Correr o fado

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Koreografija što ju je portugalski autor Daniel Cardoso još 2010. postavio za vlastitu trupu, premijerno stiže i na repertoar splitskog Baleta.
autorski tim funkcija
Rui Reisasistent koreografa
Maria Montekostimograf
Sanja Juriškoasistent koordinatora realizacije kostima
Mafalda Arnauthskladatelj
Mário Pachecoskladatelj
Marizaskladatelj
Luis Oliveiraskladatelj
Alain Oulmanskladatelj
Amália Rodriguesskladatelj
Vasco Matos Sequeiraskladatelj
Artur Fonsecaskladatelj
Jorge Fernandoskladatelj
José Galhardoskladatelj
Raúl Ferrãoskladatelj
Maximiano de Sousaskladatelj
Ferrer Trindadeskladatelj
Carlos Gonçalvesskladatelj
Kátia Guerreiroskladatelj
Daniel Cardosokoreograf
Daniel Cardosoredatelj
Daniel Cardosooblikovatelj svjetla
Branimir Bokanoblikovatelj svjetla
Mladen Radovnikovićkoordinator realizacije kostima
Petar Ivaniševićoblikovatelj zvuka
Albina Rahmatullinabaletni majstor
Gorenka Žižić Jagarasistent produkcije
Irina Nikolenkoinspicijent

Correr o fado Daniel Cardoso je postavio je premijerno 2010. sa svojom lisabonskom trupom Quorum Ballet koju je osnovao 2005. Predstava je gostovala širom svijeta, u 16 različitih zemalja i, unatoč tome njenom čvrstom utemeljenju u portugalskoj tradicionalnoj kulturi, pronalazila izravan put do srca gledatelja različitih kultura.

U interpretaciji četiri plesačka para, na glazbenoj podlozi pjesama najvećih umjetnika fada provlače se kratke priče o ljubavi, strasti, ljubomori... Glavnu inspiraciju predstava nalazi u portugalskoj tradicionalnoj kulturi čiji je, zasigurno, najreprezentativniji način izražavanja upravo fado, glazba snažne ekspresije i duboko melankoličnog karaktera.

Correr o fado demistificira isključivost nostalgičnih i melankoličnih konotacija koje prevladavaju u uobičajenoj percepciji tradicionalne portugalske glazbe. Fado, naime, pored nostalgičnih, ima u sebi i radosne, pa i komične aspekte a u Cardosovoj koreografskoj viziji svi su oni prisutni.

Budući da sam odrastao u lisabonskoj četvrti u kojoj je fado rođen, ta je glazba od najranijeg djetinjstva neodvojiva sastavnica mog života. Oduvijek je to dio moje kulture, obrazovanja, dio mene. Stoga, od kad sam počeo koreografirati u meni živi ideja da u jezik suvremenog plesa pretočim fado. No, to je specifična glazba, tradicionalna, namijenjena prvenstveno pjevačkom izričaju i bio sam u dilemi kako da joj pristupim. Odlučio sam napraviti koreografiju nadahnutu portugalskom kulturom iz koje ova glazba izvire“.

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE