Pedeset udaraca

DATUM PREMIJERE:
GODINA:
PRODUKCIJA:
VRSTA:
NAZIV IZVORNIKA:
OCJENA PUBLIKE:
12345
U društvu u kojem je odnos između državnog i vjerskog sistema neodređen, pravda ponekad postaje nemoguća misija. Inspirirana stvarnim skandalima u Srpskoj pravoslavnoj crkvi time se bavi predstava mladih autora za Atelje 212.
autorski tim funkcija
Tamara Baračkovautor teksta
Vanja Nikolićasistent redatelja
Vanja Nikolićautor izvedbenog teksta
Ana Grigorović redatelj
Lina Boškovićorganizator
Davor Dubokaasistent skladatelja
Davor Dubokaoblikovatelj zvuka
Duško Kovačevićoblikovatelj svjetla
Dragica Lauševićkostimograf
Marija Jevtićscenograf
Irena Popovićskladatelj
izvođači uloge
Dejan DedićIvan
Jakov JevtovićOtac Grigorije
Marko JanketićAndrej
Milan MarićVanja
Tanja PetrovićRosa

Pedeset udaraca posljednja je akvizicija Kokana Mladenovića za Atelje 212 prije no što je isti bio prisiljen napustiti, a koja je trebala biti prva u seriji premijera isključivo mladih autora. S premijerom predstave (ne)sretno se poklopio i početak suđenja Branislavu Peranoviću, svećeniku Srpske pravoslavne crkve, a čijim je postupcima predstava zapravo i inspirirana.

Peranović je, naime, optužen za ubojstvo štićenika neformalnog centra za liječenje ovisnosti koji je djelovao pod patronatom crkve, a u kojem je rečeni svećenik bio "bio bog i batina. U tom su centru “štićenike” Peranović i njegovi pomoćnici redovito brutalno “terapijski” mlatili, čak i lopatama, sve dok jednog od njih nisu - ubili. Peranović je nakon toga napokon završio iza brave, a centar je raspušten...

Upravo tim slučajem bila je inspirirana mlada autorica Tamara Baračkov kad je pisala svoj diplomski rad, a koji je potom uz intervencije Vanja Nikolića, postao i konačni tekst za predstavu Pedeset udaraca.

Radnja je predstave, a koja s narativom kombinira ispovdjedne i dokumentarne scene samog ansambla, slijedeća: mladi Beograđanin, emigrant, zbog smrti odnosno samoubojstva bliskog prijatelja, privremeno se vraća iz Kanade, i saznavši detalje oko pravog uzroka i povoda prijateljeve smrti, odlučuje stvari isterati na čistac. U tome će ga najviše ometati najbliži: preplašena i tradicionalizmom sputana majae kojoj je samo važno “šta će ljudi reći” i brata koji je žrtva iste pošasti kao i on i preminuli prijatelj, alkoholičar: svi su bili žrtve lokalnog svećenika pedofila, a traume koje nose sa sobom nikada nisu razrešene, jer je sve gurano pod tepih. Pedofil je u međuvremenu evoluirao u siledžiju koji “liječi” ovisnike batinama...

Predstavu je u Ateljeu 212 režirala Ana Grigorović

Komentirajte

PRATITE NAS I NA
INBOX

Ne propustite
naš
Newsletter

Sažetak svih vijesti objavljenih prethodnog dana dostavljamo svakog jutra u vaš inbox

NAJČITANIJE