Odlazak

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Bivši predsjednik napisao je provokativnu satiru o bivšem premijeru koji mora napustiti službenu vilu, koje se dokopa njegov politički rival.

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Jiří Menzelredatelj
Václav Havelautor teksta
Mirjana Zagoreckostimograf
Miljenko Sekulićscenograf

Vilem Rieger je bivši premijer neimenovane države  koji živi u službenoj vili s majkom, kćeri Suzanom i ostalim članovima obitelji. Njegov će mirni život narušiti  kompromitirajući napisi u tabloidu Fuj, pa će Reiger biti prisiljen napustiti vilu i pronaći drugi smještaj. Prazne vile dokopat će se Vlastimil Klein, Reigerov zamjenik, s kojim je bivši premijer  bio u sukobu oko nedefiniranih pitanja korupcije. Klein odluči vilu koristiti u komercijalne svrhe tj. pretvoriti je u 'suvremeni erotski klub', a prva žrtva nove vlasti vile je jedan višnjik, čiji je prostor namijenjen trgovačkom centru, što je ujedno i podsjećanje na Čehovljevo djelo. Uz dozu samoironije, Havel se u Odlasku referira i na Shakespeareova Kralja Leara.

Kontroverzni komad Vaclava Havela (1936.), satiru  o tranzicijskoj svakodnevici i želji za moći, na daske kazališta Komedija postavio je Havelov sunarodnjak Jiří Menzel , autor Strogo kontroliranih vlakova , udomaćen u hrvatskom kazalištu - u Komediji je već postavio 'Nemoćnika u pameti', 'Bubu u uhu' i 'Budalu za večeru'.

Havel je Odlazak objavio 2007., nakon devetnaestogodišnje pauze prouzročene političkim angažmanom, što je u Češkoj uzrokovalo književnu senzaciju popraćenu pohvalama kritike. Neki češki mediji smatraju kako je u Odlasku ismijao Vaclava Klausa, političkog rivala koji ga je naslijedio na predsjedničkoj poziciji, koju je Havel držao 13 godina nakon Baršunaste revolucije 1989. godine. Havel je, međutim, odbacio nagađanja, tvrdeći da je većina predstave nastala prije njegova ulaska u politiku, naglašavajući da ga je više zanimao 'egzistencijalistički pristup i psihologija pojedinaca opijenih moći'.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE