Njemački glumac, redatelj i pisac Klaus Pohl, napisao je i potom sam premijerno režirao na sceni Deutsches Theater Berlin tekst Wartesaal Deutschland Stimmenreich, sastavljen zapravo iz ispovjedi ljudi koji su se po ujedinjenju Njemačke našli u novom sistemu i novoj državi, a koja nije ispunila njihova očekivanja. Predstava je doživjela veliki uspjeh, a tekst je još iste godine postavljen u londonskom Royal COurtu, te potom na nizu europskih pozornica.
Inspiriran tim projektom, 2010. godine, a u produkciji beogradskog Ateljea 212, Boris Liješević počeo je istraživati na koji način su promjene sustava i države utjecale na živote ljudi u Srbiji. Niz intervjua uobličio je potom sa dramaturgom Brankom Dimitrijevićem u tekst iz kojeg je nastala predstava Čekaonica, za koju je na 55. Sterijinom pozorju 2010., Nebojša Ilić dobio glumačku, a cijeli projekt posebnu Sterijinu nagradu.
Sve navedeno inspiriralo je mladog domaćeg redatelja, Paola Tišljarića, da napravi vlastitu verziju projekta i tako je nastala Čekaonica ili tragedija o napaćenomu narodu. Predstava okuplja mlade glumce iz regije, i u maniri crnohumornoga komada, kažu 'rastvara prostore individualnih kriza, nudeći gledatelju barem dašak izvođačke vedrine i mladenačkoga optimizma'.




