Naslovnica > VIJESTI > DRAMA > U kazalište putem grupne kupovine. Prevara ili dobitak?

U kazalište putem grupne kupovine. Prevara ili dobitak?

Nekolicina domaćih kazališta prodaje svoje ulaznice s golemim popustima putem servisa za grupnu kupovinu. Ispitali smo je li posrijedi dobar poslovni model ili - prevara.
Share on facebook
Share on twitter

Ulaznice za Cabaret zagrebačkog gradskog kazališta Komedija po cijeni od 60 umjesto 120 kn i to sve bez čekanja u redu na nekakvoj blagajni, samo jednim klikom iz udobnosti vašeg doma? Zvuči predobro da bi bilo istinito? No - nije.

Upravo takvu uslugu za rečenu i brojne druge predstave nude posljednjih mjeseci stranice servisa za grupnu kupovinu, a kojih se u Hrvatskoj toliko namnožilo da već postoje i portali koji nude izbor iz njihovih najboljih ponuda.

Princip je jednostavan - ponuđač, u ovom slučaju kazalište, nudi svoju uslugu uz veliki popust grupama posjetitelja. Bolje da cijenu usluge snizi, ali je proda velikom broju krajnjih korisnika nego da zadrži inicijalnu cijenu i možda ne zaradi ništa, ili u našem konkretnom slučaju - ostane praznog gledališta.

Servisi za grupnu kupovinu, pak, upravo zbog ušteda koje osiguravaju svojim korisnicima, imaju izravnu komunikaciju s velikom potrošačkom bazom (u slučajevima nekih servisa riječ je o stotinama tisuća korisnika), koju svakodnevno emailom i na društvenim mrežama obavještavaju o ponudama, pa tako na koncu informacija o određenom proizvodu, usluzi ili - predstavi, dolazi do daleko većeg broja konzumenata no što bi to inače bio slučaj. Koristi su - dakle - višestruke.

Ili kako kaže Hrvoje Bujas iz Crnog jaja - u pitanju je i promocija i prodaja, što je za mnoge sjajan poslovni model.

Nije stoga ni čudno što veći broj domaćih teatra poseže za njim. Uz Komediju, to su posljednjih mjeseci činili Gavella i Kerempuh od gradskih, odnosno Exit, Rugantino i Bacači sjenki od privatnih kazališta, te Teatar &TD, a koji je u vlasništvu Sveučilišta.

Neki doduše na taj način prodaju kompletne predstave, a neki tek manji dio kapaciteta gledališta koristeći grupnu kupovinu prije svega kao svojevrsnu reklamnu platformu.

No, da bi cijeli taj poslovni model funkcionirao, ponuđač, odnosno kazalište, mora ponuditi i značajan popust na standardnu cijenu ulaznica, ali i servisu za grupnu kupovinu prepustiti golemi dio zarade, odnosno od 20 do 70% od istaknute cijene.

Iz toga proizlazi da već spomenuta Komedija umjesto da po svakoj prodanoj ulaznici uprihodi 120 kuna,u najboljem slučaju u blagajnu stavi 30 kuna.

Ni to ne bi bio problem, dapače, bilo bi sjajno da publika do ulaznica može doći jeftinije, kad spomenutu razliku u cijeni ne bi i opet plaćala ta ista - publika.

Naime, gradska se kazališta financiraju gotovo isključivo iz gradskog proračuna, a njihovi vlastiti prihodi, barem kad su zagrebački teatri u pitanju čine oko 7 do 12% ukupnih budžeta kojima raspolažu.

Stoga isti ti porezni obveznici koji misle da štede kupujući jeftinije ulaznice grupnom kupovinom, zapravo sami sebi otimaju novac iz džepa, jer će eventualni manjak u prihodima gradskih kazališta zbog uporabe ovog modela namiriti upravo oni sami već iz idućeg gradskog proračuna.

Odnosno - ukoliko si gradska kazališta mogu priuštiti da prihod od ulaznica smanje i do 70% - zašto to ne naprave i bez posredovanja servisa za grupnu kupovinu ili još drastičnije - trebaju li im onda uopće tako visoke subvencije iz gradskog proračuna?

Odgovor nije jednostavan, jer zagrebački Gradski ured za kulturu u svojoj kontinuiranoj praksi zbrajanja krušaka i jabuka, između inog kao jedan od kriterija uspješnosti mjeri i broj gledatelja, dok ukupan udio vlastitog prihoda u proračunu svakakog od kazališta ne drži jednako važnim. Važno je, dakle, da je gledlaište popunjeno, no ne i da su ulaznice plaćene. Na koncu će ih ionako - i to više puta - platiti građani Zagreba.

ZAŠTIĆENI SADRŽAJ

Zanima vas cijeli tekst?

Teatar.hr financira se isključivo sredstvima svojih čitatelja. Stoga ostatak ovog teksta možete pročitati samo uz pretplatu ili SMS plaćanje. Pretplatiti se možete već za 1 kn dnevno.

2 Responses

  1. Poremećeni sustav je naprosto – poremećeni sustav. S kojeg god kuta gledali. A jedan paradoks za sobom vuče drugi. Nema kraja. Vita

  2. Još kad bi uz ovako “jeftine” ulaznice dijelili svinjske polovice…..!

Odgovori

Share on facebook
Share on twitter
POVEZANE VIJESTI