Gosti na Dubrovačkim ljetnim igrama ove godine su članovi Baleta pariške Opere, s gala večeri koja je na programu 19.7. u kamenolomu Dubac. U ovoj izvedbi možete vidjeti izvatke iz klasičnih baleta poput 'Giselle', 'Don Quijotea' i 'Raymonde', koreografije slavnih Nurejeva i Vaganove, ali isto tako i Béjarta koji je za podlogu svog pas de deuxa odlučio upotrijebiti tradicionalnu indijsku glazbu. Isto tako, bit će izvedeni i dijelovi jedne od najpoznatijih Forsytheovih koreografija ‘In the middle... somewhat elevated’.
Balet pariške Opere jedan je od najstarijih i najpoznatijih u svijetu. Njegovi počeci vežu se uz doba kralja Luja XIV., čija taština je bila dovoljno velika da se i sam okuša u toj umjetnosti, no zahvaljujući upravo toj ljubavi prema baletu, osnovao je Kraljevsku plesnu akademiju, a kasnije i baletnu školu pripojenu Operi. Danas je to najstarija škola koja još uvijek postoji. Kroz stoljeća je Balet razvijao svoj izraz, svoj vrhunac dostižući u romantičnim baletima poput 'Giselle' i 'La Sylphide', sve do pojave Ballets Russes u Parizu, kad jak utjecaj na Balet Opere vrše ruski plesači i koreografi. Danas Balet pariške Opere na svom repertoaru ima brojne klasične i moderne balete, a za ansambl koreografiraju najveći koreografi.
Program gala večeri:
*Aleksandar Konstantinovič Glazunov: Raymonda,
grand pas iz 3. čina prema koreografiji Rudolfa Nurejeva
*Boris Vladimirovič Asafjev: Plamen Pariza, pas de deux,
koreografkinja:Agripina Jakovljevna Vaganova
*Adolph Adam: Giselle, ulomci iz 2. čina prema koreografiji Jean Coralli
*Thom Willems: In The Middle...Somewhat Elevated,
ulomci u koreografiji Williama Forsythea
****
*Ludwig Minkus: Don Kihot, ulomci iz 1. i 3. čina
prema koreografiji Rudolfa Nurejeva
*Indijska tradicionalna glazba: Bakhti III., pas de deux,
koreograf: Maurice Béjart
*Carl Czerny : Czernyjeve etide, 1. i 3. dio prema koreografiji Haralda Landera