Projekt Monovid-19 inicijalno je nastao kao rezultat suradnje web portala Drame.hr, SPIDA-a (Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela) i časopisa Kazalište, a okuplja devetnaest hrvatskih dramskih pisaca koji su se odazvali pozivu da kroz niz dramskih glasova u monološkoj formi progovore o životu u izolaciji, o paradoksu situacije koja nas istovremeno razdvaja, ali i spaja na jedan sasvim nov način.
Projekt Monovid-19 prvi puta okuplja devetnaest hrvatskih dramatičarki i dramatičara. To su - Tomislav Zajec, Dino Pešut, Nina Mitrović, Ivana Vuković, Rona Žulj, Espi Tomičić, Dubravko Mihanović, Mirna Rustemović, Katja Grcić, Jasna Jasna Žmak, Vedrana Klepica, Olja Lozica, Dina Vukelić, Beatrica Kurbel, Ivan Penović, Ivana Sajko, Luka Vlašić, Tena Štivičić i Goran Ferčec.
Tako nastale predloške u predstavu su odlučili pretvoriti u Zagrebačkom kazalištu mladih, a režiju predstave povjerili su Anici Tomić. U dramaturškoj obradi Jelene Kovačić i Ivora Martinića ona se konceptulano razdvaja na tri narativne linije te se u prostorima ZKM-a u jednoj večeri odigravaju tri različite predstave koje prate tri različite publike.
Rečene tri linije su: - Proljeće naše zlovolje, Europa gleda seriju i razmišlja o... i Tzv. nježniji spol.
U Proljeću naše zlovolje monolozi prate kako, dok se smišljaju duhovite doskočice koje podižu moral i o brizi za drugoga govori pod svjetlima reflektora i blicevima fotoaparata, u mraku i samoći nestaju životi, zauvijek blijede neki međuljudski odnosi. Iz udobnosti svojih prijestolja, živote malih ljudi kroje oni kojima svi ti molećivi zahtjevi i zamorni problemi remete planove o mudrom i progresivnom iskorištavanju suludog vremena u kojem smo se našli.
Narativna linija Europa gleda seriju i razmišlja o... kroz monologe provlači lik Europe utjelovljene u bucmastoj ženi bijele puti koja svoje stanovnike ne vidi dalje od rubova njihove kože, ne pokušava prodrijeti u njihove misli i želje koje nadilaze beskrajno dokoličarenje. Europa samo usputno prolazi pokraj svojih ljudi, uvijek tek periferno čuvši njihove uznemirene sudbine, strahove od bolesti, starosti, samoće i odbačenosti. Ne želi se uznemiravati, ne želi čuti zabrinutost i upozorenje stručnjaka pa gasi televizore, utišava zvukove i zatvara vrata kako bi se mogla predati užitcima tijela kojima prekriva vlastite egzistencijalne strahove.
Tzv. nježniji spol donosi priče ženskih likova koji iz raznih vizura progovaraju o različitim temama koje se na kraju uvijek susretnu u osobnom preispitivanju pozicije žena u svijetu muškaraca. Okvir ove narativne linije predavanje je znanstvenice Buge Brlić koja iznosi svoju tezu o boljitku ženina položaja čiju će prekretnicu označiti sam Covid-19.
Kako kaže službena najava:
Predstava je to o ponovnom susretu publike i kazališta, ponovnom osvajanju njegovih prostora, o tome zašto su nam njegove zatvorene dvorane nedostajale, a koja istovremeno progovara i o dominantnim politikama Amerike i Europe, o zamkama patrijarhata, o našim strahovima, nadanjima i neodgovorenim pitanjima, ali o našoj spremnosti da se svemu, pa i u vremenima krize, dobro nasmijemo.
Konačno, evo kako su monolozi podijeljeni izvođačima:
Adrian Pezdirc: Tomislav Zajec: David. Preko stakla.
Mateo Videk: Ivan Penović: Bit ću televizor
Mia Melcher: Rona Žulj: Melanija neće dati ruku
Frano Mašković: Katja Grcić: Proljeće naše zlovolje
Dora Polić Vitez: Mirna Rustemović: Otvoreni pozivi
Dado Ćosić: Dino Pešut: Nebo nad Zagrebom
Danijel Ljuboja: Dino Pešut: Nebo nad Zagrebom
Damir Šaban: Nina Mitrović: Više neću hodati sam
Ugo Korani: Goran Ferčec: Govoriti o tijelu kao o nečemu dobrom
Vedran Živolić: Luka Vlašić: Monolog o koroni dakle
Petra Svrtan stalna suradnica: Dina Vukelić: Muke svete Sanje u karanteni
Zoran Čubrilo: Jasna Jasna Žmak : bruno, petak 11.7.2020., marseille
Katarina Bistrović Darvaš: Ivana Sajko: U sobi nešto široj od kože
Hrvojka Begović: Dubravko Mihanović: Tri Marije
Tina Orlandini: Espi Tomičić: Stavi vodu za kavu
Doris Šarić Kukuljica: Olja Lozica: Ankina priča
Nataša Dorčić: Beatrica Kurbel: Njegove lekcije o sigurnosti
Milica Manojlović: Vedrana Klepica: Posljednje obraćanje usamljene gitare glazbenika i poduzetnika Miroslava Škore iz turbulentne godine predizborne izolacije
Urša Raukar: Tena Štivičić: Nježniji spol
Ivan Pašalić: Ivana Vuković: Bocceliju nema tko da plješće