Naslovnica > PREDSTAVE > Ruke po Ranku

Ruke po Ranku

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Novela 'Ruke' Ranka Marinkovića polazište je propitivanja dvojakosti ljudskog postojanja, ali i umjetničkog stvaranja u predstavi kojom HNK Varaždin obilježava 100. godišnjicu rođenja tog velikog hrvatskog pisca.
autorski tim funkcija
Petar Eldanskladatelj
Ranko Marinkovićautor predloška
Vesna Kosec Torjanac autor teksta
Vesna Kosec Torjanac dramaturg
Ivan Duićscenograf
Ivan Duićkostimograf
Ivan Duićoblikovatelj lutke
Dubravko Torjanacredatelj
izvođači uloge
Goran GuksićPisac / Svećenik / Prodavač krema za ruke / Osuđenik / Dječak / Otac / Sjene
Katarina ArbanasLijeva ruka / Sjene
Petar EldanRuke za klavirom
Sunčana Zelenika KonjevićDesna ruka / Gatara

Svoj doprinos obilježavanju 100. godišnjice rođenja 'viškog Voltairea', Ranka Marinkovića, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu odlučilo je prepustiti u ruke Vesne Kosec-Torjanac. Ona je pak temeljem Marinkovićeve novele Ruke, motivski se dotičući i novela Mrtve duše i Zagrljaj, napisala dramski tekst Ruke po Ranku, a čijom će praizvedbom uveličati i središnju, višku proslavu Marinkovićeve godine.

Zbirka novela Ruke, objavljena je 1953. godine, s deset novela: Mrtve duše, Karneval, Suknja, Anđeo, U znaku vage, Koštane zvijezde, Prah, Benito Floda von Reltih, Ruke i Zagrljaj.  Iako je motiv ruku prisutan u svakoj noveli, u Rukama su Lijeva i Desna autonomni likovi pomoću kojih autor postavlja epistemološka i ontološka pitanja u svom osebujnom doživljaju stvarnoga svijeta, problematizira smisao ljudske egzistencije, smisao sebe, smisao pisanja i uopće stvaranja.

Lijeva  je tako simbol iskonskog porijekla, nježnosti, osjećajnosti, i podređena je Desnoj koja je forma, civilizacija, razum, Demiurg i ljudski ponos.

Ironijskim propitivanje zbilje pomoću personaliziranih ljudskih udova, Marinković je pomaknuo stvarni svijet prema svijetu groteske i apsurda, dok se pak autorska ekipa predstave posredstvom njegova predloška odlučila pozabaviti i autoreferencijalnim problemom umjetničkog stvaranja, služeći se različitim scenskim tehnikama: sjenama, tzv. crnim teatrom, projekcijama, lutkarskom animacijom, pijeskom...

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter