Login za korisnike

Rasprodaja

Ono o čemu je domaća (i ne samo) kulturna javnost dugo šuškala, konačno će se i dogoditi. U potpunosti se rasprodaje Teatar &TD!

***

"Teatar &TD smješten je u kompleksu Studentskog centra u Zagrebu, u nekadašnjem talijanskom paviljonu arhitekta Dantea Petronija, koji je, u vrijeme Zagrebačkog zbora, bio izložbeni prostor. Prenamijenom i pretvaranjem cijelog kompleksa Savske 25 u Studentski centar polovicom 20.st. i talijanski je paviljon prenamijenjen te je, nakon adaptacije 1962.,. u njemu smještena kazališna komponenta studentske tribine 5 minuta poslije 8: Komorna pozornica koja se kasnije razvija u, po mnogočemu, jedinstveno kazalište: Teatar &TD."

Navedenim citatom sam Teatar &Td započinje osvrt na svoju bogatu i burnu prošlost, a koju se - u skladu s duhom vremena - sprema rasprodati i to uz pomoć - Mirana Kurspahića.

Kurspahićev novi projekt, naslovljen Rasprodaja, zamišljen je, naime, kao "interaktivno, mansionsko putovanje kroz prostore obuhvaćene &TD-om, koje nije samo obilazak nekretnina, već i putovanje kroz slavnu i manje slavnu prošlost tog teatra, izmješta publiku iz njene klasične pozicije pukog promatrača, u ulogu investitora kojem se nudi neobična prodaja."

Prodaju se nekretnine, oprema, tehnika, rekvizita, sav fundus kostima, osoblje, predstave, ali i uspomene i prošlost, a da njihovim idućim vlasnikom trebate postati baš vi pokušat će vas uvjeriti izvođački trojac, čije su pripadnike tvrdi Kurspahić, "selektirala Vlada RH (s obzirom da su ljudi "iznutra" i upućeni su u materiju)".

Pregovarači će posezati za svim sredstvima, od klasične procjene vrijednosti zemljišta i nekretnina, analize projekta koju na raspolaganje nude zainteresiranima, preko anegdota o slavnim vremenima tog prostora, pa sve do rekonstrukcija te izvođenja pojedinih antologijskih predstava &TD-a, a na vama je da kupite ili ne.

Ova jedinstvena kupoprodajno-kazališna tura kreće  iz samog izvorišta teatra iz SEK dvorane, preko spremišta, MM-a, galerije, garderoba, fundusa, hodnika, podruma, scene, gledališta, blagajne i predvorja, polukružne dvorane, francuskog paviljona i konačno stiže do kafića, a putem prati priču ovog kazališta, kao i njegovih protagonista od samih začetaka do današnjih dana, bez nekog kronološkog reda, ali evocirajući sve tri velike faze ovoga kazališta, one Vjerana Zuppe, Mani Gotovac i Nataše Rajković.

"Pragmatičnost liberalnog kapitalizma snažno udara na vrata ovog prostora, sumnja se u mogućnost održivosti kulture, a favorizira čiščenje "neupotrebljivog" i "neučinkovitog", te prezentira vizija vrlog novog svijeta. A da bi smo ga mogli ostvariti (kao i luksuzni kompleks urbanih vila, sa zatvorenom garažom, bazenima, turskom kupelji i ekskluzivnim restoranom), prvo se moramo riješiti aveti prošlosti, kulturnog nasljeđa, i nesvrsishodnog kazališta.", zaključuje na koncu autor u svom pozivu na ovu tržišnu utakmicu.


Odgovori