Svoj doprinos svjetskom obilježavanju 200. godišnjice rođenja velikog Verdija, Splitsko je ljeto odlučilo realizirati u formi istoimenog baleta koji će - kažu - biti "ne tek kao prisjećanje na brojne baletne glazbe koje je Verdi pisao, mahom za pariške premijere svojih opera, nego prije svega kao životnu priču o samom Verdiju."
Koreograf Dinko Bogdanić za tu je priču inspiraciju pronašao u baletnoj glazbi Četiri godišnja doba iz opere Sicilijanska večernja, a glazbenu podlogu baletnih fragmenata iz Verdijevih opera, koji su - često i protiv volje samog skladatelja - morali biti napisani po volji naručitelja, prije svega onih pariških.
Izbor je sačinio s dirigentom Harijem Zlodrom, a u njemu su se našli baletni divertismane iz opera Jerusalem, Trubadur, Otello, ali i uvertire i preludije iz Aide, Traviate, Krabuljnog plesa, Moći sudbine.
"Moja prva ideja je bila da Verdi bude prepoznat kao baletni kompozitor", kaže Bogdanić. Maestro Zlodre pak objašnjava:
"U Trubaduru i Macbethu pronašli smo prekrasne divertismane i plesove, a Četiri godišnja doba su jedna mala baletna simfonija. Muzikološki smo složili balet tako sa možete pratiti Verdijevo stvaralaštvo koje je u prvoj fazi zaigrano, a kasnije patetično. Počinjemo s Traviatom, jednim od najljepših opernih naslova..."
Hoće li tako složen mozaik biti u stanju istovremeno biti i narativan te ponuditi cijelinu priče o Verdiju, kako to obećavaju autori, provjeriti možete u produkciji Splitskog ljeta i izvedbi Baleta HNK u Splitu.