"Nisam siguran da mogu objasniti porod – curriculum mojega Fausta…
Svatko od nas je summa summarum - konačan zbroj svega što je vidio, čuo, taknuo, volio ili mrzio, a to vrijedi i za mene.
U elaborat tog Fausta – kazališta plesa ušli su, podrazumijeva se, Goethe, Marlowe, Lessing, Thomas Mann…
Ne bih želio zaboraviti ispružen jezik Einsteina, ljepotu gole Ishtar, čudo ljubavi, jabuku i zmiju iz Edena, vodu života, alkemičare, besmislenost rata, krivokletstvo zastava, enigmu rađanja, očaj čedomorke, princa Miškina….
Ne bih želio zaboraviti ni moju fascinaciju palim anđelom šamanom – luciferom, lučonošom i njegovom suputnicom, nepravedno optuženom božanskom
Lilith.
I... napokon…ispravljen citat Descartesa: Dubito, ergo sum….
Po naški: Sumnjam, dakle jesam."
Tim riječima proslavljeni hrvatski koreograf svjetskoga glasa, Milko Šparemblek najavljuje drugu produkciju njegove koreografije Johannes Faust Passion koja je na sceni središnje hrvatske nacionalne kuće praizvedena 2001. godine, no novo uprizorenje bit će promijenjena i dopunjena verzija europske mitske priče.
Glazbenu podlogu za Johannes Faust Passion, Šparemblek je kako sam svjedoči, skupljao godinama među srednjovjekovnim vokalnim skladbama nepoznatih autora, pridodao im djela iz opusa Johanna Sebastiana Bacha te originalnu glazbu Nevena Frangeša, a sve je upotpunio tekstovima Johanna Wolfganga Goethea i onim vlastitim.
Ova koreodrama u 12 slika uokvirena Bachovom Mukom po Ivanu, bavi se mukom po Faustu, nadopunjavajući dio kolektivne memorije zapadnoeuropskog kulturnog kruga glazbom, plesom i slikama ili kako su kritičari svojevremeno zapisali - "mukom sumnje u smisao."