Sablazan u dolini šentflorijanskoj

VRSTA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
Podnaslovljen kao "farsa o slovenskoj pobožnosti", ovaj Cankarev komad iz 1907. gostuje u ZKM-u u režiji Janusza Kice

Warning: Attempt to read property "post_parent" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 558

Warning: Attempt to read property "post_content" on array in /home/teatar/public_html/wp-content/plugins/dynamic-content-for-elementor/class/trait/meta.php on line 563
autorski tim funkcija
Vili Ravnjakdramaturg
Ivan Cankarautor teksta
Janusz Kicaredatelj
Janusz Kicaoblikovanje svjetla
Marko Japeljscenograf
Stanko Juzbašićskladatelj
Valentina Turcukoreograf
Doris Kristićkostimograf

Klasik slovenske književnosti, Ivan Cankar, novim generacijama poznat tek po nekoliko kratkih priča uvrštenih u obaveznu lektiru, autor je i čak sedam dramskih tekstova. U originalu Pohujšanje v dolini šentflorjanski, odnosno Sablazan u dolini šentflorijanskoj, dolazi u Zagreb u režiji Janusza Kice i produkciji Slovenskog narodnog gledališča Maribor.

Drama se tematski veže uz Cankarevu zbirku pripovijetki Zgodbe iz doline šentflorjanske, a ponukan uspjehom komedije Za narodov blagor na slovenskim pozornicama, Cankar je ovu dramu napisao u samo dva tjedna. Reakcije koje je izazvala u slovenskim kulturnim i političkim krugovima bile su vrlo burne. Smatra se da nitko od slovenskih književnika nije mogao prikazati uvjerljivo mračne i demonske karakteristike arhetipa slovenska kao ovaj autor. Ovaj dramski tekst doživio je čak dvije adaptacije u operu (Matije Bravničara i Rista Savina, slovenskih skladatelja 20. stoljeća), a hrvatsku praizvedbu imao je u Splitu 1921. godine.

Službena najava gostovanja kaže:
Neopterećen slovenskim kazališnim i općenito nacionalnim društveno-političkim sjećanjem, redatelj Janusz Kica u Cankarevoj Sablazni u dolini šentflorijanskoj vidi zanimljivu umjetničku studiju o specifičnom psihosocijalnom ustroju rigidne i mentalno primitivne društvene zajednice koja nije samo slovenski fenomen nego pojava moguća bilo gdje te postavlja pitanje o postojanosti umjetnosti u takvim okolnostima. Šentflorijanci djeluju po principu „ruka ruku mije”, neprestano ucjenjujući i kontrolirajući jedni druge. Ako u takvu sustavu žele preživjeti, moraju razviti prividnu ljubaznost; licemjerje i dvoličnost postaju temeljem njihove komunikacije. Neočekivan posjet umjetničkog (razbojničkog) dvojca Peter/Jacinta, koji među Šentflorijance unosi istinu i ljepotu, za njih je sudbonosan i stresan, jer ih prevarom, najčešćom šentflorijanskom navikom, privremeno uspijeva izbaciti iz ustaljena reda i srušiti njihov sustav vrijednosti

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE