Naslovnica > VIJESTI > INFO > Nacionalni teatar kao ‘ratni plijen’

Nacionalni teatar kao ‘ratni plijen’

Kriza upravljanja nacionalnim kazališnim kućama širi se regijom poput virusa.
Share on facebook
Share on twitter

Na jučerašnjoj konferenciji za novinare Dejan Savić, v. d . ravnatelja Narodnog pozorišta u Beogradu, izjavio je kako predjsednik Upravnog odbora kazališta, Radoslav Pavlović pokušava „privatizirati“ tu kuću ponašajući se prema njoj kao da je njegov „ratni plijen“.

Savić, koji je i istovremeno i jedan od kandidata na aktualnom natječaju za ravnatelja, podsjetio je kako suprotno zakonskim odredbama još uvijek nisu poznati rezultati tog natječaja iako je rok za njihovu objavu istekao jučer. Do tada je, naime, Upravni odbor  trebao Ministarstvu kulture dostaviti prijedlog za imenovanje.

Situaciju dodatno komplicira činjenica da je novi ministar kulture, nedavno imenovani Ivan Tasovac, prošlog tjedna zatražio od upravnih odbora ustanova kulture kojima su na čelu ravnatelji u v. d. statusu da do 1. studenog raspišu javne natječaje za imenovanje ravnatelja u mandatu, a za Narodno pozorište u Beogradu dao je još i kraći rok - do 1. listopada. U priopćenju kojim je Tasovac obzanio taj zahtjev, niti jednom riječju se ne spominje činjenica da je natječaj za intendanta nacionalnog teatra već - raspisan.

Radoslav Pavlović je, pak, medijima uputio poziv za konferenciju koja će biti održana danas, na temu „novi konkurs za upravnika Narodnog pozorišta“, što dio medija doživljava kao poništavanje prethodnog natječaja.

Savić, naravno, misli drugačije: "Ministarstvo kulture dalo je preporuku kako bi trebalo održavati konkurse. Narodno pozorište to ceni i ubuduće će se ravnati prema tome, ali ono mora prvo da završi ovaj konkurs, na koji se prijavilo četiri kandidata i koji je sve vreme bio javan i transparentan.

Sve ovo je na ivici bezakonja, potpune samovolje, haosa i bahatosti, što našoj kući ne treba. Narodno pozorište će se ravnati prema preporuci Ministarstva kulture kako da se sprovode konkursi, ali isto tako mora da okonča prethodni legalno i legitimno raspisani konkurs. U pojedinim medijima se Narodno pozorište pominje kao poligon za vežbe ministarstva, a cela priča krenula je od trenutka  kada se naša kuća stavila u istu ravan sa Narodnim muzejem, koji ne radi više od decenije, dok mi iza sebe imamo jednu od najuspešnijih sezona u poslednje vreme.  Narodni muzej ne radi zato što „braća” u ono vreme nisu uspela da se dogovore ko će koliko da se ugradi u rekonstrukciju. I sada se ti isti ljudi javljaju sa idejom da reformišu Narodno pozorište. Žao mi je što tu glavnu reč vodi naš ugledni pozorišni reditelj (Dejan Mijač), koga mi izuzetno cenimo, a koji, nažalost, u našem pozorištu nikada nije režirao, jer je svojevremeno za svoju režiju tražio dvadeset pet hiljada evra. Posebna priča je odnos Dejana Mijača i Radoslava Pavlovića, rekao je Savić aludirajući na njihove privatne sukobe koji se vode preko medija.

Sve ovo događa se u osvit početka nove kazališne sezone u Narodnom pozorištu, a koja bi trebala započeti u utorak 1. listopada premijerom predstave Dama sa kamelijama.

 

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI