Razbijeni vrč

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Zabavnu i slojevitu komediju Heinricha von Kleista, 'Razbijeni vrč', jedno od najznačajnijih i najpopularnijih djela njemačkog romantizma, na scenu je postavio Igor Vuk Torbica.
autorski tim funkcija
Heinrich von Kleistautor teksta
Maja Matićprevoditelj
Tamara Bijelićdramaturg
Marko Marićoblikovatelj zvuka
Igor Vuk Torbicaredatelj
Boško Petrovićprevoditelj
Jelisaveta Tatić Čuturilokostimograf
Branko Hojnikscenograf
Staša Zurovackoreograf

Tko je razbio vrč gospođe Marthe? Tko je mladoj Eve ukaljao ugled? Hoće li njen voljeni Ruprecht biti mobiliziran? Hoće li seoski sudac Adam moći otkriti odgovore na sva ta pitanja - baš danas, kada je pao i razbio glau, a u inspekciju mu dolazi strogi sudski savjetnik iz Urechta? I gdje mu se izgubila perika?

Heinrich von Kleist svoj Razbijeni vrč u podnaslovio je - ‘vesela igra’. Kreće iz seciranja cjelokupnog društva - od najnižeg sloja, do onih  sa samog vrha vlasti. Otud tu i seljaci, i sudije, i revizori iz glavnog grada i drugi, zapravo čitava galerija likova koji predstavljaju cijelu zemlju i cijeli sustav. U vrijeme u kojem je Kleist pisao, kad i Goethe i Schiller, on zapravo ‘predstavlja kontru i osamljeni, individualni glas koji ne polazi od romantičarskih tema, od kojih polazi većina njegovih suvremenika, već ide zaobilaznim, donjim putom, iz naroda, i jednom daleko naposrednijom stazom’, tvrdi redatelj predstave Igor Vuk Torbica.

‘Tekst sam nameće ideju o nelogičnim ‘spojevima nespojivog’ pa odatle i težnja da taj potencijal sačuvamo i prenesemo i na scenu. U pitanju je nedefinirani prostor, prostor u kojem se može spavati, u kojem se okolo šetaju neke kokoši koje Adam uzgaja, prostor u kojem se može psovati, jesti, pušiti, penjati na stol i pjevati, ali i nekome suditi. S druge strane, pitanje korupcije i zloupotrebe položaja i pozicije moći staro je vjerojatno koliko i ljudski rod pa smo se trudili da ne smještavamo radnju u neki očigledan/konkretan vremenski period, iako su, na značenjskom nivou, paralele sa sadašnjim trenutkom svakako uočljive’, napisala je pak dramaturginja Tamara Bijelić.

Za glavnu mušku ulogu suca Adama u ovoj predstavi Nebojša Glogovac dobio je nagradu ‘Veljko Maričić’ na 22. Festivalu malih scena u Rijeci. Predstava je nastala u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE