Naslovnica > PREDSTAVE > Hedda Gabler (Hotel Bulić)

Hedda Gabler (Hotel Bulić)

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Senka Bulić režira kanonski Ibsenov tekst. Naslovnu ulogu igra Lucija Šerbedžija.

Hedda Gabler, vjerojatno jedna od najpopularnijih i najpoznatijih ženskih likova norveškog dramatičara Henrika Ibsena, a i svjetske književnosti glavni je lik istoimene drame izdane 1890. godine, a premijerno izvedene 1891. u Njemačkoj gdje je pokupila – izuzetno loše kritike.

Drama prati mladu ženu, generalovu kći, Heddu Gabler (iako joj je vjenčano ime Hedda Tesman), koja se upravo vratila s medenog mjeseca sa svojim mužem Tesmanom, mladim znanstvenikom. Već početkom očito je da Hedda ima zapravo vrlo hladan odnos s Tesmanom, s kojim je očito iz financijskim razloga, a situaciju još dodatno komplicira pojavljivanje Lovborga, Tesmanovog rivala, inače alkoholičara kojem akademska karijera dosad bila u raspadu, ali koji je upravo završio rad koji smatra vrhuncem svoga rada i zbog kojeg planira dobiti posao profesora. No, pijan, Lovborg izgubi rukopis kojeg nalazi Tesman. Hedda, želeći osigurati da posao ipak dobije njen muž, odluči rukopis zapaliti, a Lovborga nagovara na samoubojstvo. Kasnije saznaje da je Lovborg doista počinio samoubojstvo, no u pijanom stanju i zapravo, sasvim slučajno, što je izuzetno razočara. Tesman odlučuje u čast Lovborgu rekonstruirati njegov rad, stranicu po stranicu. Hedda, razočarana, i shvaćajući da Brack, sudac, shvaća na što je navela Tesmana, odlučuje počiniti ubojstvo, koristeći očev pištolj.

Upravo tim kanonskim naslovom odlučila se u sezoni 2019/2020 baviti Senka Bulić, a o svom konceptu kaže:

'Hedda Gabler zasigurno je najmoderniji klasični dramski ženski lik s kojim senzibilitet našeg vremena najbliže korespondira. Njezina egzistencija na sceni je veliki, munchovski krik za intenzitetom i konstanta njegovog izmicanja, i odvija se takvom brzinom akcije koju kao svoj prirodni ritam prepoznaje tek naše vrijeme.

Mnogi su bitni motivi koji je čine izrazito suvremenim dramskim likom i interesom. Njezina subverzija vrlo je suvremena, a filozofija dosade doima se kao aktualni i akutni hitni slučaj. Ona želi zabavu, flerta s opasnošću, rizikom, osjećajući gotovo prisilni impuls za poništenjem ispunjenja, ikakvog postignuća. U njoj fijuče bitka s gotovo svemirskom dosadom, a istovremeno se tupom, neartikuliranom boli javlja i opominje nemoć povezivanja.'

Slijedom tih motiva nova predstava Kazališta Hotel Bulić uspostavljat će referentnost s našim vremenom u kojem smo artikulirano ili neartikulirano prepuni anksioznosti i strahova oko egzistencije i pozicije čovjeka.

'Gledamo (poput Hedde), iskorijenjeni, što će biti dalje jer su stari kolektivni mitovi i uzorci koji su nam omogućili izgradnju velikih i kompleksnih društvenih struktura izblijedjeli i urušili se, a novi su za sada krajnje individualizirani. Hedda Gabler je poput života/svijeta koji nas okružuje, zastrašujuće brzine promjenjivosti i potencijala stvaranja i razaranja, u kojem mozak vodi bitku upravljanja, čiji se neizvjestan rezultat i odluke, iako toga možda i nismo svjesni, tiču konačno i opstanka i produžetka naše vrste', poručuju iz Kazališta Hotel Bulić.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter