(Zapadno) njemački pisac i filmaš Alexander Kluge i (istočno) njemački dramatičar Heiner Müller vodili su i snimili seriju razgovora na najrazličitije teme, od kojih su neki emitirani na televiziji u razdoblju od 1988 do 1995., a sve ih - uz pomoć engleskih ili njemačkih titlova - pogledati možete ovdje.
U jednom od tih razgovora iz 1989. o raspadu Sovjetskog Saveza, naslovljenom Pjesnik kao katapult za metafore, Müller i Kluge raspravljaju o tome što je uopće dramski materijal, koje povijesne teme i kojim strategijama mogu naći mjesto na pozornici, te se pri tome vraćaju na Brechtovu rečenicu “Nafta se opire petočinki”, a u kojoj je - kažu - sažet problem pred kojim se nalazi epski teatar:
Kako kroz dramski materijal prikazati historijske procese sa svim njihovim unutarnjim kontradikcijama, napredovanjima i nazadovanjima koji nadilaze likove i njihove međusobne odnose?
Identično pitanje problematizira i nova predstava BADCo naslovljena Dodatak histerije, ubrzanja… ili kako kaže službena najava:
Scenski postaviti kompleksnost povijesnih previranja i društvenih odnosa nije pitanje teatarskog dokumentiranja zbilje, već brehtijansko pitanje funkcionalne transformacije sredstava kojima predstavljamo tu zbilju. Polemizirajući s tendencijama u današnjem teatru, tu Müllerovu intuiciju mogli bismo prevesti u kritiku da politički ulog teatra nije u tome da prikaže drukčiju društvenu zbilju, već da postojeću društvenu zbilju prikaže pod drukčijim uvjetima.
Predstava je, kao i izvorni razgovor dvojice njemačkih intelektualaca, postavljena televizijsko okruženje, ali pomaknuto u skladu s današnjim vremenom koje u BADco nazivaju posttelevizijskim. Osim već spomenutog razgovora koji se u predstavi koristi uz dopuštenje samog Klugea, Dodatak histerije, ubrzanja... nadahnut je i djelima Douglasa Sirka, Rainera Wernera Fassbindera, Pine Bausch, Michaela Heinricha, Timothyija Mitchella, Nannija Balestrinija i kolektiva Midnight Notes.
Predstava je dio projekta TIMeSCAPES – slike i izvedbe vremena u kasnom kapitalizmu – partnera BADco. (Zagreb), Maska (Ljubljana), Science Communications Research (Beč), Teorija koja hoda – TkH (Beograd) i Film-protufilm (Zagreb). Platforma TIMeSCAPES je podržana od programa Kultura Evropske unije.