Naslovnica > VIJESTI > POLITIKA > Emil Matešić na čelu KIC-a

Emil Matešić na čelu KIC-a

Dok poslovanje KIC-a u Zagrebu 'češlja' Kontrolni ured, pred zastupnicima Gradske skupštine naći će se prijedlog o imenovanju dugogodišnjeg gradonačelnikova džoging partnera za ravnatelja te institucije. [DOKUMENTI]
Share on facebook
Share on twitter

Točno na Staru godinu, 31. prosinca 2013. godine, u Narodnim je novinama osvanuo Natječaj za za imenovanje zamjenika/zamjenice pročelnika Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport. Rok za prijave  bio je - 8 dana. 

Kako je gotovo istovremeno u Jutarnjem listu objavljen veliki intervju s Emilom Matešićem, naslovljen Zašto stalno trčim za Bandićem? zagrebački su kuloari nagađali kako je spomenuti gradski natječaj raspisan baš za Matešića.

No, nisu bili u pravu jer je umjesto sjedenja u Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu u i sport, Matešić odabrao funkciju ravnatelja Kulturno-informativnog centra, institucije koja u samom centru grada ima šest svojih prostora -  Galeriju Forum, knjižare Vuković&Runjić i Jesenski i Turk, polukat, dvoranu i kafić KIC Klub.

Prijedlog imenovanja Matešića ravnateljem KIC-a naći će se na idućem zasjedanju Gradske skupštine, dok usporedno Kontrolni ured 'češlja' poslovanje te institucije, koja je već godinama na glasu kao - problematična. Bilo je tu svega - od optužbi za mobbing i nepotizam, do galantnog gradskog opraštanja dugova za najamninu knjižare Vuković & Runjić, do astronomskih honorara za nedavne pokušaje reanimacije KIC-a, što ih je osmislio iz mirovine izvučeni vršitelj dužnosti ravnatelja, glumac, Goran Matović.

Matešićev odabir ne bi trebao čuditi, tim više što je u već spomenutom intervjuu pozicioniran kao navodno izvrsni poznavatelj kulturnih politika u Europi i nezavisni kulturni neimar, koji se nije približio Bandiću, nego ovaj - njemu.

Povjesničar umjetnosti, plesač i producent, širokoj domaćoj javnosti najpoznatiji je po ulozi u jednom od moru spotova danas 50-godišnje 'francuske Severine',  Mylène Farmer - Je T'aime Mélancolie.  S tom ulogom i diplomom pariške Ecole de Mime Corporel Dramatique, vratio se u Zagreb i neko vrijeme pokušavao figurirati kao domaća plesna inačica Tomaža Pandura, no s polovičnim uspjehom i još manjim honorarima. Nije pomoglo ni to što je u predstavama koristio glazbu Majki i Urbana, što se zbog njega 'plesu vratila' Bojana Gregorić ili što je premijeru imao i u zagrebačkom HNK.

Stoga se Matešić okrenuo filmu, marketingu i produkciji,  pače - poduzetništvu, pa je prije šest godina, uz obilatu pomoć Grada Zagreba, pokrenuo festival Zagrebi! Ta čudnovato hibridna manifestacija na programu je imala gostovanje Davidea Ickea, boks meč za titulu ministra kulture RH i postavljanje spomen-ploče Tomislavu Gotovcu, uvijek uz odličan smisao za piar.

Dvije godine nakon prvog festivalskog izdanja, Matešić je već bio jedan od potpisnika oglasa podrške Bandiću u predsjedničkoj kampanji, potom je dvije godine organizirao manifestaciju Gričevanje, party zonu na platou Gradec, s kojeg je lani odletio zbog mjera osiguranja Picassove izložbe u Klovićevim dvorima, neprežaljenoj bivšoj prijestolnici Bandićeve zamjenice, Vesne Kusin.

Tome usprkos ili baš zbog toga, u istoj je kući organizirao i izložbu video portreta Boba Wilsona, a koja se inače na web stranicama samog autora može razgledati - besplatno.

Potom je na prijedlog svog partnera u umjetničkoj organizaciji Serafini, Jakše Borića, postao i član Vijeća za inovativne umjetničke i kulturne prakse pri Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport.

Tijelo je to nastalo kao zamjena Vijeća za urbanu kulturu i mlade, kojim je godinama predsjedao Mario Kovač i vječno prigovarao da Grad ne dijeli novce onako kako Vijeće odluči. Tome usprkos, na mjestu čovjeka koji daje legitimitet  tako nipodaštavanim odlukama o 3,2 do 3,4 milijuna kuna, Kovač je ipak odlučio naslijediti sam sebe, pa je ostao - predsjednik.

Matešić taj izbor prisnažuje izjavom: "Što više analiziram sustav iznutra, uviđam da su sve to ljudi koji će na prijedlog stručnog vijeća uvažiti i financijski poduprijeti svaki iole kvalitetno prezentiran projekt koji se s papira može iščitati kao izvediv."

Odluku da se pak osnuje novo vijeće, objašnjavao je kao dokaz "o prilagodljivosti zagrebačkog ureda za kulturu kad je posrijedi neprofitna kulturna scena.

U istom intrevjuu Matišić, koji se ovog ljeta ponovno aktivirao kao izvođač u predstavi Otac hrabrost autora Borisa Bakala, objašnjava i tko bio idealan kanidat za intendanta/intendanticu zagrebačkog HNK: "hibrid Dubravke Vrgoč, ZKM-a i Olivera Frljića, redatelja. Jedna provokativna, ali nekonfliktna osoba, recimo to tako." Pohvalno je govorio i o pomoćniku ministrice  Vladimiru Stojsavljeviću, ali i  Mirni Žagar čiji mu je Tjedan suvremenog plesa bio važna odskočna daska,  te podsjećao kako je Bandićeva izborna platforma "gradnja zgrade opere i baleta".

Kakve sve to veze ima s Matešićevom vizijom djelovanja KIC-a, jedne od barem lokacijski najprestižnijih gradskih ustanova u kulturi,  provjeriti možete u programu što će se 10. travnja naći i pred zastupnicima Gradske skupštine.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI
PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite naš dnevni Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE
NAJNOVIJE