Norma je reprezentativni primjer belkantističke opere gdje naslovna uloga zahtijeva iznimne pjevačke sposobnosti i jedna je od najtežih sopranističkih opernih uloga uopće. Zato ne čudi podatak da je prema mnogim kritičarima najznačajnija Norma dvadesetog stoljeća legendarna Maria Callas.
Radnja se vrti oko tajne ljubavi druidske svećenice Norme i oca njene djece Pollionea, rimskog prokonzula koji ju napušta zbog mlade Adalgise. Osim što ju izjeda ljubomora, Norma se nalazi i u sukobu sa samom sobom jer voli neprijateljskog kolonizatora. Sprema se na ubojstvo njihove djece, ali na kraju ih ipak povjerava na odgoj Adalgisi. Kad se Pollione vraća po Adalgisu, Norma ga denuncira Druidima i proglašava se jednako krivom, te zajedno umiru...
Norma je na domaćim pozornicama posljednji put, uz priličan skandal, izvedena 2010. u zagrebačkom HNK, a u verziji identičnoj onoj koju je svojoj publici predstavilo Bremensko kazalište godinu dana ranije.
U HNK Osijek su pak režiju Norme povjerili su gostu iz Srbije, bivšem ravnatelju novosadske, beogradske i Opere Madlenianum- Dejanu Miladinoviću.