Tko je razbio vrč gospođe Marthe? Tko je mladoj Eve ukaljao ugled? Hoće li njen voljeni Ruprecht biti mobiliziran? Hoće li seoski sudac Adam moći otkriti odgovore na sva ta pitanja - baš danas, kada je pao i razbio glau, a u inspekciju mu dolazi strogi sudski savjetnik iz Urechta? I gdje mu se izgubila perika?
Heinrich von Kleist svoj Razbijeni vrč u podnaslovio je - ‘vesela igra’. Kreće iz seciranja cjelokupnog društva - od najnižeg sloja, do onih sa samog vrha vlasti. Otud tu i seljaci, i sudije, i revizori iz glavnog grada i drugi, zapravo čitava galerija likova koji predstavljaju cijelu zemlju i cijeli sustav. U vrijeme u kojem je Kleist pisao, kad i Goethe i Schiller, on zapravo ‘predstavlja kontru i osamljeni, individualni glas koji ne polazi od romantičarskih tema, od kojih polazi većina njegovih suvremenika, već ide zaobilaznim, donjim putom, iz naroda, i jednom daleko naposrednijom stazom’, tvrdi redatelj predstave Igor Vuk Torbica.
‘Tekst sam nameće ideju o nelogičnim ‘spojevima nespojivog’ pa odatle i težnja da taj potencijal sačuvamo i prenesemo i na scenu. U pitanju je nedefinirani prostor, prostor u kojem se može spavati, u kojem se okolo šetaju neke kokoši koje Adam uzgaja, prostor u kojem se može psovati, jesti, pušiti, penjati na stol i pjevati, ali i nekome suditi. S druge strane, pitanje korupcije i zloupotrebe položaja i pozicije moći staro je vjerojatno koliko i ljudski rod pa smo se trudili da ne smještavamo radnju u neki očigledan/konkretan vremenski period, iako su, na značenjskom nivou, paralele sa sadašnjim trenutkom svakako uočljive’, napisala je pak dramaturginja Tamara Bijelić.
Za glavnu mušku ulogu suca Adama u ovoj predstavi Nebojša Glogovac dobio je nagradu ‘Veljko Maričić’ na 22. Festivalu malih scena u Rijeci. Predstava je nastala u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda.