Login za korisnike

Hedda Gabler (Hotel Bulić)

Senka Bulić režira kanonski Ibsenov tekst. Naslovnu ulogu igra Lucija Šerbedžija.

***

Hedda Gabler, vjerojatno jedna od najpopularnijih i najpoznatijih ženskih likova norveškog dramatičara Henrika Ibsena, a i svjetske književnosti glavni je lik istoimene drame izdane 1890. godine, a premijerno izvedene 1891. u Njemačkoj gdje je pokupila – izuzetno loše kritike.

Drama prati mladu ženu, generalovu kći, Heddu Gabler (iako joj je vjenčano ime Hedda Tesman), koja se upravo vratila s medenog mjeseca sa svojim mužem Tesmanom, mladim znanstvenikom. Već početkom očito je da Hedda ima zapravo vrlo hladan odnos s Tesmanom, s kojim je očito iz financijskim razloga, a situaciju još dodatno komplicira pojavljivanje Lovborga, Tesmanovog rivala, inače alkoholičara kojem akademska karijera dosad bila u raspadu, ali koji je upravo završio rad koji smatra vrhuncem svoga rada i zbog kojeg planira dobiti posao profesora. No, pijan, Lovborg izgubi rukopis kojeg nalazi Tesman. Hedda, želeći osigurati da posao ipak dobije njen muž, odluči rukopis zapaliti, a Lovborga nagovara na samoubojstvo. Kasnije saznaje da je Lovborg doista počinio samoubojstvo, no u pijanom stanju i zapravo, sasvim slučajno, što je izuzetno razočara. Tesman odlučuje u čast Lovborgu rekonstruirati njegov rad, stranicu po stranicu. Hedda, razočarana, i shvaćajući da Brack, sudac, shvaća na što je navela Tesmana, odlučuje počiniti ubojstvo, koristeći očev pištolj.

Upravo tim kanonskim naslovom odlučila se u sezoni 2019/2020 baviti Senka Bulić, a o svom konceptu kaže:

'Hedda Gabler zasigurno je najmoderniji klasični dramski ženski lik s kojim senzibilitet našeg vremena najbliže korespondira. Njezina egzistencija na sceni je veliki, munchovski krik za intenzitetom i konstanta njegovog izmicanja, i odvija se takvom brzinom akcije koju kao svoj prirodni ritam prepoznaje tek naše vrijeme.

Mnogi su bitni motivi koji je čine izrazito suvremenim dramskim likom i interesom. Njezina subverzija vrlo je suvremena, a filozofija dosade doima se kao aktualni i akutni hitni slučaj. Ona želi zabavu, flerta s opasnošću, rizikom, osjećajući gotovo prisilni impuls za poništenjem ispunjenja, ikakvog postignuća. U njoj fijuče bitka s gotovo svemirskom dosadom, a istovremeno se tupom, neartikuliranom boli javlja i opominje nemoć povezivanja.'

Slijedom tih motiva nova predstava Kazališta Hotel Bulić uspostavljat će referentnost s našim vremenom u kojem smo artikulirano ili neartikulirano prepuni anksioznosti i strahova oko egzistencije i pozicije čovjeka.

'Gledamo (poput Hedde), iskorijenjeni, što će biti dalje jer su stari kolektivni mitovi i uzorci koji su nam omogućili izgradnju velikih i kompleksnih društvenih struktura izblijedjeli i urušili se, a novi su za sada krajnje individualizirani. Hedda Gabler je poput života/svijeta koji nas okružuje, zastrašujuće brzine promjenjivosti i potencijala stvaranja i razaranja, u kojem mozak vodi bitku upravljanja, čiji se neizvjestan rezultat i odluke, iako toga možda i nismo svjesni, tiču konačno i opstanka i produžetka naše vrste', poručuju iz Kazališta Hotel Bulić.

autorski tim
Tomislav Maglečićoblikovatelj svjetla
Branimir Božakoblikovatelj zvuka
Ivan Biondićoblikovatelj zvuka
Vesna Đikanovićdramaturg
Henrik Ibsenautor teksta
Silvio Vujičićscenograf
Tomislav Ćurkovićskladatelj
Oliver Jularićkostimograf
Senka Bulićredatelj

izvođači
Barbara Prpić
Dado Ćosić
Jure Radnić
Lucija Šerbedžija
Paško Vukasović

Odgovori

POVEZANE VIJESTI