Libretto modernog baleta Crvena soba inspiriran je Schubertovim gudačkim kvartetom u d–molu br. 14, poznatijim pod nazivom Smrt i djevojka. Poznati motiv koji je doživio mnogo scenskih i filmskih uprizorenja ovdje se produbljuje: Smrt koja žudi za ljubavlju dolazi među ljude i zaljubljuje se u Proroka te ga odvaja od svega ovozemaljskog i odvodi u drugi svijet – Crvenu sobu. U pokušaju da vrati Proroka u svijet stvarnosti, Djevojka počinje svoj put inicijacije, uspijeva ga odvojiti od Drugog svijeta i vraća ga na Zemlju. Smrt ostaje sama u praznini podzemlja. Uz trokut glavnih likova, na sceni se pojavljuju i drugi plesači koji prikazuju ljudske osjećaje i stanja, krećući će se u kontrastu od zemaljskog do onostranoga.
The Red Room je scenski eksperiment koji prikazuje težnju za pripadanjem i vječnom ljubavlju, ali i priča o samoći kao jedinoj formi potpunog pripadanja, kroz govor tijela u krizi.
Kako kaže koreograf Igor Kirov: 'The Red Room koristi tijelo kao instrument prikazivanja različitih emocionalnih stanja koje možemo prepoznati u ovom Schubertovom djelu – u središtu je vječna potraga za jedinstvenim, nedohvatljivim, savršenim stanjem, onim što tražimo u sebi, ali prepoznajemo u drugima. Ovo je moja priča o čežnji za ljubavlju i strahom od nepoznatog.'