U organizaciji časopisa za plesnu umjetnost Kretanja i Hrvatskog centra ITI, radionica/simpozij održati će se 4. i 5. listopada 2014. u Basaričekovoj 24, u Zagrebu.
Program:
Prvi dan (subota 4.10.)
11 h
Uvodno predavanje:
Maja Đurinović: Generacija naših plesnih umjetnika u Europi 1950-tih/1960-tih
Razgovor s umjetnicom Ljubinkom Dobrijević.
Teme:
- Rad u HNK-u u Zagrebu (značenje Octavija Cintolesija)
- Susret s Mauriceom Béjartom
- Osnivanje Baleta 20. stoljeća
- Suradnja Ljubinke Dobrijević s Béjartom: kao plesačica
- Suradnja Ljubinke Dobrijević s Béjartom: kao asistentica
- Petar Dobrijević, plesač (Posvećenje proljeća i drugi baleti)
Pauza za ručak.
16 h
Gledanje ulomaka iz Béjartovih baleta u kojima su plesali Ljubinka i Petar Dobrijević i komentiranje odgledanog, sjećanja, analize.
Drugi dan (nedjelja 5.10.)
11 h
Uvodno predavanje:
Katja Šimunić: Uvod u Bolero, povijesno-teorijski pogled na najznačajnije koreografije Ravelove partiture
- Sjećanje Ljubinke Dobrijević na rad na Béjartovu Boléru
- Sjećanje Ljubinke Dobrijević na plesanje Béjartova Boléra
- Zapisi Petra Dobrijević Béjartove koreografije Boléra
- Pitanje zapisivanja i prenošenja koreografije
Pauza za kavu.
13 h
Radionica:
- Gledanje i analiza videozapisa koreografije Mauricea Béjarta Boléro,
- Praktično svladavanje dijela plesne solo-dionice Béjartove koreografije Boléro
Završni razgovor svih sudionika.
Plesačku karijeru započinje 1951. u folklornom ansamblu Jože Vlahovića (→ Lado), gdje se ističe u Šiptarskoj suiti A. Maletić (E. Cosetto); 1955. prelazi u Balet HNK-a u Zagrebu koji vodi O. Cintolesi (Petruška I. Stravinskog; La Valse M. Ravela; 1956). Na poziv A. Roje i O. Harmoša sezonu 1956/57. gostuje u Splitu kao Romeo (Romeo i Julija S. Prokofjeva). Odlazi u Pariz 1957. gdje je angažiran kao solist u trupama Jeanine Charrat (Les algues Guya Bernarda), Ludmile Tcherine i Les etoiles de Paris M. Miškovića (L' echelle / Ljestve Z. Turjaka u kor. M. Šparembleka). Plesač u trupi M. Béjarta (Sacre du printemps / Posvećenje proljeća I. Stravinskog), sljedećih dvadeset godina zajedno sa suprugom → Ljubinkom Béjartov suradnik, majstor baleta i jedan od suosnivača Balleta du XXe sièclea (1960).
Uz svjetske turneje trupe, kao asistent M. Béjarta postavlja njegove balete u Pariškoj operi, milanskoj Scali, u Stockholmu, New Yorku; priprema R. Nurejeva za glavnu ulogu u Posvećenju proljeća. Vodi balet u Teatro comunale u Firenci (1977), zamjenik umjetničkog direktora M. Béjarta u Bruxellesu (1978-80), član i predsjednik žirija na europskom natjecanju za mlade plesače Prix de Lausanne; umjetnički savjetnik i baletni majstor u Bayerisches Staatstheater u Münchenu (1980-83), direktor baleta u Saarländisches Staatstheater Saarbrücken (1983-87), baletni majstor u Ballet de Monte Carlo (1987-89), sa suprugom vodi švicarsku baletnu akademiju u Zürichu (1990-96); zajedno su gosti baleta u Torinu, Rio de Janeiru i Budimpešti; u Beogradu postavljaju baletnu večer Paquita L. Minkusa i Francescu da Rimini P. I. Čajkovskog (2005).
Po završetku srednje Baletne škole “Lujo Davičo” u Beogradu, (učenica Smilje Mojić i Mage Magazinović), angažirana u HNK-u u Zagrebu (1954-58). Kao solistica ostvarila zapažene uloge u baletima O. Cintolesija (Pelivani H. Saugueta; Don Juan R. Straussa, La Valse M. Ravela) i D. Parlića (Kineska priča K. Baranovića). Odlazi u Pariz (1958) gdje je uskoro angažirana kao prva balerina u trupi Théâtre D’Art du Ballet. Pleše klasični (M. Fokin) i suvremeni (J. Charrat, L. Mjasin) baletni repertoar i usavršava se kod znamenitih pedagoga (Viktor Gozovski, Serge Peretti, Asaf Meserer). Sa suprugom → Petrom nastupa u trupi Mauricea Béjarta (Sacre du printemps / Posvećenje proljeća I. Stravinskog), sudjeluje u osnivanju Ballet du XXe siècle (1960) gdje je 16 godina solistica u koreografijama M. Béjarta (Boléro M. Ravela; IX. simfonija L. van Beethovena; Sonata á Trois B. Bartoka; La Douceur du Tonnere / Slatka grmljavina D. Elingtona; Baccanal R. Wagnera; Actus tragicus J. S. Bacha; L'Oiseau de feus/ Žar ptica I. Stravinskog; Les Oiseaux / Ptice Manosa Hadjidakisa; Romèo et Juliette H. Berlioza, Tombeau / Grob P. Bouleza) i Hansa van Manena (Symphonie en Trois I. Stravinskog). Također prenosi Béjartove balete za Parišku operu, balete u Budimpešti i Antwerpenu i radi na ulogama sa znamenitim plesačima kao što su Maja Pliseckaja, Natalija Makarova, Carla Fracci, Luciana Savignano.
Prvi pedagog u školi milanske Scale (1975) te koreograf i baletni majstor u Teatro comunale u Firenci (1977), gdje postiže veliki uspjeh koreografijom Actus III (gl. Azzo Chorgio). Baletni majstor u trupi Natalije Makarove u New Yorku (1980); potkraj iste godine angažirana kao koreograf u Bayerisches Staatstheater u Münchenu i vodi master class na Heinz-Bosl Stiftung Ballet Akademie München.
Sa suprugom vodi balet u Saarländisches Staatstheater Saarbrücken (1983-87); zajedno djeluju kao pedagozi i baletni majstori u Ballet de Monte Carlo (1987-89), vode švicarsku baletnu akademije u Zürichu (1990-96); gosti su baleta u Torinu, Rio de Janeiru i Budimpešti; u Beogradu postavljaju baletnu večer Paquita L. Minkusa i Francescu da Rimini P. I. Čajkovskog (2005).