Search
Close this search box.

Večeras se improvizira

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Apsolutni dramski klasik, Večeras improviziramo ili Večeras se improvizira (kako u kojem prijevodu) uz drame Šest osoba traži autora i Svatko na svoj način pripada trilogiji drama koje povezuje korištenje postupka teatra u teatru.
autorski tim funkcija
Frano Čale prevoditelj
Luigi Pirandelloautor teksta
Darjana Blaćekorepetitor
Darjana Blaćezborovođa
Drago Turinascenograf
Zlatko Svibenredatelj
Mare Sesardićsuradnik za scenski pokret
Ivana Sajkodramaturg
Danica Dedijerkostimograf
Arsen Dedićskladatelj
Arsen Dedićautor izbora scenske glazbe
Goran Sergej Pristašdramaturg
Đurđa Škavićjezični savjetnik
Oliver Frljićasistent redatelja
Olivije Marečićoblikovatelj svjetla
Doris Kristićkostimograf
izvođači uloge
Adam Končićtreći časnik Nardi
Alma PricaMommina
Božidar BobanDoktor Hinkifuss / Boban
Branka Cvitkovićgospođa Ignazia, podrijetlom iz Napulja / Majka zvana Generalica
Damir MarkovinaSarelli
Ivana BobanDorina
Ivica PucarMangini
Ivo GregurevićRico Verri
Ivo Kadićgospodin iz partera / ministrant / drugi gost / Kadić
Marko MakovičićPometti
Mirko Švec drugi gospodin iz partera / ministrant / treći gost / Švec
Miro Šegrtgospodin iz lože / ministrant / prvi gost / Šegrt
Olga PakalovićNene
Pero Kvrgićgospodin Palmiro La Croce, rudarski inžinjer / Otac, zvani Frulica
Siniša RužićPomarci
Vanja MatujecTotina

U tim je dramama Luigi Pirandello uveo novi koncept dramskog lika,  razradio postupak teatra u teatru, te uveo u suvremenu književnost pojam metalepse.

Pirandello je Večeras improviziramo dovršio u ožujku  1929. godine u Berlinu. U toj drami isprepliću se likovi podijeljeni na ‘stvarne osobne glumačke’ identitete i fiktivne identitete glumljenih likova.

Igraće prostore ove drame Pirandello je smjestio u foaje, u lože, u parter, ispred i iza zastora, dakle u dijelove kazališta gdje se tradicionalno nije odigravala  kazališna predstava i time je napravio jedan od postupaka koji će se sustavno početi primjenjivati tek u kazalištu postmoderne.

Sama drama ima dvije glavne narativne linije. U prvoj pratimo događaje koji se zbivaju u kazalištu, u gledalištu i na pozornici gdje se glumci koji trebaju improvizirati te večeri bune protiv redatelja  Doktora Hinkfussa, kojeg pred sam kraj drame otjeraju te sami odigraju dramu do kraja.

Druga narativna linija je drama koju glumci igraju, čija je radnja smještena na Siciliju, u malo konzervativno mjesto, a prati događaje vezane uz obitelj La Croce. Članovi te obitelji su otac, rudarski inžinjer, gospodin Palmiro i majka, gospođa Ignazija, te njihove četiri kćeri koje se druže s mladim zrakoplovnim časnicima.  Tema te druge narativne linije je opsesivna ljubomora Rica Verrija na Momminu koja tragično završava, a tu je priču Pirandello preuzeo iz svoje novele Leonora adio.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE