Ruski carski balet nastao je 1994. na inicijativu poznate ruske balerine Maje Pliseckaje, a osnovali su ga i vode bivši solist Boljšoj teatra Gedeminas Taranda te Nikolai Anokhine, bivši solist trupe narodnih plesova Igora Moiseyeva. Balet je uglavnom stalno na turneji po europskim zemljama, zapošljavaju 40-ak priznatih umjetnika iz vrhunskih ruskih baletnih škola, a poznati su upravo po izvedbama klasičnih baleta.
Carmen i Bolero dva su baleta koja je proslavila upravo osnivačica trupe Maja Pliseckaja, za koju je Carmen Suite posebno skladana, a Bolerom, koji je za nju koreografirao Bejart, 2007. se oprostila od plesa.
'Carmen Suite' ruski je skladatelj Rodion Ščedrin za svoju suprugu Maju Plisetskaju napisao prema motivima Bizetove Carmen, a koreografije se poduhvatio Alberto Alonso, kubanski plesač i koreograf, koji je zajedno s bratom Fernandom, te možda najpoznatijom od trojke, bratovom suprugom Alicijom, stvorio kubanski nacionalni balet praktički ni iz čega. Carmen Suite je nastao u dvije verzije: jednu je u SSSR-u 1967., unatoč protivljenju Boljšoj teatra, koji je jedva svojoj prvakinji dopustio izvedbu, smatarjući je pretjerano erotičnom i provokativnom, Alonso radio na poziv Pliseckaje (a pogledati je možete u našoj videoteci); dok je drugu nešto kasnije na Kubi izvela Alicija s bratom Maje Pliseckaje, Azarijem, također poznatim plesačem, kao partnerom.
Vjerojatno najpoznatija Ravelova skladba, 'Bolero', nastala je kao balet, po narudžbi plesačice Ide Rubenstein 1928., a otad je izveden u bezbrojnim verzijama, uključujući onu kojom su Dean i Torville na Olimpijskim igrama u Sarajevu 1984. odnijeli zlato u umjetničkom klizanju.
Dean i Torville, OI Sarajevo, 1984.
Unatoč činjenici da je za nastanak i razvoj Ruskog carskog baleta jedna od odgovornih slavna balerina, 'Bolero', međutim, domaća publika neće imati prilike vidjeti u već spomenutoj Bejartovoj verziji, već u verziji koju koreografski potpisuje Nikolaj Androsov, koji je poput imenjaka suosnivača trupe također bio jedan od istaknutih plesača, a potom i koreografa koji su radili s kompanijom Igora Moiseyeva. Njegov se Bolero bazira na narodnim plesovima koji glazbenu mehaničnu ritmičnost (za koju je skladatelj ideju navodno dobio nakon posjete tvornici i svjedočenju radu na traci), pretvaraju u svetkovinu poganskog božanstva...