David Mamet jedan je od stožernih suvremenih američkih dramatičara, a jedna od ključnih tema kojima se bavi jest promjena odnosa moći, manipuliranje i dominiranje nad Drugim.
Iznimka nije ni Oleanna drama praizvedena 1992. na Cambridgeu, a za koju kritičari tvrde da ima najkompleksniji ženski lik u cijelom Mametovu dramskom opusu.
Tekst je naslovljen prema narodnoj pjesmi popularnoj među norveškim useljenicima u Ameriku, koji su tako nazvali i jednu od svojih kolonija u Pennsylvaniji. Tekst pjesme referira se na ekspaističku utopiju iz 19. stoljeća, a njezin je prepjev na engleski stekao veliku popularnost jer prema tvrdnjama kritičara predstavlja 'kritiku vizije idealne Amerike'.
Radnja u tri čina prati razvitak odnosa sveučilišnog profesora Johna i studentice Carol, koja postupno narušava, a na koncu i potpuno uništava njegov autoritet. Akademska titula Johna u početku čini superiornim, no prijetnjama i optužbama za seksualno zlostavljanje, Carol taj odnos mijenja, da bi sve na koncu završilo njegovim gubitkom kako ugleda, tako i posla, ali i potpunim urušavanjem privatnog života te na koncu rezultira Johnovom agresijom iz nemoći...
Praizvedbu su igrali William H. Macy i Rebecca Pidgeon, a Macy je uz Debru Eisenstadt zaigrao i u filmskoj adaptaciji koju je 1994. režirao sam Mamet.
Hvaljenu londonsku produkciju predstave režirao je - Harold Pinter, a u njoj su igrali David Suchet i Lia Williams.
Prvu hrvatsku produkciju rečenog teksta producirala je još 1995. Mala scena, a režirao - Ivica Šimić.
U sezoni 2016/2017 isti tekst postavlja Scena Ribnjak, a igraju Darko Stazić i Sara Stanić.