Grižula iliti Plakir drama je dubrovačkog renesansnog autora Marina Držića, koja po motivima i priči neodoljivo podsjeća na Shakespeareov 'San ljetne noći', no, napisana je 8 godina prije Bardova rođenja.
Prvi put izveden 1556. na piru Vlaha Sorkočevića, Grižula je međutim i izuzetno političan komad u kojemu Držić komentira suvremenu situaciju u Gradu (Grižula: 'Kako je u Dubrovniku?’, Omakala: ‘Sram me je i govorit!'), ali i opisuje odnos vlastele prema služinčadi.
Grižula, zgađen situacijom u Gradu bježi u šumu, no ni tamo nema mira jer ga osim vila i sluškinjice Omakale, pobjegle od zle gospodarice, remete i još četiri para koji lutaju šumom: Plakir, sin Kupidov i 'njegova' Vila, mladić Dragić zaljubljen u vilu i njegova 'prava' djevojka Grube, pastir dobričina Rade i sluškinja Mione koja mu koketno uzmiče...
Nakon sraza i nesporazuma između dvaju svjetova - ljudskog i vilinskog - Dijana će vratiti bogu ljubavi Kupidu otetoga i u mrežu ulovljenoga sina Plakira, čime će nanovo biti uveden božanski red i svi će se pomutnje i nesporazumi smiriti i razjasniti...
U sezoni 2019/2020 Grižula se vraća na Dubrovačke ljetne igre u režiji Saše Božića i Petre Hrašćanec, a u sklopu europskog projekta Future Epics u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti.
Kako kaže službena najava: "Redateljski koncept aktivira prostor Grižule kao prostor žudnje, on ne pruža utočište onima koji teže za skladom, čistoćom i ljepotom, nego postaje mjesto nespokoja i traženja – vile se sa Plakirom igraju s ljudima, Gruba se boji da će baš u prirodi izgubiti Dragića, Dragić u tom prostoru gubi sebe, Omakala bježeći od jednoga zla upada u drugo, Grižula biva ismijan i zasužnjen."