Naslovnica > PREDSTAVE > Ilijada 2001.

Ilijada 2001.

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Zašto Ilijada i zašto baš 2001. provjerite u Gavelli u autorskom projektu Filipa Šovagovića, koji se nada ponuditi optimističniji pogleda na hrvatsku stvarnost...
autorski tim funkcija
Josip Viskovićvideo
Josip Viskovićanimacija
Boris Leinerskladatelj
Saša Miočićskladatelj
Saša Miočićglazbena produkcija
Andrej Jakušskladatelj
Andrej Jakušglazbena produkcija
Veronika Radmanscenograf
Veronika Radmancrteži
Snježana Majdakšaptač
Ina Krklecinspicijent
Dubravko Mihanovićdramaturški suradnik
Filip Šovagovićautor teksta
Filip Šovagovićredatelj
Filip Šovagovićskladatelj
Pravdan Devlahovićscenski pokret
Janko Rakošasistent redatelja
Marita Ćopokostimograf
Zdravko Stolnikoblikovanje svjetla
izvođači uloge
Ana KvrgićMultipolarna Ticaklapalica
Boris LeinerDobri bubnjar
Dragoljub LazarovKukananović
Đorđe KukuljicaPizo Tetejac zvan Tesla
Enes VejzovićMrkva
Filip ŠovagovićSBE (sasvim beznačajna epizoda)
Franjo DijakMirko Fraz Vraz Filipović
Ivana BolančaS. Habib
Janko RakošArterije Fraz Vraz Filipović
Marino MatotaProducent Tarabamaločamunižabaderonjaogulinac
Mirjana MajurecIrena Fraz Vraz Filipović Povlaka Pavleka
Nataša JanjićMaja Fraz Vraz Filipović
Nenad CvetkoMali Pavle
Ranko ZidarićLeopoldije Sv. Munivrana
Robert ProsinečkiProsinečki
Siniša RužićOmazić

Ilijada 2001. (…) donekle se razlikuje od prethodnika jer riječ je o nekonvencionalnom pozorničkom radu, žanrovski smještenom negdje na pola puta između ispovijedne proze i drame. Oslikavajući hrvatsku stvarnost kroz dijaloge koji se doimaju poput stenograma situacija kakve nas svakodnevno zarobljuju i ne dopuštaju nam da ’se uobličimo’…

Tako otprilke Gavella, matično kazalište Filipa Šovagovića opisuje njegov novi kazališni projekt.  No ne radi se o novoj drami, već o autorskom projektu koji će Šovagović sam i režirati, a čiji korijeni se nalaze u želji za opovrgavanjem mišljenja da je hrvatska nacionalna osobina – pesimizam, ali i iz autorovih osobnih frustracija vezanih za kazališnu djelatnost u kojoj se tako rijetko događa, kako sam kaže – nešto. Šovagović tako ovom prilikom poziva gledatelje na angažman i neposluh, tvrdeći da se pesimizam jedino može uništiti konstantnim stvaranjem, a svoj novi rad karakterizira sintagmom ‘kazališnog eksperimenta’.

Dijelove iz istoimenog teksta koji nije baš dramski tekst, ali nije baš ni proza, već ste ljetos mogli vidjeti u izvedbi i režiji samog autora kao 'Stanje nacije.'

Pa iako ste navikli gledati Šovagovića i na poziciji filmskog redatelja, dramskog pisca, skladatelja, ali ipak najviše kao glumca, u Ilijadi 2001. sam si je dodijelio status SBE-a, odnosno Sasvim beznačajne epizode, ali barem što se medijske pažnje tiče sasvim beznačajna nije bila najava kako će se na Gavellinim daskama naći i Robert Prosinečki. U ulozi Roberta Prosinečkog.

Pa tako u općoj navali ‘radosnih’ predstava koje se događaju u zadnje vrijeme po zagrebačkim kazališnim daskama, Filip Šovagović ostavlja nas s riječima 'treba smislit’ da se događa nešto lijepo', a da li će Ilijada 2001. doista ocrtati optimističniju budućnost naše sredine provjerite u dramskom kazalištu Gavella.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter