Naslovnica > PREDSTAVE > Zlatni danci

Zlatni danci

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Pedesetu godišnjicu postojanja Dječje kazalište Branka Mihaljevića iz Osijeka slavi postavljanjem na scenu teksta jedne od svojih sugrađanki, Jagode Truhelke.
autorski tim funkcija
Jagoda Truhelkaautor
Dubravka Crnojević-Carićdramatizacija
Iva Peter - Draganscenski pokret
Dražen Golubićdigitalna animacija
Dubravka Crnojević-Carićredatelj
Ivica Muratskladatelj
Dražen Golubićoblikovatelj zvuka
Milan Kovačevićoblikovatelj svjetla
Barbara Bourekkostimograf
Miljenko Sekulićscenograf

Jagoda Truhelka pisala je na prijelazu iz devetnaestog u dvadeseto stoljeće, a iako je tijekom svog relativno dugog života (doživjela je devedeset i tri godine) pisala mnogo i često, baveći se temama koje se protežu od opisa gradova u kojima je stanovala do problema ženskih prava, bračnih normi i društvenih stereotipa vremena u kojem je živjela, ostala je poznata kao najvažnija autorica za djecu prve polovice dvadesetog stoljeća nakon Ivane Brlić Mažuranić.

Najpoznatija je upravo po prozi sakupljenoj u zbirci 'Zlatni danci' u kojoj opisuje djetinjstvo i odrastanje u Osijeku. Riječ je o trilogiji sastavljenoj od: Naslovnih priča (1918.), Gospinih trešanja (1943.) te Crnih i bijelih dana (1944.), a radnja obrađuje obiteljsku atmosferu građanskog društva Osijeka s kraja prošlog stoljeća. Truhelka, koja je osim po književnom, bila poznata i po pedagoškom radu, često je svoje pedagoške principe ugrađivala u priče koje je pisala, pa su tako i ‘Zlatni danci’ nadahnuti prosvjetiteljskom zadaćom njenog učiteljskog zvanja, no isto tako je i u ovoj trilogiji najviše zaokupljena ženskim likovima koje detaljno oslikava.

Predstavu je prilagodila za scenu i režirala Dubravka Crnojević- Carić koja s autoricom, a i glumačkom podjelom, dijeli iskustvo odrastanja u Osijeku. Iako prvotno zamišljena kao mjuzikl, predstava se odmakla od početne ideje, no to ne znači da je glazba u potpunosti izostala, nego su neke pjesme, koje kao skladatelj potpisuje Ivica Murat, (p)ostale dio predstave. Priča je podijeljena je na četiri godišnja doba, prostorom dominiraju “gore” i “dolje”, tj. nebo i tlo, a predstava je zamišljena kao razglednica - pogled na kratke slike doživljaja, fiksirane trenutke, bilješke – vanjskih, ali i unutarnjih prostora Grada.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE