Rođen 1970. u tipičnoj irskoj katoličkoj obitelji, Martin McDonagh je odrastao u Camberwellu, radničkom dijelu južnog Londona, no većinu je praznika provodio u Irskoj, u koju su, osimPillowmana, smještene i sve njegove drame.
McDonagh je školu napustio u 16. godini, te s bratom Johnom Michaelom ostao živjeti u Londonu, nakon što su im se roditelji, otac građevinski radnik i majka čistačica, odlučili vratili u Irsku. Braća su sanjala o spisateljskoj karijeri, a samo je Martin BBC-ju poslao čak 22 TV i radio scenarija – no svi su bili odbijeni. Napisao je i 200 kratkih priča koje je planirao inkorporirati u igrani film pod nazivom 57 priča o seksu i nasilju, ali kako je izjavio u jednom od rijetkih intervjua, ‘samo je jedna zapravo bila o seksu: ‘Anarhofeminističke Seks Mašine u Svemiru’. Sve ostale bile su o nasilju.‘
Kako nije imao uspjeha s pričama, radio dramamama i televizijskim scenarijima, Martin McDonagh odlučio se okušati u – kazalištu. Ni tu stvari nisu išle glatko – tekstove su mu redovito odbijali s objašnjenjem da ih je nemoguće postaviti. No, 1996. Garry Hynes, ravnatelj teatra Druid u irskom Galwayu, ipak je shvatio potencijal mladog autora, pa je The Beauty Queen of Leenane konačno praizvedena je u njegovu kazalištu, potom preseljena na scenu londonskog Royal Court, da bi malo zatim bila nagrađena Evening Standard nagradom za najboljeg novog autora, te Critics’ Circle nagradom. (Tekst u Hrvatskoj premijerno izveden u kazalištu ‘Mala scena’ 2001. godine.).
Beauty Queen bio je prvi je dio tzv. Connemara trilogije, u kojoj su još uslijedili A Skull in Connemara i The Lonesome West (u nas premijerno izveden u Teatru EXIT), oba praizvedena u Royal Courtu.
U centru radnje Ljepotice iz Leenanea je četrdesetogodišnja usidjelica Maureen Folan koja živi s majkom Mag. Njihov odnos je patološki, ispunjen uzajamnim maltretiranjima i majčinim manipulacijama. Maureen je preboljela nekoliko psihičkih bolesti i nikad nije uspjela pronaći sreću u ljubavi, ali drama prati vjerojatno posljednju mogućnost koja joj se za to pruži. Pato Dooley i njegov mlađi brat Ray dolaze u grad, razočarani svojim životom u Engleskoj. Maureen i Pato razvijaju neku vrstu ljubavnog odnosa, ali Mag će se pobrinuti da to ne uspije. Odnos majke i kćeri eskalira, a na kraju sve ostaje u jednakom stanju raspadanja i bezizlaznosti.