Dodatak histerije, ubrzanja… / A Pound of Hysteria, Acceleration…

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
Što je uopće dramski materijal, koje povijesne teme i kojim strategijama mogu naći mjesto na pozornici, raspravljali su svojevremeno Müller i Kluge, a tragom njihove diskusije istraživanje nastavlja BADco.
autorski tim funkcija
Alban Bergskladatelj
Dinko Rupčićfotograf
Ana Ogrizovićrekviziter
Dejan Dragosavac Rutaoblikovatelj tiskanih materijala
Alan Vukelićoblikovatelj svjetla
Silvio Vujičićkostimograf
Daniel Turingsoftver za algoritamsku video montažu ALVES
Jasmin Dasovićoblikovatelj zvuka
Zrinka Užbineckoreograf
Lovro Rumihaproducent
Nikolina Pristaškoreograf
Goran Sergej Pristašoblikovatelj dramskog materijala
Tomislav Medakautor koncepta
Tomislav Medakdramaturg
Tomislav Medakprevoditelj
Ana Kreitmeyerkoreograf
Ivana Ivkovićdramaturg
Pravdan Devlahovićkoreograf
Darija Doždorkoreograf
Miljenko Sekulićscenograf

(Zapadno) njemački pisac i filmaš Alexander Kluge i (istočno) njemački dramatičar Heiner Müller vodili su i snimili seriju razgovora na najrazličitije teme, od kojih su neki emitirani na televiziji u razdoblju od 1988 do 1995., a sve ih - uz pomoć engleskih ili njemačkih titlova - pogledati možete ovdje.

U jednom od tih razgovora iz 1989. o raspadu Sovjetskog Saveza, naslovljenom Pjesnik kao katapult za metaforeMüller i Kluge raspravljaju o tome što je uopće dramski materijal, koje povijesne teme i kojim strategijama mogu naći mjesto na pozornici, te se pri tome vraćaju na Brechtovu rečenicu Nafta se opire petočinki, a u kojoj je - kažu - sažet problem pred kojim se nalazi epski teatar:

Kako kroz dramski materijal prikazati historijske procese sa svim njihovim unutarnjim kontradikcijama, napredovanjima i nazadovanjima koji nadilaze likove i njihove međusobne odnose?

Identično pitanje problematizira i nova predstava BADCo naslovljena  Dodatak histerije, ubrzanja… ili kako kaže službena najava:

Scenski postaviti kompleksnost povijesnih previranja i društvenih odnosa nije pitanje teatarskog dokumentiranja zbilje, već brehtijansko pitanje funkcionalne transformacije sredstava kojima predstavljamo tu zbilju. Polemizirajući s tendencijama u današnjem teatru, tu Müllerovu intuiciju mogli bismo prevesti u kritiku da politički ulog teatra nije u tome da prikaže drukčiju društvenu zbilju, već da postojeću društvenu zbilju prikaže pod drukčijim uvjetima.

Predstava je, kao i izvorni razgovor dvojice njemačkih intelektualaca, postavljena televizijsko okruženje, ali pomaknuto u skladu s današnjim vremenom koje u BADco nazivaju posttelevizijskim. Osim već spomenutog razgovora koji se u predstavi koristi uz dopuštenje samog Klugea, Dodatak histerije, ubrzanja... nadahnut je i djelima Douglasa Sirka, Rainera Wernera Fassbindera, Pine Bausch, Michaela Heinricha, Timothyija Mitchella, Nannija Balestrinija i kolektiva Midnight Notes.

Predstava je dio projekta TIMeSCAPES – slike i izvedbe vremena u kasnom kapitalizmu – partnera BADco. (Zagreb), Maska (Ljubljana), Science Communications Research (Beč), Teorija koja hoda – TkH (Beograd) i Film-protufilm (Zagreb). Platforma TIMeSCAPES je podržana od programa Kultura Evropske unije.

 

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE