Temat Kritika sastoji se od tri rubrike: u prvoj Iz kritičarske prakse donosimo niz eseja i razgovora u kojima kritičari/ke govore o vlastitoj praksi. Maja Đurinović donosi Uvod u temu kroz razmatranje povijesti hrvatske kritike, Nataša Govedić također ulazi iz povijesnog konteksta, no potom uvodi pojmove kapacitiranosti i zahtjevnosti kako za pisanje tako i za primanje kritika. Ivana Slunjski otkriva svakodnevicu plesne kritičarke u našim uvjetima i detaljno otvara proces samog pisanja, dok Mirna Rončević uvodi pojam užitka i subjektivnog doživljaja kao relevantnog kritičkog alata.
Razgovor s njemačkim kritičarom Franzom Antonom Cramerom vodi nas na početak 20. stoljeća i kontroverze oko Labanove veze s nacističkim režimom kroz „totalitarnu“i „liberalnu“ viziju plesa, dok Rok Vevar u razgovoru s Katarinom Kolegom govori o urušavanju kritičarske scene u Sloveniji.
Rubrika Sa scene nastala je otvorenim pozivom, p a se redakcija zahvaljuje svima koji su poslali svoje priloge i time ovaj temat učinili aktualnim i višeglasnim.
Treću rubriku čine prijevodi pet danas klasičnih eseja američke kritike, a njihov kronološki slijed daje uvid u razvoj prakse pisanja o plesu, ali i u najznačajnije promjene u plesu 20. stoljeća. Također, brojni citati i reference sigurno će zainteresiranima dati ulaz u daljnja istraživanja. Edwin Denby, Jill Johnston, Sally Banes, Roger Copeland i André Lepecki autori su čiji su eseji objavljeni u svojevrsnoj čitanci američke kritike 20. stoljeća.
Stalna rubrika Kroz izvedbe u ovom broju donosi tekstove Maje Đurinović, Katje Šimunić, Jelene Rajak i Ive Nerine Sibila o četiri hrvatska plesna umjetnika, koje je uredništvo predstavilo francuskoj publici u Kretanjima #17, posebnom broju tiskanom na francuskom jeziku u sklopu projekta Croatie, la voici! Festivala Hrvatske u Francuskoj, koji se održao od početka rujna do kraja prosinca 2012. Odabir umjetnika namjerice je usklađen s kuratorskim izborom Anite Mathieu, direktorice festivala Rencontres Chorégraphiques Internationales de Seine-Saint-Denis, koja je selektirala Marjanu Krajač i njezinu Kratku fantaziju o ponovnom uspostavljanju vlasništva nad tijelom, Matiju Ferlina s dvije koreografije: Sad Sam Lucky i Sad Sam Almost Six te plesnu predstavu Saše Božića i Petre Hrašćanec Love Will Tear Us Apart, kako bi uz primjere hrvatske plesne prakse francuskoj publici predstavili i uz to vezan teorijsko-kritički rad. Tekstovima o navedenim predstavama uvod je iscrpan razgovor s Irmom Omerzo, a publikacija se zaključuje Vodičem kroz hrvatski ples koji donosi osnovne, recentne podatke o hrvatskim plesnim autorima, skupinama, organizacijama, a koji su u trenutku tiskanja Kretanja na francuskom imali plesne predstave ili akcije na svom repertoaru.
U nastavku rubrike Kroz izvedbe Kretanja #18 Andrej Mirčev razmatra vlastitu dramaturšku poziciju tijekom rada na predstavama Žaka Valente i kolektiva Fiskultura, a Andreja Jeličić produbljuje svoj rad na temi baletnih klasika i njihove uloge u suvremenom prostoru u svom eseju o Trnoružici baleta zagrebačkog HNK.
Nova Kretanja će predstaviti urednice časopisa Iva Nerina Sibila i Katja Šimunić te muzikologinja Seadeta Midžić.
Tribinu vodi Ana Šaškor Jurić