Gospođica Julija (cdu)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Jedan komad za tri glumca nije tako neobična pojava, no kad tome dodamo po dva redatelja i dramaturga, te činjenicu da se isti tekst višekratno ponavlja, dobijemo 'Gospođicu Juliju' u verziji Frljić -Tomić.

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Johan August Strindbergautor teksta
Marin Blaževićdramaturg
Jelena Kovačićdramaturg
Anica Tomićredatelj
Oliver Frljićredatelj

Drama Augusta Strindberga iz 1888. jedan je od najizvođenijih dramskih tekstova na svijetu, kako zbog svoje kvalitete i intrigantne tematike (sukoba između klasa, spolova te ljubavi i strasti) tako i zbog činjenice da je napisana za tek tri lica i smještena u jedan jedini prostor.

S druge pak strane, upravo je činjenica da se zbiva u neprekinutih 90 minuta ‘realnog vremena’ u jednom prostoru, te da autor osim formom, naturalizam u potpunosti zagovara i sadržajem, te sugeriranim načinom izvedbe, ‘Gospođicu Juliju’ uvrstile u društvo stilističkih prijelomnih djela svjetske dramske književnosti.

Radnja se ‘Gospođice Julije’ zbiva u Ivanjskoj noći 1894. u malom švedskom gradiću, točnije na imanju oca naslovne junaknje. U odsutnosti gospodara imanja, posluga priređuje svoju tradicionalnu godišnju zabavu, kojoj ovog puta prisustvuje i gospođica Julija, koja je nedavno raskinula zaruke… Slavljenička atmosfera, dodatno podgrijana alkoholom i borbama za moć i kontrolu, popustit će socijalne kočnice, pa će dotada tek flert između Julije i sluge Jeana biti konzumiran…

U kazališno istraživanje ‘Gospođice Julije’ odlučili su se upustiti Oliver Frljić i Anica Tomić, koji uz svoje provjerene suradnike – izvođače Natašu Dangubić, Mislava Čavajdu, Ivanu Roščić te dramaturški tim Marina Blaževića i Jelenu Kovačić, pokušavaju proizvesti odgovor na pitanje, kao što kaže službena najava: ‘što iskustvu i mišljenju glumačke i gledateljske izvedbe čini (višekratno) uzastopno izvođenje dviju (ili više) predstava nastalih prema istom tekstu, a koje u istoj večeri, nakon stanke od nekoliko minuta, izvode isti glumci u istim ulogama, u istim kostimima i u istim scenografsko-svjetlosnim uvjetima, te s istim zadacima: da najprije pokušaju rekreirati tzv. karakternu glumu svojstvenu psihološkom realizmu, a potom i da istražuju liminalna stanja glumačke izvedbe u kojima se izravnost afektivnog potenciranja i fizičkog reagiranja, a svakako i unutarnji realitet onog Gavellina „organskog doživljavanja“, odupiru metodi i konvencijama predstavljačkog stila prozvanog realizmom, ali i uopće strategijama discipliniranja izvedbe unutar teatarskog okvira.'

Projekt se odvija u tri faze, od kojih se prva sastoji od toga da se 'Gospođica Julija' više puta ponavlja tijekom jedne izvedbe, a dužinu trajanja višekratnog ponavljanja predstave, dakle kraj izvedbe, odredit će izvođač u trenutku kad shvati da više ne može izvoditi.

Druga faza istražuje mogućnost stvaranja nove izvedbe iz afektivnog pamćenja na prvu fazu, dok će treća pokušati objediniti, makar i uz 'prisilno koegzistiranje'  prve dvije faze.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE