11 kazališnih događaja 2011 – dio 3.

Posljednji nastavak ovog izbora donosi predstavu koja je domaće glumište natjerala na konsenzus, jednu koja je skandalizirala europske katolike, veliki eksperiment dobitnice Europske kazališne nagrade… i još ponešto…

  

konsenzusMrzim istinu!

redatelj: Oliver Frljić
produkcija: Kultura promjene SC

Rijetko kad se u Hrvatskoj dogodi da o nekoj predstavi gotovo identično mišljenje imaju i publika i kritika i ostatak struke. Kazališni 'mockumentary' o vlastitom odrastanju Olivera Frljića, postigao je baš taj efekt, te je uz rasprodano gledalište u Teatru &TD  nagrađen i na Gavellinim večerima, ali i na NHG. U Frljićevu opusu, koji kao da raste geometrijskom progresijom, ovo je možda najbolja predstava još od 'Gospođice Rice...', a iduća stiže već u siječnju 2012.

 

virtuoznostMetamorphosis

koreograf: Arthur Pita
produkcija:ROH2

Iako su premijere imali i Akram Khan i neuništiva Sylvie Guillem, plesni je junak godine ipak - Edward Watson. Prvak Royal Balleta oduševio je i publiku i kritiku svojom interpretacijom Kafkina Gregora Samse, koji se jednog jutra probudi i ustanovi da je postao golemi – kukac. Predstavu je, pod očitim utjecajem filmova Davida Cronenberga, režirao i koreografirao osebujni Arthur Pita, na eklektičnu glazbu Franka Moona, no bez – kako bi se to očekivalo – ikakvih kostimografskih pomagala. Edwardu Watsonu za metamorfozu je bilo dovoljno – tijelo.

 

smijeh: Life and times, 1- 2

redatelji: Kelly Copper & Pavol Liška
produkcija: Nature Theatre of Oklahoma
koprodukcija: Internationales Sommerfestival Hamburg, Kaaitheater, Théâtre de la Ville (Paris), Internationale Keuze Festival Rotterdamse Schouwburg, Wexner Center for the Arts at The Ohio State University

Ključnu ulogu u svim predstavama ovih urnebesnih prvaka newyorkške avant-garde ima – telefon. Prijepis 16 sati dugog telefonskog razgovora u kojem jedna od članica trupe opisuje svoj život, postao je libreto njihova prvog mjuzikla 'Life and times'. Dosad su proizveli tek 2 od planiranih 10 nastavaka te priče o 'američkom snu' s koje publika izlazi plačući od smijeha, kao i na njihovu prvom gostovanju na Eurokazu. Za nadati se stoga da ćemo te sljedbenike Marcela Duchampa uskoro opet vidjeti u Zagrebu.

 

eksperimentFive Truths

redateljica: Katie Mitchell
produkcija: 59 Productions, Theatre de la Ville, V&A Museum

Ovogodišnja dobitnica Europske kazališne nagrade, Katie Mitchell na glasu je kao kraljica, ali i zloduh – tehnoloških inovacija u teatru. Tu je titulu potvrdila i najnovijim projektom, nastalim po narudžbi Victoria and Albert Museuma. Scenu Ofelijina ludila iz 'Hamleta' režirala je emanirajući stilove petorice redateljskih velikana prošlog stoljeća - Artauda, Brechta, Brooka, Grotowskog i Stanislavskog: Rezultat, u izvedbi fantastične Michelle Terry, publika hipnotizirano gleda na više ekrana istovremeno, pokušavajući pogoditi koja je izvedba - u kojem ključu.

 

skandalGólgota picnic

redatelj: Rodrigo García
produkcija: CDN  Madrid
glasovir: Marino Formenti
glazba: Joseph Haydn ( Sedam posljednjih Kristovih riječi na križu)

Rodrigo García, argentinski pisac i redatelj nastanjen u Španjolskoj, novom je predstavom toliko razbijesnio katoličke fundamentaliste u Francuskoj da teatar u kojem igra čuvaju  kordoni policije. Niz referenci na Bibliju, i čitanje iste na sceni punoj peciva za hamburgere, za jedne je blasfemija i kršćanofobija, za druge – festivalski hit. Što je od toga istina domaća bi publika mogla saznati vrlo brzo jer se šuška kako Gólgota stiže i u Hrvatsku.

 

debutParsifal

skladatelj: Richard Wagner
redatelj: Romeo Castellucci
dirigent: Hartmut Haenchen
produkcija: La Monnaie / De Munt

Svoju skandaloznu predstavu (On the Concept of the Face, Regarding the Son of God) ima i najveći provokator europskog kazališta, Romeo Castellucci, a u njoj se pozornica, ali i Isusov portret (!) doslovce pune fekalijama. No, važnija je vijest da je taj isti Castellucci početkom godine u Bruxellesu debitirao kao operni redatelj i to ni više ni manje nego Wagnerovim 'Parsifalom', a da pri tom nije izbio skandal, već opće oduševljenje. Senzacionalna predstava u kojoj ima svega - od šume do albino zmija i s&m sekvenci, snimljena je i pogledati je možete u programu tv postaje Mezzo.

 

hitCesena

autori: Anne Teresa De Keersmaeker, Björn Schmelzer
produkcija: Rosas
koprodukcija: La Monnaie/De Munt (Brussels), Festival d’Avignon, Théâtre de la Ville (Paris), Les Théâtres de la Ville de Luxembourg, Festival Oude Muziek Utrecht, Guimarães 2012, Steirischer Herbst (Graz), deSingel (Antwerp), Concertgebouw Brugge

Za kultnu belgijsku koreografkinju ove su godine čuli i oni koje ples ne zanima pretjerano, nakon što je javno optužila pop zvijezdu Beyonce za plagiranje koreografije u spotu 'Countdown'. No, Keersmaeker nije posegnula za tim kako bi si osigurala publicitet jer ga je i više nego dovoljno dobila novom predstavom nastalom u suradnji s 'graindelavoix' ansamblom Björna Schmelzera. Ansambl predstava u kojoj plesači pjevaju 'ars subtilior' napjeve iz 14. stoljeća, a pjevači – plešu, ostavila je bez daha premijernu publiku u Avignonu u kojem se izvodila u samu zoru. Idućeg tjedna predstava kreće na turneju po Belgiji, a potom i dalje – nadajmo se i do Hrvatske.

nada: Carmen

redatelj: Krešimir Dolenčić
produkcija: ADU, ALU, MA & TTF
Posljednjih dana studenog u KD Lisinski premijerno je izvedena zajednička produkcija Muzičke akademije, Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti i Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Već treći takav projekt u kojemu publika iz prve ruke može vidjeti na kojim to mladima ostaje budućnost domaćeg teatra, oduševila je – sve. Iako su obje zagrebačke izvedbe, ali i gostovanje u Rijeci, pratili prijenosi uživo na internetu, interes za studentsku 'Carmen' ne jenjava, pa je dobila još jedan, dodatni termin 13. prosinca. Nacionalna je televizija, nakon poduljeg natezanja, predstavu ipak snimila, no kad je planira emitirati, zasad je nepoznica.

Sviđa vam se ovaj tekst?
Pomognite nam da ih objavimo još i ostanemo neovisni o oglašivačima i politici:
pretplatite se na Teatar.hr ili platite članak SMS porukom.