Naslovnica > VIJESTI > CROSSOVER > Zoom festival & PSi#15 follow up @ Rijeka

Zoom festival & PSi#15 follow up @ Rijeka

U Rijeci će se od 30. 08. do 4. 09. održati Zoom festival i PSi#15 follow up u HKD-u na Sušaku, Muzeju moderne i suvremene umjetnosti, HNK Ivanu pl. Zajcu, Molekuli, Korzu i Art kinu Croatia.
Share on facebook
Share on twitter

Najnoviji domaći festival izvedbenih umjetnosti, nazvan ZOOM, nastaje sa željom da Rijeka dobije manifestaciju koja će biti specifična u odnosu na slične manifestacije u okolini, a koja će opet zadovoljiti potrebe lokalne publike za raznovrsnim i kvalitetnim umjetničkim programom.

Kako kaže jedna od organizatorica, Petra Corva:

Kako u Rijeci kronično nedostaje suvremeniji i eksperimentalniji sadržaj u području izvedbenih umjetnosti (gotovo svu produkciju i dvije manifestacije odlikuje pripadnost mainstreamu) vjerujemo da će upravo ovaj festival pružiti publici uvid u ovaj tip izvedbenih umjetnosti. U fokusu festivala nalaze se oni umjetnički radovi koje je teško svrstati u umjetnička područja, koji bez problema kombiniraju različite tehnike, metode i izričaje, dakle oni koje nazivamo intermedijalnim. Pri tome nam je želja da na svakom festivalu posebno predstavimo jednog autora s više njegovih radova. Na taj način ćemo dati pobliži uvid u rad autora koji svakako bitno obilježava sadašnji trenutak. Ove godine autor u fokusu je Janez Janša.

Janez, artist formarly known as Emil Hrvatin, je rodom iz Rijeke gdje mu i dalje žive roditelji. Unatoč međunarodnoj karijeri Janša je tek jednom gostovao u Rijeci (s predstavom Miss mobile na Art&Clubbingu), a ni u Hrvatskoj nije prisutan na način koji zaslužuje. Hans Thies Lehmann uzima Janšu za primjer postdramskog kazališta, svojim radovima gostovao je na različitim manifestacijama, od Transmedialea do Bitefa (na kojem je njegova predstava Pupilija, papa Pupilo i Pupilčki dobila Nagradu žirija za najbolju predstavu). U Bilbau je igrana njegova predstava Monument G, na Whitney Biennalu izložen je njegov rad Izbjeglički kamp za građane Prvog svijeta.

Rad ovog svestranog umjetnika u Rijeci će biti predstavljen izložbom i pefrormansom Život (u nastajanju), predstavom Pupilija, papa Pupilo i Pupilčki i multimedijalnim projektom Slovensko narodno gledališče.

Formalni okvir projekta Život (u nastajanju), kažu organizatori, teško je dokučiti jer se može shvatiti i kao izložba i kao predstava. Život (u nastajanju) se poput predstave događa tu i sad, ali također se može shvatiti i kao dokumentacija neke druge izvedbe, neke druge predstave. Život (u nastajanju) je sastavljen o pisanih, fotografskih i video instrukcija, a gledatelji su primarni akteri događaja koji kreiraju predstavu u vlastitom ritmu. Predstava se događa ako tako odluče gledatelji i u ovoj predstavi možemo vidjeti školski primjer tzv. terminalnog gledatelja, gledatelja kao izvođača. Govorni dio, scenski pokret i glazba prepuštenisu gledatelju koji prolazi kroz različite životne postaje. U projektu je moguće pratiti reference na čitav niz umjentika – Yoko Ono, Jan Fabre, OHO, Lucio Fontana, Abramovič i Ulay, Jannis Kounellis, i dr. Janša je ovim projektom nadišao temeljnu razliku između izvedbenih i vizualnih umjetnosti – u izvedbenim vrijeme kontrolira autor, dok u vizualnim to čini gledatelj.

Predstava Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki rekonstrukcija kultne neoavangardne predstave Dušana Jovanovića s konca 60-tih godina. Radi se o izrazito kompleksnoj rekonstrukciji u kojoj na tri razine možemo pratiti sam narativni tijek i formalni eksperiment u kojem se u predstavi zapravo radi. Prva razina tiče se izvorne predstave koja je predstavljena fragmentarno i kroz različite medije. Druga razina je glumačka u kojoj glumci nadomještavaju izvorne glumce. Treća razina tiče se rekonstrukcije u cjelini. Sam Dušan Jovanović je izjavio da “U životu postoje razdaljine u kojima se čovjek više ne prepoznaje, no za mene je bio potpuni šok kad sam u Hrvatinovoj predstavi ugledao svoj mladenački mentalni profil.” Predstava je na 41. festivalu BITEF dobila Nagradu žirija za najbolju predstavu.

Slovensko narodno gledališče rekonsturira političke demonstracije koje su se dogodile u Slovenije 2006. godine. U projektu se kroz različite forme - performansa, antičkog kora, radio drame i televizijskog prijenosa – prate događaji koji su izazvali veliku medijsku pažnju u Sloveniji i Europi, a radilo se o demonstracijama žitelja jednog mjesta pokraj Postojne koji su demonstracijama željeli prisiliti vlasti da isele romsko stanovništvo iz njihove okoline. Predstava je Nagrađena za estetsku inovaciju na festivalu Boršnikovo srečanje.

Paralelno uz festival ZOOM održati će se i PSI konferencija koja će okupiti vodeće teatrologe svijeta. Na taj način će vjerujemo festival ZOOM ostati trajno obilježen poveznicom izvedbenih umjentosti i teorije.

U okviru Zooma premijeru predstave Let us think of these things always. Let us speak of them never. imat će i Abandoned practices,  suradnički projekt kazališne grupe Every house has a door iz Chicaga, Centra za dramsku inicijativu i koautorske inicijative OOUR iz Zagreba, u kojoj sudjeluju hrvatski i američki izvedbeni umjetnici.

Predstava je predpremijerno prikazana na međunarodnoj konferenciji Perfomance Studies international #15 u Zagrebu (u organizaciji Centra za dramsku umjetnost), te se do sada realizirala kroz tri višetjedne umjetničke rezidencije u Zagrebu (u suradnji s Eksperimentalnom slobodnom scenom i Centrom za kulturu i obrazovanje Zagreb) i Chicago-u (u suradnji s The School of the Art Institute of Chicago). Predstava će imati svoju europsku premijeru u Lancaster-u (UK), te potom američku u Chicago-u (USA) u svibnju i lipnju 2010.

Predstavu režira Lin Hixson, dramaturg je Matthew Goulish (našoj javnosti poznati preko skupine Goat Island koju su vodili dugi niz godina), a izvođači - Selma Banich, Mislav Čavajda, Matthew Goulish i Stephen Fien. Predstava se temelji na radu Ingmara Bergmana, Stanley Cavella i Otto Muehla, a o formalni okvir predstave čini film Dušana Makavejeva Swee Movie.

Zagrebačka skupina BADco na Zoom festivalu izvest će svoju najnoviju produkciju Poluinterpretacije, Nikoline Pristaš, a koja ispituje temeljna načela kompozicijskog mišljenja u plesu u relaciji s glazbom. Francuski filozof, Alain Badiou, uspostavljajući razlikovanje između teatra i plesa, tvrdi da teatar uvijek imenuje događaj, situacionira ga, dočim u plesu glazba nadomješta nedostatak imena. U ovoj predstavi istražuju se dosadašnji postupci BADco. u kompozicijskom mišljenju koreografije i glazbe, te se preispituju u okviru operativnih i interpretativnih odnosa glazbe i plesa.

U program festivala uvršten je i performans Duchampovi svjedoci Milijane Babić (koji je nedavno gostovao i na Zadru snova), koji koristi formu propovijedanja Jehovinih svjedoka, koji na agresivan način pokušavaju pridobiti što više vjernika za svoju svijetom raširenu sektu, nudeći im rješenje za spasenje svijeta. Duchampovi svjedoci vjeruju u svojeg boga, stvoritelja suvremene umjetnosti, Marcela Duchampa, čiju riječ šire na način da u paru prilaze pojedincima, naoružani publikacijama iz suvremene umjetnosti, i brošurama koje dijele kako bi upoznali druge sa svojom vjerom, prenoseći im osnovnu poruku: 'Probudite se!'. Performans se događa na različitim lokacijama po gradu!

Iz Izraela stiže umjetnička grupa Ensemble 209 sa predstavom Cookies, a program zatvaraju Heroine, predstava Riječanke Mile Čuljak.

Paralelno uz festival ZOOM održati će se i PSI follow-up koji će okupiti vodeće teatrologe svijeta, a kao odgovor na 15 PSI konferenciju. Follow up će okupiti okupiti vodeće teatrologe svijeta i bit će otvorenog tipa tako da će svi zainteresirani moći pratiti i sudjelovati u predavanjima i razgovorima. Teme ostaju iste, međutim mijenja se sam oblik događanja, ovaj će biti manji, fokusiraniji što će ujedno više doprinjeti istraživačkom dijelu PSI-aja. Svoj su dolazak već potvrdili Carol Becker, Columbia University, New York, Branislav Jakovljević, Stanford University, Bojana Kunst, Hamburg University, Jon Mckenzie, University of Wisconsin, Ric Allsopp, University of the Arts, Berlin i mnogi drugi.

Više o oba ova projekta čitajte na našims tranicama idućih dana, a umeđuvremenu, evo programa po danima:

Zoom festival 30. 08. do 4. 09. 2010.

Ponedjeljak/ Monday 30. 08.

20:00 otvorenje/opening – Život (u nastajanju), Janez Janša (Slovenija/Slovenia) – MMSU, Dolac 1, (ostaje otvoreno do/opened till 4. 09.)

Utorak/ Tuesday 31. 08.

20:00 – Cookies, Tamara Raban, Ensemble 209 (Izrael/Israel) – HKD na Sušaku, Strossmayerova 1

22:00 – Heroine, Mila Čuljak (Hrvatska/Croatia) – Molekula, Delta 5/1

Srijeda/ Wednesday 1. 09.

20:00 – Let us think of these things always. Let us speak of them never , Every house has a door, (SAD/USA) – HNK Ivana pl. Zajca

Četvrtak/ Thursday 2. 09.

20:00 – PUPILIJA, papa Pupilo pa Pupilčki, Janez Janša (Slovenija/Slovenia) – HKD na Sušaku, Strossamyerova 1

Petak/Friday 3. 09.

20:30 – Let us think of these things always. Let us speak of them never., Every house has a door, (SAD/USA) – HNK Ivana pl. Zajca

20:30 – Slovensko narodno gledališče, Janez Janša (Slovenija/Slovenia) – HKD na Sušaku, Strossmayerova 1

Subota/Saturday 4. 09.

10:00 -14:00 «Duchampovi svjedoci» Milijana Babić, Korzo

19:00 – 21:30  PERFORMING IN AGONY , Lois Weaver (SAD/USA)- mjesto rezervirati na petra@drugo-more/ reservation petra@drugo-more.hr

22:00 – Poluinterpretacije ili kako objasniti suvremeni ples nemrtvom zecu, BADco – HKD na Sušaku, Strossmayerova 1

PERFORMANCE STUDIES international#15 follow up

2. 09. – 4. 09. 2010.

PSI#15 follow up održat će se na engleskom jeziku./The official language of the PSI#15 follow up will be English.

Četvrtak/Thursday 2. 09.

19:30 – opening / otvorenje, HKD na Sušaku, Strossmayerova 1

20:00 – PUPILIJA, papa Pupilo pa Pupilčki, Janez Janša (Slovenija/Slovenia) – HKD na Sušaku, Strossamyerova 1

22:00 – shift 1: MATTERS OF FACT / MATTERS OF CONCERN//ČINJENICE/VAŽNOST, curator: Goran Sergej Pristaš – HKD na Sušaku, Strossmayerova 1

part 1: Late Night Theory Show With CDU (Centar za dramsku umjetnost)

participants: Una Bauer, Ramsay Burt, Ivana Ivković, Marko Kostanić, Bojana Kunst, Tomislav Medak, Nikolina Pristaš, Ana Vujanović, Goran Sergej Pristaš

Petak/Friday 3. 09. – Art kino Croatia, Krešimirova 2

9 :00– 11:15 – panel 1: MISFITS: INVERTED CONCEPTS, INVERTED THEORIES// NEPRILAGOĐENI: IZOKRENUTI KONCEPTI, IZOKRENUTE TEORIJE, chairs: P.A. Skantze and Edward Scheer

Ana Vujanović

A lexicon of inverted notions: Parallel Slalom, by East Dance Academy

Bojana Kunst

Affection, disempowerment and proximity of theory: giving chance to performance

Jon Mckenzie

Misperformance and the Posthuman

Alan Read

The Emaciated Spectator & The Witness of the Powerless
(the presentation is also part of the shift ABANDONED PRACTICES)

11:45 – 13:15 // 13:30– 15:00 – panel 2: MIS(SING)-AESTHETICS, ETHICS, POLITICS// NEDOSTATAK ESTETIKE, ETIKE, POLITIKE, chairs: Heike Roms and Marin Blažević

Carol Becker

The Space Between What Is and What Wants to Be: The Abandoned Practice of Utopian Thinking

(the presentation is also part of the shift ABANDONED PRACTICES)

Branislav Jakovljević

Forensics of Performance: …Let us speak of them never. Let us face them now.

(the presentation is also part of the shift ABANDONED PRACTICES)

Joe Kelleher

Infinite Misattention

Peter Eckersall

Misperforming bodies and activist misbehaviour: reading student protests in 1960s Japan and radicalised everyday

Ed Scheer

Myra’s Olympic Snafu and other subversions of sentimental nationalism

Maaike Bleeker

“I did not have…”

17:30 – 20:00 – panel 3: SHIFTING FORMATS// PROMJENJIVI FORMATI, chairs: Maaike Bleeker and Peter Eckersall

P. A. Skantze

Shift Epistemologies: Inter-medial, Inter-discipline, Inter-taining

Sophie Nield

Past Imperfect, Future Tense; On History as Discarded Practice

Ric Allsopp

‘Walking Backwards’

Marin Blažević

Shifting Dramaturgy

——————————————————————————————————-

20:30 – 23:00- shift 2: ABANDONED PRACTICES// NAPUŠTENE PRAKSE, curators: Matthew Goulish & Lin Hixson , Let us think of these things always. Let us speak of them never., Every house has a door (SAD/USA) – HNK Ivana pl. Zajca

participants: Selma Banich, Stephen Fiehn, Mislav Čavajda, Carol Becker, Alan Read, Branislav Jakovljević, Joe Kelleher, Lin Hixson, Matthew Goulish

Subota/Saturday 4. 09. – Art kino Croatia, Krešimirova 2

9:00 – 12:00 – panel 4: OFF-REGIONS, “FAILED” CHRONOTOPES// RUBNE REGIJE, “PROPALI” KRONOTOPI , chairs: Lada Čale Feldman and Jon Mckenzie

Nicolas Salazar Sutil

‘Set in Poland, that is to say Nowhere’. Placelessness and the abstracting imagination: the case of Ubu Roi

Heike Roms

Teaching the Avant-garde – (Mis)Performing Pedagogies

Freddie Rokem

The Ontological Instability of the Aesthetic Object: Shifting Perspectives

Laurie Beth Clark and Michael Peterson

Asymmetries of Tourism: mis-timed, mis-placed, mis-aligned, mis-informed

Reana Senjković

Youth summer work actions: from sheer necessity to mere performativity

12:30 – 15:00 – panel 5: MYSTIFICATIONS, MISIDENTIFICATIONS, MIS-INCORPORATIONS// MISTIFIKACIJE, KRIVE IDENTIFIKACIJE, KRIVA UTJELOVLJENJA, chairs: Sophie Nield and Ric Allsopp

Annalisa Sacchi

Historian’s and Artist’s Mis-recognitions

Ramsay Burt

Imitation, corporeal generosity, and the globalised dance market.

Nicholas Ridout

Ekphrasis: The Return of the Mis-Spectator
(the presentation is also part of the PERFORMING IN AGONY shift)

Richard Gough

Leaving the Table: Devouring the Stage

——————————————————————————————————

15:30 – 18:30 - shift 3: MIS EN PLACE/MIS EN SCENE (WISH YOU WERE HERE) (a shift with food and friends), curators: Laurie Beth Clark & Michael Peterson, konoba Nebuloza

19:00 – 21:30 - shift 4: PERFORMING IN AGONY// IZVOĐENJE U AGONIJI (performance), curators: Lois Weaver and Lada Čale Feldman, HNK Ivana pl. Zajca

participants: Julia Bardsley, Nataša Govedić, Nicholas Ridout, Lada Čale Feldman and Lois Weaver

22:00 – 23:00 - shift 1: MATTERS OF FACT / MATTERS OF CONCERN//ČINJENICE/VAŽNOST (Part 2), curator: Goran Sergej Pristaš, HKD na Sušaku, Strossamyerova 1

part 2: SEMI-INTERPRETATIONS or How To Explain Contemporary Dance To an Undead Hare, a performance by BADco//Poluinterpretacije ili kako objasniti suvremeni ples nemrtvom zecu, BADco

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE