Kao i brojna druga Shakespeareova djela, Hamlet je doživio bezbroj čitanja i adaptacija, popout poznatog Stoppardovog teksta o Rosencrantzu i Guildensternu. Litvanski redatelj Oskaras Koršunovas, međutim, odlučio se za adaptaciju koja proizlazi iz slavnog Hamletovog govora glumcima, te svog Hamleta odlučio smjestiti u – glumačku garderobu.
Komad ne počinje na elsinorskim zidinama, već u garderobi, u kojoj glumci, šminkajući se za predstavu, u ogledalo pred sobom viču: "Tko si ti?" To je i osnovno pitanje cijele predstave: tko smo zapravo mi, ili još preciznije, tko sam ja, taj čovjek koji me svakoga dana gleda iz ogledala. Cijeli komad koji glumci zatim igraju – dramaturški restrukturiran i presložen na originalan način – događa se, ovako ili onako, pred nekim ogledalom, a glumačka garderoba u dinamičnoj inscenaciji zamjenjuje Elsinor.
'Pitanje Hamleta može nam se isprva činiti apsurdnim. Naša je egzistencija tako udobna, i budućnost nam se čini gotovo zagarantirana. Ali budućnost zapravo možemo pronaći u svakom od nas, ne u političkim sloganima i marketinškim porukama. Moramo strgnuti veo koji od nas skriva život, prodrmati naše navodno sigurno postojanje. Sigurnost može biti vrlo opasna.' – rekao je redatelj o Hamletu primajući Europsku kazališnu nagradu.
'Hamlet' je još jedna u nizu predstava gdje se Koršunovas bavi velikim djelima klasične dramaturgije, slijedeći Kralja Edipa, Romea i Juliju, San Ivanjske noći, Put u Damask, Majstora i Margaritu... Redatelj za sebe kaže da mu je cilj postavljati klasične komade kao suvremene, i suvremene kao klasične, a 'Hamleta' smatra dramom koja 'najbolje pogađa srž sadašnjeg vremena'.
Predstava je napravljena u produkciji redateljeva kazališta, OKT-a, tj. Oskaras Koršunovas Teatra, a pogledati ju možete na Festivalu Malih scena u Rijeci.