HNK Rijeka odlučilo je usuret 220. godišnjici smrti Carla Goldonija, a u sezoni koju posvećuje komediji, na scenu nakon njegove Mirandoline postaviti i Umišljenu bolesnicu. Predstavu zapravo produkcijski potpisuje Talijanska drama riječkog teatra, koja je isti naslov već više puta imala na repertoaru dok na hrvatskom nije, kažu, izvođen - nikad.
Goldoni je rečeni tekst napisao 1750. u jeku najvažnijeg dijela svoje kampanje za reformu kazališta, a inspiriran Molièreovim Médecin L'Amour, ali i gospođe Medebach, glumice s čijim je suprugom impresariom, godinu dana ranije potpisao ugovor kojim se obvezao napisati "osam drama i dvije opere". Godpođa Medebach bila je, tvrde povijesni izvori, izvrsna gumica, ali vrlo mušičava i - jednako kao naslovna junakinja ove drame - bolovala od hipohondrije. Iako se, navodno, odmah prepoznala u novonapisanoj komedij, gospođa Medebach nije mogla odoljeti ulozi, pa je na koncu istu ipak pristala odigrati...
U HNK Rijeka, umjesto gospođe Medebach, naslovnu ulogu igra Leonora Surian, dok je režija predstave povjerena Saši Broz. Ona pak svoj koncept objašnjava ovako:
"Goldoni zvuči benigno - objašnjava Saša Broz. On nikada ne udara "ispod pojasa". Čak i onda kad je htio biti "grub", njegovi komentari su vrlo blagi. To je velika razlika u odnosu na suvremene pisce koji su mnogo direktniji i imaju oštrije pero. No, to ne znači da Goldonija ne treba igrati i da njegov blagi način pisanja nema svoju svrhu. Riječ je o "čipkanom" baroknom izrazu koji se treba poštovati. Klasici su uvijek zanimljivi, jer se ljudi ne mijenjaju. Samo se mijenjaju okolnosti u kojima se oni rađaju, žive i umiru. U tom kontekstu, vrlo je pametan potez da je ova sezona HNK Ivana pl. Zajca posvećena komediji otvori Goldonijem. Komedija je zahvaljujući Goldoniju dovedena do profesionalne razine. Njega je smetala commedia dell' arte, koja je imala samo lagani kroki oko kojega se onda improviziralo. Goldonija je smetao neprofesionalizam, što sam ja pokušala uključiti u predstavu na drugi način. Zadržala sam autentičan tekst, ali sam cijelu stvar postavila tako da se gleda generalna proba komada koji se zove "Umišljena bolesnica". Riječ je o konceptu "teatra u teatru", u kojemu se Goldoni isprepleće s privatnim svijetom glumaca i situacijama koje se inače događaju tijekom rada na predstavi"