2015. godinu HNK u Zagrebu započinje izvedbama opere Mimi nastale u koprodukciji s (nekoć Brookovim) Bouffes du Nord, a koja je zapravo reinterpretacija slavne Puccinijeve opere La Bohème.
Izvornik je nastao prema predlošku francuskog pjesnika i pripovjedača Henri Murgera, koji je 1848. u dramu pretočio kratke priče pod nazivom La Vie de Bohème. Inspiriran njom Giacomo Puccini je skladao operu koja je praizvedena u torinskom Teatro Regio 1896. godine, prema libretu Luigija Illice te Giuseppea Giacose, i pod dirigentskom palicom slavnog Artura Toscaninija, te odmah postala planetarni hit!
Osuvremenjavanje Puccinijeva izvornika u Bouffes du Nord su odlučili povjeriti belgijskom skladatelju Frédéricu Verrièresu, koji je 2013. godine dobio Grand Prix za simfonijsku glazbu u kategoriji mladih skladatelja.
Sam autor kaže kako stvara glazbu "poput fotografa koji mijenja fokus objektiva. Započinje izborom ishodišnog modela, u ovom slučaju Puccinijeve opere. Tijekom osmišljavanja dramaturgije često se izdvaja poznati glazbeni motiv koji se može prepoznati, da bi ga se poslije preoblikovalo do fantazmagoričnog delirija. Na taj način je ishodišna Puccinijeva glazba potpuno apsorbirana u novi artefakt. Glazbeni kadar se sužava ili širi, pritom se poštuje perspektiva različitih planova ili se transformira u bezbroj inačica."
Službena najava pak tvrdi kako je u stvaranju ovog suvremenog opernog projekta jedna od inspiracija bilo i stvaralaštvo Alfreda Hitchcocka, "koji u svojim filmovima varira određene teme ne samo na planu priče, nego i u načinu upotrebe filmske kamere, kadriranju, osvijetljenju i ritmu... Frédéric Verrières projicira junakinju u današnje vrijeme, u 21. stoljeće te analizira sve dimenzije ljubavi u suvremenom društvu.
I ovdje je riječ o umjetnosti, siromaštvu, ali i ljubavi iznad svega. Ljubavi u svim oblicima, jer svaki lik ima svoju viziju ljubavi koja mu pripada, bilo da je riječ o idealiziranoj emociji, ljubomori, bolesnoj ljubavi ili onoj smrtonosnoj…. Mimi Frédérica Verrièresa nije transpozicija Puccinijeve opere La Bohème; Mimi je djelo otrgnuto iz 19. stoljeća sa željom da zazvuči i odjekne danas i sada. Mimi će biti sagledana iz dvostruke perspektive, one Puccinijeve koju dobro poznajemo i one sadašnje koja bi mogla biti našom suvremenicom."