temeljnu situaciju iz koje je nastala drama: trenutačnu i slijepu ljubav dvadesetogodišnjeg mladića i plemenitost heroine. Ova ljubavna priča u stoljeće i pol postala je kazališni, operni i filmski mit."

12345

Odgovori

IZDVOJENO
MAGAZIN
NATJEČAJI & POSLOVI