Login za korisnike

[ANALIZA] Grad Zagreb većim iznosom subvencionira premijeru u jednom privatnom kazalištu nego li u jednom javnom!

U nastavku analize ovogodišnji rezultata natječaja za javne potrebe u kulturi Grada Zagreba, bavimo se iznosima potpora koje su za svoje premijere dobile umjetničke organizacije i udruge, te ih uspoređujemo s onima javnih kazališta. [INFOGRAFIKE]

  
  ZAŠTIĆENI SADRŽAJ
OSTATAK OVOG TEKSTA DOSTUPAN JE SAMO UZ PRETPLATU ILI SMS PLAĆANJE

PRETPLATITI SE MOŽETE VEĆ ZA
1 KN DNEVNO
UPUTE ZA SMS PLAĆANJE PLATITE SMS PORUKOM PRETPLATITE SE

OBJAVLJENO U SKLOPU FELJTONA:

 

  • Iz analize se zaključuje kako je Eurokaz jako dobro prošao jer je za jedan premijerni naslov dobio 200.000 kuna, te se uspoređuje s ostalim organizacijama koje su dobile manje. Pri tom se zanemaruje činjenica da nabrojene organizacije/institucije kao što su npr. Teatar Exit i Histrioni, kao i javna kazališta, imaju vlastiti prostor te ne moraju plaćati najam dvorana i hladni pogon iz programskih sredstava, a što Eurokaz, osim svog ureda, nema, pa je samim time brojka od 200.000 kuna, odmah u startu, umanjena za minimalno 50.000 kuna (u programskom izvješću Gradu priznaje se 25% za hladni pogon). Dakle, za samu produkciju ostaje 150.000 kuna, a ako se od te sume odbije najam dvorana za probe i izvedbe, za tzv. umjetničke troškove (autorski honorari, materijalni troškovi za scenografiju, kostime, tehnička oprema i sl.) ostaje možda 100.000 kuna. A gdje su još i izvedbe organizacije koja nema vlastiti ansambl na plaći, a kojih se troškovi ne mogu pravdati niti na Gradu niti na Ministarstvu. Program Eurokaza nije komercijalan, a da bi se troškovi izvedbe mogli pokrivati prodajom karata.

    Međutim, ono što bi ipak, pa makar i u fusnoti analize, trebalo spomenuti jest da su to jedina sredstva koje je Eurokaz dobio od Grada ove godine i da je naša ukupna subvencija u odnosu na prošlu godinu kada smo dobili 300.000 kuna za dva naslova, smanjena 30%. Naši ostali programi i aktivnosti koje smo prijavili, među njima i dvije međunarodne koprodukcije s respektabilnim umjetnicima i partnerima iz Kine, Rumunjske i Mađarske, dobile su 0 kuna kao i međunarodni festival Eurijala (koji je npr. prošle godine u Zagrebu predstavio kinesku nezavisnu scenu).

    Dakle, Eurokaz je i ove godine, uzimajući sve to u obzir, ponovo najveći gubitnik u dodjeli sredstava kako na Ministarstvu tako i na Gradu. Sve nam se više čini da ovakva višegodišnja financijska degradacija, ide neumitno ka ukinuću Eurokaza. Svesti Eurokaz na jednu premijeru godišnje je daleko ispod očekivanja ne samo nas samih, već i javnosti koja prati Eurokazova postignuća i ambicije.

    Hvala i srdačan pozdrav,

    Gordana Vnuk

Odgovori