Ako tražite na jednom mjestu šest žena, međusobno različitih u bilo kojoj zamislivoj kategoriji, a da pritom djeluju gotovo kao prijateljice, možete ih pronaći na ginekološkom odjelu bolnice u predstavi 'Prije sna' Lade Kaštelan.
Lada Kaštelan domaćoj je kazališnoj javnosti poznata još od vremena studentskih radova. Danas već pripada srednjoj generaciji hrvatskih dramatičara, a dvadesetak godina karijere pratimo kroz postavljene drame (A tek se vjenčali, Giga i njezini, Posljednja karika), radio-drame i scenarije (Krhotine), kao i kroz dramaturški rad na brojnim predstavama zagrebačkog HNK.
Prije sna slijedi autoričin dobro utemeljeni rukopis: bavi se prvenstveno ženskim likovima i ženskim temama, koje Lada Kaštelan ovaj put prostorno ograničava sterilnom bolničkom sobom. Međutim, ono što se događa između zidova, daleko je od sterilnog – kroz ciklus života i smrti, koji je na različite načine smješten u priče protagonistkinja, probijaju motivi bolesti, nemoći, politike, patrijarhalnih principa, PTSP-a, ljubavi... Istovremeno, muškarcima i jednoj ženi, Ljubavnici, Lada Kaštelan prepušta prostor birtije, a i zlo uzrokovano ljudskom rukom: svađe, nevjeru, pijanke, nehotično ubojstvo, dok na odjelu životima upravljaju samo neke nevidljive sudbinske sile. Vješto parafrazirajući bajku o Trnoružici, autorica progovara i o odgovornosti prema onima koji nas nasljeđuju.
Kad svemu tome ne dodamo redatelja, nego redateljicu, Nenni Delmestre, jasno je da se u trokutu autorica-redateljica-glumice dogodađa predstava koju upravo ta formacija apsolutno obilježava.